Mitä kaikkea syötävää puutarhassanne kasvaa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja B:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Anisruohoa, basilikaa 2 eri lajiketta, korianteria, laventelia, maustekirveliä, maustemeiramia, oreganoa, persiljaa 2 eri lajiketta, minttua, rosmariinia, sitruunamelissaa, timjamia, pinaattia, rucolaa, normaalia lehtisalaattia, chiliä, tomaattia, jalapenoa jotain muuta vielä kait on...

Korianterit on osaksi jo kuivattu, seuraavaksi on vuorossa persiljat, osa basilikoista ja sitruunamelissoista.
Älä hyvänen kuivaa persiljaa vaan pakasta, pysyy maku paljon parempana! Paat pieniin muovipusseihin ja sit kun otat käyttön ni murskaat ne jäisinä.
Kyllä, nimenomaan kuivatan, koska mulla on pakastin täynnä vielä kaikenmaailman yrttejä viimevuodelta, mukaanlukien persiljaa ja osan kuivatin myös, eikä se maku ole paha, vaan hyvä :)
 
B
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja B:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Anisruohoa, basilikaa 2 eri lajiketta, korianteria, laventelia, maustekirveliä, maustemeiramia, oreganoa, persiljaa 2 eri lajiketta, minttua, rosmariinia, sitruunamelissaa, timjamia, pinaattia, rucolaa, normaalia lehtisalaattia, chiliä, tomaattia, jalapenoa jotain muuta vielä kait on...

Korianterit on osaksi jo kuivattu, seuraavaksi on vuorossa persiljat, osa basilikoista ja sitruunamelissoista.
Älä hyvänen kuivaa persiljaa vaan pakasta, pysyy maku paljon parempana! Paat pieniin muovipusseihin ja sit kun otat käyttön ni murskaat ne jäisinä.
Kyllä, nimenomaan kuivatan, koska mulla on pakastin täynnä vielä kaikenmaailman yrttejä viimevuodelta, mukaanlukien persiljaa ja osan kuivatin myös, eikä se maku ole paha, vaan hyvä :)
Jaa, mä en koskaan käytä mitään ylivuotisia.
 
minä
Parvekkeella: 3 eri lajia mansikkaa (nam ) =) 3 lajia tomaattia (yht. 4 kasvia ) maa-artisokkaa, perunaa, härkäpapua, Mustajuurta, kesäkurpitsa, auringonkukka, krassia, herkkuhyppy kurkku ;) herneitä, mini-kurkku, mini-munakoiso, ruohosipulia, Tilliä, salaattia, liperi, salviaa, tricolor salviaa, Basilikaa, sitruunamelissaa, mitsubaa, ananaskirsikka, stevia, valko-salvia ja Viiniköynnös =)

Siinä ne syötävät kasvit kai suurinpiirtein :D
Lisäksi on sitten kukkia. Unikot (idänunikko, tuliunikko ja siperian unikko. voisi myös laskea hyötykasveihin tai niitä voisi käyttää jos haluaisi. ) Orvokkeja, neilikoita, (myös syötäviä )ketunhäntä (tms. ) krysanteemi, köynnöskrassi (syötävä ), Päivänsini (voi lähteä trippailemaan :LOL: ) ja aivan upeita gerberoita :)

Ja kaiken tuon sekaan mahtuu parvekkeelle vielä kaksi tuolia ja pöytä joka on vain osittain valloitettu kasveilla :D
 
Avomaankurkkuja!! Persiljaa, ruohosipulia, oreganoa, korianteria, tilliä, kamomillaa, mangoldia, salaattia, kesäkurpitsaa, papuja, herneitä, hillosipulia, porkkanaa, palsternakkaa, punajuurikkaita.
Sitruunamelissa ja rosmariini ei oo vielä itänyt.
 
Herukkaa: mustaa, valkoista, punaista ja kultaherukkaa
omenaa
kirsikkaa
salaattia
parsaa
yrttejä: lipstikkaa, fenkolia,tilliä, timjamia
perunaa
porkkanaa
herneitä
avomaankurkkua
kurpitsoita-erilaisia
tomaatteja-paljon erilaisia
karviaista
sipulia-eri lajikkeita
jäävuorisalaattia
mansikkaa

Ja vanha maatila, missä on tilaa ja lääniä kasvattaa

lisäsin vielä kukkaset: suurin osa monivuotisia perennoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ei ole puutarhaa, mutta parvekkeella kasvaa iisoppi, lehtiselleri, tilli, basilika, kurkku, kirsikkatomaatti, ruohosipuli ja paprika.
Sama me :) parvekkeella minulla on peruna, tilli, persilja, ruohosipuli.
oli chili, jotain tapahtui se :whistle: ehkä lintu??
 
T.Topakka harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on omppuja, vadelmia ja viinirypäleitä. Luumu- ja kirsikkapuut haluaisin.
Miten olet leikannut viinirypälettä? Itse olen laittanut vasta tänä kesänä kasvamaan ja tässä mietin, että miten laitan talvehtimaan ja entäs sit keväällä:/ Laitahan vinkkiä!
 
Viinimarjoja, karviaisia, vadelmaa, omenoita, kirsikoita, luumupuu löytyy, raparperia, mansikoita, perunaa ja sit on kasvimaa jossa salaattia, porkkanaa, punajuurta, tilliä ja kurpitsaa sekä avomaankurkkuja. Kasvihuoneessa kurkkua ja tomaattia.
 
salla
punaherukka
mustaherukka
valkoherukka
vihreä karviainen
punainen karviainen
vadelma
pensasmustikka
mansikka
raparperi
omena (4 eri lajiketta)
tomaatti
kukkakaali
parsakaali
keräkaali
porkkana
sipuli
punajuuri
pinaatti
tilli
persilja
peruna (4 eri lajiketta)
olikohan vielä jotain???
 

Yhteistyössä