Mitä ihmettä mä teen..työhön liittyvää..

Tai siis työelämävalmennukseen.Aloitin siis eräässä lounas-kahvilassa viime maanantaina.Ja tiistaina en päässy sängystä ylös kun olin niin kipeä.Minulla siis on jo pitkään ollut niskat jumissa,silmästä lähtee näkö välillä ja muuta mukavaa.Samoin selkä reistaa ja iskias riehuu valtoimenaan.Tiistaina sit jouduin heti jo saikulle ja sain sitä 5pv eli tänään pitäis mennä töihin mutta empä taida pystyä.Niskat on lääkärin määräämästä lääkityksestä hulimatta ihan yhtä huonossa kunnossa kun tiistainakin,jalka puutuu välillä...en tiiä miten sekin voi olla tuommonen.Ikinä aiemmin ei ole iskiaksessa puutunut jalka :/
Noi niskat on semmosessa kunnossa että esim pyykkiä en pysty ripustamaan narulle kun koskee ja polttaa niskaan ja hartioihin sit esim eilen kun oli esikon synttärit ja kaadoin kahvia kuppeihin niin kahteen kuppiin pystyin kaatamaan ja sit piti laskea pannu kädestä.
Niin auttakaa minua mitä mä teen..mua hävettää :ashamed: mutta en mä kestä sitä kipua mikä siitä työstä aiheutuu.Mitä hittoa mun pitäis tehdä...on kyllä ihan luuseri olo :/
 
mä poden aina kamalaa huonoa omaatuntoa jos olen kipeenä kotona tai tyttö on kipeenä . Turhaahan se on mutta minkäs mahtaa kun se kolkuttaa :/
Mitä jos kokeilet työntekoa . Tulet sitten kotio jos siitä ei tule mitään. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 05:34 marabou kirjoitti:
mä poden aina kamalaa huonoa omaatuntoa jos olen kipeenä kotona tai tyttö on kipeenä . Turhaahan se on mutta minkäs mahtaa kun se kolkuttaa :/
Mitä jos kokeilet työntekoa . Tulet sitten kotio jos siitä ei tule mitään. :(
Kyllä mä jotenkuten pystyn hammasta purren sen työn tekemään mutta sitten mä olen monta päivää niin kipeä noista hartioista että pää ei käänny.mä oon ihan hukassa...umpikujassa :/
 
tsemppiä
Menet töihin

et tee väkisin, vaan sen minkä pystyt

jos et pysty, kerrot työnantajalle

menet lääkäriin

otat sairaslomaa

ilmoitat tilanteen työvoimatoimistoon

toivottavasti paranet!
 
menet töihin ja kärsit tai siten otat sairaslomaa,mutta työkkärissä ei kananta mainita että et voi työtä tehdä, saat karenssia,jso sulla ei ole LÄÄKÄRIN todistusta siitä ettet pysty sitä tekemään.

työkkäri on inhottava laitos,ei nhimillisyytt lainkan
 
Jos et siis pysty tehdä töitä (mitä teet muuten kotona?- eihän tuo kahvilatyö niin raskast ole) niin varmaankin sitten haet ylipainon vuoksi eläkettä? Ylipainoahan sinulla täytyy olla, jos et töitä voi tehdä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:48 vieras kirjoitti:
Jos et siis pysty tehdä töitä (mitä teet muuten kotona?- eihän tuo kahvilatyö niin raskast ole) niin varmaankin sitten haet ylipainon vuoksi eläkettä? Ylipainoahan sinulla täytyy olla, jos et töitä voi tehdä?
Hauska mielipide. Laihoilla ei voi olla niskat jumissa...
 
