Mitä kaikkea voi tehdä monitoimikoneella/yleiskoneella ja onko se oikeasti kätevä?

Ja mitä eroa on monitoimikoneella ja yleiskoneella vai onko se yksi ja sama vehje?

Mua rassaa porkkanan raastaminen....joten auttaiskohan tuollainen vehje siihen? Vai onko siinä sitten kaikenmaailman teriä yms. niin paljon putsattavana että suurempi homma on niitä alkaa pesemään jne?

Ja mitä muuta tuommoisella vehkeellä voi tehdä kun raastaa?
 
Jos vihaa tiskiä yhtä paljon kuin minä niin ei ole hyvä.

Mun yleiskoneessa ei mahtunut tekemään kuin pienen taikinan, joten pullat sun muut taikinat tein kuitenkin käsin. Myös leipätaikinat kun ei kone jaksanut vaivata.

Kulho oli kummallisen mallinen joten kun vatkas kermaa sitä jäi osasta sinne pohjalle.

Vispipuuro tuli hyvä :D

Olihan siin kaikkia raastimia ja mehulinko :heart: mutta se osien paljous ja tiski........

Ei ollut mikään hinnat alkaen kone, joten petyin. Nyt se on jo lauennut :|

Leikkuulauta ja kunnon veitset, rastimet sun muut on mulla kätevämmät.
 
Taas tää kieli ero... en tiiä mikä tuo on nimeltään. Mut hyvä kapistus. Sillä voi siivuttaa, raastaa jne.

En kaiva sitä yhden porkkanan takia esille, mut jos aion raastaa tms enemmän niin sillon tuo on tosi hyvä.

Valkosipiuliperunat, moussakka, raasteen jne tulee tosi nopeesti. Taikanoita tuolla ei ainakaan toinna ruveta tekemään. Sosekeitoille se on hyvä, samoin tahnoille, vauvanruuat tein aikoinaan siinä.

Kulho, kansi ja terät tarttee tiskata. Ne voi laittaa koneeseen. ;) (ehkä tuottaja ei suosittele).
 
dfdf
Yleiskoneestani en suostu luopumaan. Se on ihan huippu. 7,5 dl:n pulla- ja sämpylätaikinat pyöräyttää hetkessä. Samoin porkkanaraasteet saa kätevästi. Mies jauhaa riistalihansa lihamyllyllä. Suurimman osan osista voi pestä tiskikoneessa (kulho, vispilät, raastinterät).
 
Mä olen tykästynyt ainakin omaani. Tosin en osaa sanoa kumpi se noista nyt sitten on. Ihan siitä se taitaa olla kiinni mitä kaikkea sillä keksii tehdä. Tulee jonkun verran tehtyä raasteita tuolla mutta jotenkin mä en osaa käyttää hyödykseni niitä erilaisia raastinteriä mutta sen sijaan mä tykkää kauheasti siitä isosta terästä joka silpoo kaiken mitä koneeseen työntää ja sillä saa kätevästi mm. juuston muruiks :D Lisäks tietysti vaivaa erilaisia taikinoita ja vaahdottaa ym. Voi tietty miettiä et jos ei taikinoita tykkää tehdä koneella et onko sitten järkevämpi hankkia joku toinen silppuaja kun noita erilaisia vempeleitä taitaa olla aikalailla myynnissä (mulla tosin oli joku semmonenkin mutta se ei kestänyt mun himo silppuamista sitten lopulta :/ )
 
vierailija
Mä kyllä tiedän helvetti vien, mikä on yleiskone, niitä taitaa olla kotona kaksikin, mutta sellaista raastinrautaa ei käy siis millään moottorilla, että saisi porkkanan raastettua, no meillä ei sitten syödä sitä, mä en ala rannettani katkaiseen yhden helvein raasteen takia , Kiitos .
 

Yhteistyössä