mitä jouluperinteitä teidän perheessä on?

  • Viestiketjun aloittaja danni
  • Ensimmäinen viesti
joulupäivä perinne on ollut jo vuosia, ja siihen kuuluu kokosuvun yhteinen ajanvietto ja jouluruokien syöntiä, lahjoista keskustelu, lasten leikkiminen jne...joulupäivä on mulle se tärkein päivä joulussa vaikka se lapsille on tietty se aatto... :heart:
 
katotaa aamuohjelmia,lumiukko on pakko katsoo, sitten lähdetäänki käymään kyläilemässä kummanki vanhemmilla, siellä syödään jne.

Nyt on vaan meillekki tulossa erillainen joulu tästä lähin, kun ensimäisen pikkutontun LA on 28.12., saa nähä kuin joulu muuttuu tänävuonna, vai meneekö ens vuoteen :xmas: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
katotaa aamuohjelmia,lumiukko on pakko katsoo, sitten lähdetäänki käymään kyläilemässä kummanki vanhemmilla, siellä syödään jne.

Nyt on vaan meillekki tulossa erillainen joulu tästä lähin, kun ensimäisen pikkutontun LA on 28.12., saa nähä kuin joulu muuttuu tänävuonna, vai meneekö ens vuoteen :xmas: :heart:
hihhih.. mulla oli esikoisen LA vasta 1.1.06 ja kas kummaa hän päätti syntyä 24.12.05 :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
katotaa aamuohjelmia,lumiukko on pakko katsoo, sitten lähdetäänki käymään kyläilemässä kummanki vanhemmilla, siellä syödään jne.

Nyt on vaan meillekki tulossa erillainen joulu tästä lähin, kun ensimäisen pikkutontun LA on 28.12., saa nähä kuin joulu muuttuu tänävuonna, vai meneekö ens vuoteen :xmas: :heart:
hihhih.. mulla oli esikoisen LA vasta 1.1.06 ja kas kummaa hän päätti syntyä 24.12.05 :D
saas nähä kuin tämän paketin kanssa käy...mihin saumaan lähetys osuu :D
 
vieras
aatonaattona kuusen koristelu, aamulla joulusauna, riisipuuro, joulurauhan jullistuksen kuunteleminen, samat ruuat, joulupukki ja paljon herkkuja, sit illan pimenyttyä hautausmaalla käynti. mutta ennen kaikkea yhdessä olo ja rauhallinen tunnelma joululauluja unohtamatta
 
syödään joulupuuroa, käydään saunassa, sen jälkeen käydään hautausmaalla, ja sitten ollaan koko meidän iso poppoo minun vanhempien luona, jonne jokainen tuo joulupöytään jotain. Ja vietetään ihanaa iltaa kaikki yhdessä. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
katotaa aamuohjelmia,lumiukko on pakko katsoo, sitten lähdetäänki käymään kyläilemässä kummanki vanhemmilla, siellä syödään jne.

Nyt on vaan meillekki tulossa erillainen joulu tästä lähin, kun ensimäisen pikkutontun LA on 28.12., saa nähä kuin joulu muuttuu tänävuonna, vai meneekö ens vuoteen :xmas: :heart:
Voih :heart: , mulla on esikoinen syntynyt 19.12.03 ja päästiin jouluaatoksi kotiin. Kuopuksen laskettu aika oli 23.12.05 mutta hän päätti syntyä vasta 2.1.06.

Ihanan erilainen joulu teille tulossa :xmas: :heart:
 
Meillä menee joulut aina samalla kaavalla: aatonaattona valmistellaan ruokia, ja syödään riisipuuro ruoaksi. Aattona aamulla tehdään viimeiset valmistelut ruokien suhteen, katsotaan joulurauhan julistus ja juodaan samalla glögit. Sitten mennään saunaan, ja sen jälkeen laittaudutaan ja jos jotain ruokajuttuja laitettavana niin hoidellaan ne. Sitten syödään. Pukki on tullu aina tuossa 17-18 välillä, sitten auotaan lahjoja, ja vietetään ilta yhdessä.
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
katotaa aamuohjelmia,lumiukko on pakko katsoo, sitten lähdetäänki käymään kyläilemässä kummanki vanhemmilla, siellä syödään jne.

Nyt on vaan meillekki tulossa erillainen joulu tästä lähin, kun ensimäisen pikkutontun LA on 28.12., saa nähä kuin joulu muuttuu tänävuonna, vai meneekö ens vuoteen :xmas: :heart:
Mulla oli 3vuotta sitten sama, 28.12 oli LA ja meni niinkin yli että käynnistettiin ja tyttö synty 13.1 :D
 
Aamupala ja kuusenkoristelu, kinkun poisotto uunista, laatikot uuniin lämpenemään, hautausmaalla käynti, telkkarinkattelua (jouluohjelmia), saunominen, laittautuminen, syöminen, lahjojen availu, kahveet jälkiruoat.... sitten vaan mukavaa yhdessäoloa.
 

Yhteistyössä