Mitä ihmettä minä enää osaan tehdä??

Tuo 5v tyttö.
Ihan sama pyydätkö nätisti ottamaan lelun lattialta, vai käsketkö. Loppu tulos on neidillä raivari, huutaa, heittelee tavaroita ja hakkaa lattiaa. Karjuu ettei kukaan välitä kun aina hän joutuu tekemään!!

Siis meillä raivaa ihan jokainen noita leluja lattialta, ja nostaa roskan, jos sattuu kohdalle.
Mutta tämä neito on sitä mieltä et muut ei koskaan tee mitään, ja häntä sorretaan kun joutuu jotain tekemään.

Nyt passitin sänkyyn takaisin, kun raivari tuli siitä, että pyysin "ottaisitko tuon jugurttipurkin kannen pois lattialta"..

Ei jaksa ei..
 
vierailija
helpottaa ku lähestyy kuutta ikä vuotta, meillä meinaan oli tota ihan samaa. mutta viimeks tänään tyttö huus seitsemältä niin, että varmasti heräsi koko kortteli(sukkahousut oli huonosti).
ja ku vähän helpottaa niin seuraava alkaa lähestyä ihanaa ikää.
Ja mulla palaa välillä niin käpy
 
vieras
Päätä ensin, että pyydätköaketkö. "Ottaisitko...?" Siihen voi vastata, että otan, tai en ota. "Nosta tuo..." tai "Ota tuo.." vaatii toimimaan tietyllä tapaa. Tai sitten voi käyttää muotoja "Nostahan..." "Nostappa..." Tai "Kun olet siinä kohdalla, niin laita..." Ja muista kiittää.
 
Kaksi isompaa likkaa ei ole koskaan ollu noin pahoja. Tottakai protestia ja muminaa on tullut, vanhin likka sai raivareita joskus 3 vuotiaana, mutta tämä..
On isompien kanssa koitettu jo ihan kaikkea mahdollista. Ja olen kiittänyt ja jopa palkinnut hyvin tehdystä työstä, mutta ei... :(
Harmittaa vielä sekin, kun pienin ottaa mallia tästä 5 vuotiaan käytöksestä..
 

Yhteistyössä