Mitä jos isäsi olisi synnytyslääkäri, antaisitko hänen auttaa synnytyksessä?

  • Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
mäkin muistan lukeneeni ton jutun

ja en kyllä huolisi isääni siihen hommaan ei oo vaan meikäläisen juttu vähän niinkuin sekin etten ottaisi edes omaa äitiäni synnytykseen mukaan vaikka molempiin ihan normaalit lämpimät välit onkin
 
Keittiönoita
Jos isäni olisi synnytyslääkäri, niin antaisin. Mä olen aikoinaan poistanut äidiltäni ompeleita vasin intiimipaikoistakin ja kyllä aikoinaan isänikin oli varsin "estottomasti", kun häneltä lonkkaleikkauksen jälkeen ompeleita poistin. Jostain syystä mun vanhempani ovat ajatelleet, että mieluummin oma tytär kuin joku ventovieras. Uskon, että mäkin ajattelisin samoin eli mieluummin oma isä tai äiti kuin joku ventovieras. Edellyttäen tietenkin, että kyseisellä henkilöllä pätevyys hommaan olisi.

Ja tulipa vielä mieleeni, että kun aikoinaan lankoni sairastui syöpään, toivoi, että minä hänet hautaan asti hoitaisin eikä joku persoonaton sairaanhoitaja, jolle hän yksilönä ei merkitsisi yhtään mitään.
 
mie
Musta tuntuu, että monikaan isä ei suostuisi tyttärensä synnytykseen osalistumaan, ehkäpä sivustaseuraajana muttei varmaankaan pääasiallisena vastuunkantajana. Oman lähiomaisen hoitamisessa on tietyt moraaliset ongelmat... esim. hätätilanteessa rauhallisena pysyminen voi olla vaikeaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Musta tuntuu, että monikaan isä ei suostuisi tyttärensä synnytykseen osalistumaan, ehkäpä sivustaseuraajana muttei varmaankaan pääasiallisena vastuunkantajana. Oman lähiomaisen hoitamisessa on tietyt moraaliset ongelmat... esim. hätätilanteessa rauhallisena pysyminen voi olla vaikeaa.
Toki on siitä hoitavasta osapuolestakin kiinni. Mutta mieluummin mä antaisin ton junnun aikanaan mua alastomana pinnasängyssä kroonikkovaippojen ja nokkamukien keskellä pyöritellä kuin jonkin "herra hoitajan", jolle mä olisin pelkkä työnkuvaan kuuluva paketti.

 
Keittiönoita
Mitä olen muutamilta kuullut - ja otokseni on kuitenkin alle 5 eli siten ei mitään tilastollista merkitystä - niin oma synnytyslääkäri-isä on ollut näille synnyttäjille paljon tärkeämpi kuin joku tuntematon ja persoonaton synnytysläääkäri.

Itse en osaisi ajatella niin, että jos faija olisi viistuhatta vittua työkseen nähnyt ja lapsia tähän maailmaan avustanut, miks ihmeessä mun vittuni olisi jotenkin erilainen? Pikemminkin uskoisin, että isäni olisi vieläkin parempi synnytyslääkäri oman tyttärensä ja lapsenpalsensa kohdalla kuin mitä on arkirutiineissaan. Noh, faija ei ole synnytyslääkäri.

Mutta kyllä mulla edelleen toi kohta 23 v tyttökin pyytää ensisijaisesti terveydenhuollon apua äidiltään ja sitten vasta joltain toiselta.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Musta tuntuu, että monikaan isä ei suostuisi tyttärensä synnytykseen osalistumaan, ehkäpä sivustaseuraajana muttei varmaankaan pääasiallisena vastuunkantajana. Oman lähiomaisen hoitamisessa on tietyt moraaliset ongelmat... esim. hätätilanteessa rauhallisena pysyminen voi olla vaikeaa.
Toki on siitä hoitavasta osapuolestakin kiinni. Mutta mieluummin mä antaisin ton junnun aikanaan mua alastomana pinnasängyssä kroonikkovaippojen ja nokkamukien keskellä pyöritellä kuin jonkin "herra hoitajan", jolle mä olisin pelkkä työnkuvaan kuuluva paketti.
jeps, musta on hiukan eri asia jos hoitaja on vaikkapa oma lapsi tai vanhempi tai muu sukulainen kuin jos esim. leikkaava lääkäri on sukulainen. Gynegologiahan ei varsinaisesti synnytyksessä tarvita, jos kaikki menee hyvin, joten mitäs se isäkään siellä sitten tekisi :) Siis lääkäriä tarvitaan jos on hätätilanne, mutta voiskos oma isä siinä ihan rauhallisesti toimia.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
jeps, musta on hiukan eri asia jos hoitaja on vaikkapa oma lapsi tai vanhempi tai muu sukulainen kuin jos esim. leikkaava lääkäri on sukulainen. Gynegologiahan ei varsinaisesti synnytyksessä tarvita, jos kaikki menee hyvin, joten mitäs se isäkään siellä sitten tekisi :) Siis lääkäriä tarvitaan jos on hätätilanne, mutta voiskos oma isä siinä ihan rauhallisesti toimia.
Riippuu ihan siitä isästä. Mä olen luultavasti elämäni aikana ollut kaikista "kylmin ja rauhallisin" juuri silloin, kun tapahtuma osui mulle kaikista rakkaimpiin ihmisiin.

 
No toivottavasti ei lääkärille olisi tarvetta koko synnytyksessä eikä tuo nyt mikään ensisijainen toive todellakaan olisi, mutta en minä sitä kauhistellakaan osaa. Jos työkseen näkee ihmisten alapäitä niin tuskinpa se oman tyttären näkeminen myöskään mitenkään häntä järkyttää, vaan osaisi suhtautua asiaan ammattimaisesti. Mun kätilö kertoi olleensa miniänsä kätilönä, siis ottaneensa lapsenlapsensa vastaan ja oli ollut hänelle mukava kokemus, silloin ajattelin ensin että olisipa outoa jos anoppi olisi kätilönä alapäätä sorkkimassa, mutta työtähän se vaan on toisaalta on.
 

Yhteistyössä