mitä ikeasta kannattaa mielestäsi ostaa ?

"Leena"
Meillä on ikeasta ruokailuryhmä (jatkettava pöytä ja pehmustetut tuolit), tietokonepöytä, hyllykkö, lipasto, roska-astioita, mukiteline keittiön kaapissa, iso metallipannunalunen, isot läpinäkyvät 'kirjoitusalustat', muoviastioita lapsille, valokuvakehyksiä, kastelukannu (ainoa huono ostos käytännössä, kaunis kylläkin) ja paljon muuta pientä sälää.

Tuttavallani on ollut jo kaksi Ikean keittiötä. Toisella tutulla on kaunis Ikean valkoinen astiasti.

Minä ajan päivittäin Ikean ohi työpaikalta kotiin tullessa ja muutaman kerran vuodessa siellä tulee poikettua heräteostoksilla. Tarpeen vaatiessa suuntaamme aina ensimmäisenä Ikeaa huonekaluostoksille. Hinta-laatusuhde on loistava.
 
"vieras"
Jos tosiaan tuntee tarvetta mennä Ikeaan ostamaan jotain tarpeetonta pelkästään naisen hormonitoimintojen ja pesänrakennusvietin aiheuttaman ostovimman takia niin kannattaa yrittää edes vähän itsekuria ja jäädä kotiin.
 
ikeasta
Meillä on näitä Ikean juttuja:
- teräksisiä kasvopaperilaatikoita
- pieniä huonekaluja (CD/DVD-telineitä, kenkäkaappi, pari pientä pöytää, yöpöytä, laukukaappi eteissessä)
- lääkekaappi
- teräksisiä tankoja joihin voi ripustella vaikka mitä. Voi käyttää keittiössä, vaatehuoneessa, varastossa, kesäkeittiössä, saunassa, lastenhuoneessa....
- keittiötarvikkeita ja säilytyspurkkeja
- hengareita
- naulakoita

Tekstiilejä tai isoja huonekaluja ei ole tullut ostettua....
 
Ikeasta saa hyviä puisia isoja kehyksiä (ribban) joihin mahtuu hyvin isot leffajulisteet. Sitten naulakko valikoima on hyvä, saa erikokoista ja tyylistä; naulakoita ei koskaan voi olla liikaa, ainakaan meillä.
Jos nyt menisin sinne niin ostaisin säilytyslaatikoita ja joitain keittiön pikkutavaroita.

Lapselle ostettiin sieltä juuri sänky ja se on loistava. Ei haluttu valkoista perussänkyä niin tuo sieltä löydetty oli hyvä löytö ja lapsi tykkää kovasti.
 
"vieras"
Ei mitään mitä ei tarvitse. Surettaa aina katsella niitä ihmisiä, jotka surutta tunkevat mukaansa kaikkea turhaa. Hypistely jo on riittävän kivaa ja edullista ruokaa kannattaa käydä syömässä.
 
Hepjep
Sellasen alusta jääkaapin/pakastimen alle olen ostanut. Kaikessa muussa suosin kotimaisia ja ei-muovisia tuotteita vaikka maksaisikin tuplasti. Tuleepa ostettua vähemmän ja varmasti tarpeeseen.
 
.,.
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27027130:
Mä tykkään niistä säilytysjutuista esim lastenhuoneisiin. Sitten tietty kaikkea pikkusälää keittiöön jne jne,,
Millaset säilytysjutut? Me aina tarvittais sellasii, kun en millään osaa laittaa tavaroita paikoilleen. Tai siis oikeemmin, niillä EI OLE paikkaa. Kaikki käytännölliset ideat olis tervetulleita.
 
"Vieras"
Sinisiä kasseja otan aina nipun, ne on niin käteviä kaikenlaiseen kuljetukseen ja säilytykseen. Itse olen tykästynyt seuraaviin:
...ne kassit
...Ektorp
...viinilasit yms.
...keittiöön pientä tarpeellista.
Ulkonäöllisesti useimmat huonekalut ihan kivoja, mutta täytyy muistaa, että puu on jonkinlaista puristettua massaa. Lipastojen laatikoissa pohjat notkahtavat ja kirjahyllyt eivät kestä edes ilmoitettua painoa. Nämä kannattaakin siis kasausvaiheessa vahvistaa itse tukevammiksi.
 