Gluteus maximus
Fysioterapeutille ehdottomasti jo tänään. Sieltä saat ohjeita ja voit luultavasti jatkaa työssäsi jos ei ole mitään fysiologista vammaa. Hierojalla käyntikin voi auttaa, mutta siellä pitää käydä säännöllisesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:59 vieras kirjoitti:
Makoiletko kotona päivät sängyn pohjalla, vai mitä teet kotona? Eihän kahvin kaataminen ole sieltä raskaimmasta päästä.
Ihmisen ruumis on kummallinen ja monimutkainen laitos, ja sellaiseenkin yksinkertaiseen asiaan kuin kahvinkaatoon, tarvitaan lihaksia joista sinulla ei ole tietoakaan.

Ap:lle sanoisin, että hoida vaiva ensin kuntoon, SIIS KUNNOLLA!!! Ei ole mitään järkeä mennä töihin ja pahentaa vaivaa, joka estää normaalin elämän! Lääkärille mars, lähete fysioterapiaan ja niskat kuntoon.

Maittaa työntekokin sitten ihan eri tavalla!

Jokaisella on oikeus kuntoutua oli se vaiva mikä tahansa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:59 vieras kirjoitti:
Makoiletko kotona päivät sängyn pohjalla, vai mitä teet kotona? Eihän kahvin kaataminen ole sieltä raskaimmasta päästä.
Kahvin kaataminen??? :eek: Et taida lounas-kahvilan töistä tietää tippaakaan.Ja minulla on ollut 12v asti selässä(saattaa olla synnynnäinen vika)ja niskoissa vikaa joten yhtä´äkkiä kun tämmöisen työn aloittaa niin kyllä ne vaan kipeeksi menee.Ja toisekseen minulla on hermotulehdus hartioiden alueella.
Noista töistä vielä...tuolla paikassa jossa olen töissä tehdään lounas,ihan tavan ruoka ja sitten keittolounas,siihen salaatit yms tarjottavat.Leivotaan paljon tarjolle,tiskataan, keitetään kahvia,teetä jne..siivotaan ja jynssätään.Kahvia en ole kylläkään kaatanut kellekkään. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:29 tsemppiä kirjoitti:
Menet töihin

et tee väkisin, vaan sen minkä pystyt

jos et pysty, kerrot työnantajalle

menet lääkäriin

otat sairaslomaa

ilmoitat tilanteen työvoimatoimistoon

toivottavasti paranet!
Peesi. Kyllä se lääkäri sitten ohjaa fysioon ja muihin tarpeelliseksi katsomiin hoitoihin. Onhan se tietty ikävää jos pääsee töihin ja heti joutuu saikulle. Ei muuta ku selkä sellaiseen kuntoon että voit jatkaa töitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 06:29 Twirlerina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:59 vieras kirjoitti:
Makoiletko kotona päivät sängyn pohjalla, vai mitä teet kotona? Eihän kahvin kaataminen ole sieltä raskaimmasta päästä.
Kahvin kaataminen??? :eek: Et taida lounas-kahvilan töistä tietää tippaakaan.Ja minulla on ollut 12v asti selässä(saattaa olla synnynnäinen vika)ja niskoissa vikaa joten yhtä´äkkiä kun tämmöisen työn aloittaa niin kyllä ne vaan kipeeksi menee.Ja toisekseen minulla on hermotulehdus hartioiden alueella.
Noista töistä vielä...tuolla paikassa jossa olen töissä tehdään lounas,ihan tavan ruoka ja sitten keittolounas,siihen salaatit yms tarjottavat.Leivotaan paljon tarjolle,tiskataan, keitetään kahvia,teetä jne..siivotaan ja jynssätään.Kahvia en ole kylläkään kaatanut kellekkään. :whistle:
Minäkin aloitin vasta lounaskahvilassa työelämävalmennuksen!Meillä samoja hommia.Minä kävn hierjalla ja OMTssä.Niiksautettiin joku nikama, johan helpotti.Juon myös Aloe Veraa,se poistaa kuona-aineita.Niskoissakin on kuona-aineita,kuten koko elimstössä!Suosiittelen.Siis OMT:hen vaadit lekurilta lähetettä,saatKELAlta osan takas!
 

Yhteistyössä