Mitä jos kuulisit että kaverisi olisi sanonut vauvastasi näin?

  • Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti
Saran äiti
Mä varmaan loukkaantuisin molemmille. Ainakin pahoittaisin mieleni. Synnytyksen jälkeen loukkaannuin tosi herkästi ja saatoin itkeä päiväkausia jonkun hoitajan loukkaavia kommentteja.

Ei vastasynnyttäneelle äidille pidä mennä töksäyttämään mitään mikä voi pahoittaa mielen, oli se sitten oma mielipide tai jotain mitä joku muu on sanonut. Tulee tunne että se puhuja haluaa tahallaan pahoittaa äidin mielen.
 
Suzyanne
No riippuu ihan. Jos kuulisin että joku on selän takana noin sanonut, loukkantuisin, mutta jos joku minulle suoraan naureskellen vitsailisi että onpa hassun näköinen vauva, niin voi olla etten loukkaantuisi.

Kun oma lapseni oli kuuri syntynyt, totesin miehelleni että "onpa se ruma". :D Ja tarkoitin vaan sitä kun vauva oli punainen ja pöhöttynyt, ja oli vielä lapsenkinaa naamassa yms. :)
 
Minusta kaikki vastasyntyneet on ihania ruttunaamoja, ihanuus ei ole mitenkään sidoksissa todelliseen ulkomuotoon, vaan siihen et vastasyntynyt vaan on niin liikuttava olento, vie huomion intensiivisellä tuijotuksellaan.. ah, sylissä sellainen pieni kääryle, mitenkä vasta maailmaan tullutta voisin alkaa arvioimaan ulkoisin puittein, kun tuo pieni olento tuhisee ja tuijottaa tummilla silmillään vain sinua. Kaikki katoaa mielestä ja tuijotan takaisin, hymyilen ja melko varmaan myös höpisen jotain..

Mutta en loukkaantunut muiden kommenteista aikoinaan.
 
"mörkö"
No mä sanoin meidän ensimmäistä vauvaa rotan näköiseksi. Toinen olikin jo murmelin näköinen, jolla oli sikaniska.
MUTTA mä en ikinä koskaan laukoisi kyseenalaisia kommentteja toisten vauvoista.
 
Vuosia sitten
Mun kaverini tokaisi esikoisvauvastani "Jännä lättänä nenä" ja keskimmäisestä vauvastani "Ihan kun sillä ei olis jalkoja ollenkaan". Kolmannesta vauvastani ei sanonut mitään. :D
 

Yhteistyössä