KS
Ei tietenkään kannata ostaa mitään mitä ei tarvitse.

Meillä on Ikeasta lähestulkoon kaikki huonekalut, tekstiilejä ja kaikenlaista pikkusälää keittiössä, ja ilmeisesti meillä on ollut poikkeuksellisen hyvä tuuri, kun kaikki ovat pysyneet ehjinä ja siisteinä. Joitakin vuosikausia vanhoja kirjahyllyjä olen myynyt huutiksessa poiskin, ja ne ovat olleet tosi hyvässä kunnossa.

Kun etsimme uutta ruokapöytää, niin täytyy myöntää, että kävin Vepsäläisellä ihastelemassa upeaa massiivipuista komistusta. Mutta tuhat euroa kirpaisi liikaa, ja samantyylinen pöytä ostettiin Ikeasta kolmella sadalla. Uskon, että tämä pöytä tulee olemaan huippukunnossa vuosia, ehkä kymmeniä.

Muuten, jos jotain pientä vaan haluaa ostaa, niin se mustikka-vadelmahillo (luomu!), se on namia. Ja puolukkamehu on ihanaa myös.
 
KS
[QUOTE="teajohanna";27028214]Ikea on ihan loistava formaatti. Kateeksi käy että se on ruotsalaisten keksimä. Edullista, laadukasta, ja ainakin yrittää olla myös eettistä.

[/QUOTE]

Tästä olen aivan samaa mieltä! Jotenkin se koko konsepti on niin nerokas ja markkinointi on ihan huippua.
 
"vieras"
Ei tietenkään mitään jos ei ole millekään tarvis. Minä tilasin juuri kaverilta pöydänjalkoja ja lastenastioita. Meltä löytyy ikean keittiöjakkara, pari lack- pöytää, seinähylly, parisänky, tyynyjä, lakanoita, säilytyslaatikoita cd- ja dvd- levyille, astioita ja keittiövälineitä, leluja ja valaisimia. Kun katsoo mitä ostaa, massiivipuuta, metallia yms. saa sieltä laadukasta tavaraa huomattavan halvalla. Esim. sänkyä etsiessä kotikaupungin huonekaluliikkeet tarjosi halvimmillaan 400 eurolla lastulevyä, kun ikeasta sai massiivipuusängyn sängynaluslaatikoilla alle kolmella sadalla.
 
"vieras"
- PAISTINPANNU
Ikean pannu on ihan huippu, maksaa jotain 14e ja lyö laudalta meidän kaikki 60-80e maksaneet hackmannit ja kovanaamat ym. Testivoittajakin oli jossain testissä.

- RITILÄKORIJÄRJESTELMÄ, olikohan ANTONIUS
Vaatekaapit ja vaatehuone näitä täynnä, todella kätevät säilytykseen.

- Keittiön piensäilytykseen kaikkea kivaa
Esim.muovinen euron muovipussien säilytysteline,sellainen reikäinen häkkyrä mutta erittäin kätevä.
Sieltä löytyy PALJON pientä innovatiivista säilytyskamaa.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27035256]Ei tietenkään mitään jos ei ole millekään tarvis. Minä tilasin juuri kaverilta pöydänjalkoja ja lastenastioita. Meltä löytyy ikean keittiöjakkara, pari lack- pöytää, seinähylly, parisänky, tyynyjä, lakanoita, säilytyslaatikoita cd- ja dvd- levyille, astioita ja keittiövälineitä, leluja ja valaisimia. Kun katsoo mitä ostaa, massiivipuuta, metallia yms. saa sieltä laadukasta tavaraa huomattavan halvalla. Esim. sänkyä etsiessä kotikaupungin huonekaluliikkeet tarjosi halvimmillaan 400 eurolla lastulevyä, kun ikeasta sai massiivipuusängyn sängynaluslaatikoilla alle kolmella sadalla.[/QUOTE]

Ei ne oo massiivipuuta. Tee huomaamattomasn paikkaan pieni vekki veitsellä ja näet.
 

Yhteistyössä