Mitä ja minkä verran salaattia 70-80 hlön juhliin?

  • Viestiketjun aloittaja juhlija
  • Ensimmäinen viesti
juhlija
Pitäis tehdä salaatti juhliin joihin tulossa noin 70-80 hlöä. Ihan joku perussalaatti (vihreä) ja etenkin minkä verran?

On tulossa suolaista (pasteijaa, coctailpiirakka+munavoi yms) ja makeaa (kakkuja, suklaaruutuja yms) tarjottavaa ja yöpalaksi grillataan. Salaatti vois olla juhlapöytään sekä mahdollisesti jos jää niin yöpalan kaveriksi.

Ehdotuksia?! Ja etenkin minkä verran sitä pitäisi olla!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
niin laita vaikka makaronia, suolakurkkua, majoneesia, kinkkusuikaleita, herne maissi paprikaa ym.. :) niin ja kermaviiliä
Tuo olis ihan hyvä salaatti, mutta paikalle on tulossa aika paljon kasvissyöjiä. Siksi ajattelin jotain jossa olis vaan kasviksia, vihanneksia, hedelmiä. En vaan osaa yhtään arvioida kuinka paljon tekis. Tai mitä salaattilajeja yms. sekoittaa. Itse en syö normaalisti kuin tyyliin kurkku, tomaatti, paprika, kiinankaali joka on tosi tylsä.
 
Jos vaikka teet 4 eri salaattia, niin riittäisköhän 5 litraa per salaatti? Eli 20 litraa salaattia yhteensä, se tekis noin 250 gr/nokka. Luulis riittävän, mut jos haluat varmistua, että varmasti riittää, niin 25 litraa varmasti riittää. Kun kuitenkin on muitakin syömisiä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
joo, mä oon ton kokosiin juhliin tehny sen vajaan ämpärin. :D
Mut kyse on kasvissyöjistä, jotenka menee varmaan enemmän salaattia, luulisin.
ei kai ne kaikki kasvissyöjiä oo, :D, joo ihan oikeessa oot ku ite oon tehny pääasiassa noita "raskaampia" salaatteja
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
joo, mä oon ton kokosiin juhliin tehny sen vajaan ämpärin. :D
Mut kyse on kasvissyöjistä, jotenka menee varmaan enemmän salaattia, luulisin.
ei kai ne kaikki kasvissyöjiä oo, :D, joo ihan oikeessa oot ku ite oon tehny pääasiassa noita "raskaampia" salaatteja
Ei ole kaikki ei.
 

Yhteistyössä