Mitä kaikkea kuuluu joulusiivoukseesi? :)

  • Viestiketjun aloittaja "Jojo"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No ennen vanhaan, sillon ku viel isomummu asu meitin kanssa niin joulusiivot oli niiiiin perusteellisia jopa verhotangot piti kiillottaa :D Nykyään teen vain perussiivoa tarkemmat pölypyyhinnät, mut en enää järjestele kaappeja saati kiillota niit verhotankoja.
 
"vieras"
Ihan perussiivouksella mennään. On muutenkin niin paljon tohinaa jouluruokien valmistuksen ja muun kanssa, etten jaksa sen kummempaa siivousta tehdä. Sitä paitsi ollaan ihan vaan oman perheen kesken joulu kotona.
 
kukin tekee tyylillään ja miten on aikaa siihen. itse olen sen verran vanhanaikainen että matot ulos, petivaatteet ulos tuulettuun. Vaihdan kyllä puhtaat maot, minulla on vaihtomatot melki joka huoneeseen. pölyt, lattioiden imurointi ja pesu, saunan siivous,lakanoiden vaihto. wc- tilat siivoan hyvin, vaihdan pyyhkeet punaisiin, jouluisiin.kaapien siivouksen olen jättänyt pois, sillä eihän sitä joulua kaapissa vietetä. koti koristelaan siivouksen jälkeen, vaihdetaan pöytäliinat jne... mutta eihän ole ainoaa oikeaa tapaa. Kukin tekee niinkuin parhaaksi asian kokee.
Tottahan on se että raikkaassa ja puhtaassa kodissa se joulu tuntuu joululta, juhlalliselta.
 
"aatami"
Normi viikkosiivouksen (imurointi, moppaus, pölyt, wc, lakanoiden vaihto) lisäksi pesen saunan ja pyyhin keittiökaappien ja väliovien pinnat kostealla. Ja tulee varmaan imuroitua joulun kunniaksi myös huonekalujen takaa pölyt ;) Lisäksi tamppaan matot ulkona.
 
"juu"
Meille tulee siivousliikkeen ihmiset siivoamaan jouluksi, itsellä päivät töissä venyy sitä pitemmiksi mitä lähemmäs joulua mennään, siksi en tänä vuonna siivoa ite.
 

Yhteistyössä