Mitä kasveja kuvissa?

Kasa kasveja tunnistettavana..

Mä en siis kasveista oikein tiedä mutta olisi mukava saada selville, mitä tuolla takapihalla oikein kasvaa.

Oletan, että tuo on omenapuu. Lisäksi löytyy kaiketi saniaista. Voikukan, narsissin ja tulppaanin tunnistan varmoiksi. (Tulppaania ei tainnut noissa kuvissa näkyä.)

1 KIRSIKKA- TAI OMENAPUU(?)


2 LUMIPALLOHEISI

3 PÄIVÄNKAKKARA

4 OHDAKE

5 NURMITÄDYKE


6 MYSKIMALVA

7

8 AKILEIJA

9 VUOHENPUTKI

10 OHDAKE

11 TUIVIO (voisiko olla TUIJA?)

12 NEIDON- TAI KURTTURUUSU

13 KOTKANSIIPISANIAINEN

14 VILLIORVOKKI, .....

LISÄYS: (Ei tainnut vielä olla kuvissa)
15 METSÄMANSIKKA


Pahoittelut kenossa olevista kuvista. Koneella näkyvät oikein päin mutta aijaa näköjään heitti ne siltikin noin.

muoks. kuville numerot
 
Viimeksi muokattu:
2.lumipalloheisi
3. joku rikkaruoho, ehkä ohdakkeen sukulainen
4. ohdake, hävitä pois, ihan kauhea kasvi ja siis rikkakasvi!
5.nämäkin jotain rikkaruohoja, tulee tosin violetteja kukkia
6. jotain rikkaruohoa myös...
7.en muista
8.ketunleipä
9.vattu?
10.ohdake
11.joku kuusen sukulainen :D
12.olisikohan juhannusruusu
13.kotkansiipisaniainen
14. violetit kukat villiorvokkeja, valkoisten nimiä en muista...
 
Viimeksi muokattu:
svp harmaana
Toisessa kuvassa taitaa olla lumipalloheisi
Kolmannessa päivänkakkara
Neljännessä rikkaruohoja
Viidennessä tuivio

Enempää en ehdi nyt katsomaan, toivottavasti auttoi.
 
Roundup - Tuotteet

tuo rounduppi on tehokasta, mutta sitä pitää käyttää todella varovasti. Oon vajaalla teelusikalla saanut hävitettyä ohdakkeen, mutta ne pitäisi myrkyttää poutakelillä, mielellään ei saisi sataa vettä pariinpäivään. Jos sataa niin myrkky leviää ja tulee heinäpeltoa myös kasvin ympäristöstä :D Tätä käytetään paljon maatalouksissakin... Terveisin, maatalontyttö :D
 
Multavarvas
En tiedä kuin omasta pihasta sanoa, mutta itse jouduin vaihtamaan mullat. Kaivoin juolavehnä-ja voikukkaviidakkoa 20-30 cm syvyydeltä, sitten juurimattoa pohjalle ja uudet mullat ja taimet (tai siemenet) siihen. Ja käytin ihan kaupan multaa; saatiin myös yksityiseltä ns.seulottua multaa mutta siinä oli juurenpätkiä vaikka kuinka.
Jos haluat joitain alkuperäisiä kukkia säilyttää mutta et halua rikkaruohoa niiden mukana,niin kaiva juuripaakku maasta, huljuta sitä vedessä että paakku pehmenee ja mullat vähän lähtee ja vedä ne rikkaruohon juuret varovasti pois kukan juurien lomasta. Sitten kukka uuteen multaan kasvamaan.
 
Roundup - Tuotteet

tuo rounduppi on tehokasta, mutta sitä pitää käyttää todella varovasti. Oon vajaalla teelusikalla saanut hävitettyä ohdakkeen, mutta ne pitäisi myrkyttää poutakelillä, mielellään ei saisi sataa vettä pariinpäivään. Jos sataa niin myrkky leviää ja tulee heinäpeltoa myös kasvin ympäristöstä :D Tätä käytetään paljon maatalouksissakin... Terveisin, maatalontyttö :D
Jos tuota suihkuttaa tulevan kasvimaan kohdalle, niin estääkö myöhemmin hyötykasvien kasvun? (Oon siis aiemmin kasvattanu vaan parvekelootassa.)
 
En tiedä kuin omasta pihasta sanoa, mutta itse jouduin vaihtamaan mullat. Kaivoin juolavehnä-ja voikukkaviidakkoa 20-30 cm syvyydeltä, sitten juurimattoa pohjalle ja uudet mullat ja taimet (tai siemenet) siihen. Ja käytin ihan kaupan multaa; saatiin myös yksityiseltä ns.seulottua multaa mutta siinä oli juurenpätkiä vaikka kuinka.
Jos haluat joitain alkuperäisiä kukkia säilyttää mutta et halua rikkaruohoa niiden mukana,niin kaiva juuripaakku maasta, huljuta sitä vedessä että paakku pehmenee ja mullat vähän lähtee ja vedä ne rikkaruohon juuret varovasti pois kukan juurien lomasta. Sitten kukka uuteen multaan kasvamaan.
Mua ei häiritse muussa kohtaa kasvavat rikkaruohot/kasvit mutta kasvimaalle (aidan vierustaan) ne ei ole tervetulleita.
 
Jos tuota suihkuttaa tulevan kasvimaan kohdalle, niin estääkö myöhemmin hyötykasvien kasvun? (Oon siis aiemmin kasvattanu vaan parvekelootassa.)
ei estä :) Jos eka myrkytys ja sitten hyötykasvien istutus. Mutta itse en ihan samana päivänä lähtis istuttaa :D Ehkä odottelisin yhden sadepäivän tai viikon, ennen kun lähtisin laittaa samaan maahan jotain :)
 
DGF
8. näytäisi minun silmiin kyllä akileijalta, onko nuppuja missään?
eikä ketunleivältä. Koska lehdet eivät ole pyöreäreunaiset.
1. näyttää minustakin kirsikalta, mittaa kukan koko. Omenalla (tai ainakin omat) ovat pienemmät kukat.
7. minusta kevätkaihon kukka, tuliko keltaisia kukkia?
5. näyttää ainakin omalta mintulta, piparminttu?

Itse tuosta Roudupin käytöstä niin en käyttäisi jos meinaat laittaa viereen syötäviä kasveja. Itse muistan ranskalaisen ohjelman viimevuodelta jossa sanottiin että se varastoituu vuosiksi maahan, vaikka mainoksissa väitetään että häviää kuin tuhka tuuleen. Joten itse olen enemmin varovainen kuin otan riskin.
Mutta paikoissa missä ei ole lähelläkään syötävää käytän. Mutta se on mun mielipide.
 
8. näytäisi minun silmiin kyllä akileijalta, onko nuppuja missään?
eikä ketunleivältä. Koska lehdet eivät ole pyöreäreunaiset.
1. näyttää minustakin kirsikalta, mittaa kukan koko. Omenalla (tai ainakin omat) ovat pienemmät kukat.
7. minusta kevätkaihon kukka, tuliko keltaisia kukkia?
5. näyttää ainakin omalta mintulta, piparminttu?

Itse tuosta Roudupin käytöstä niin en käyttäisi jos meinaat laittaa viereen syötäviä kasveja. Itse muistan ranskalaisen ohjelman viimevuodelta jossa sanottiin että se varastoituu vuosiksi maahan, vaikka mainoksissa väitetään että häviää kuin tuhka tuuleen. Joten itse olen enemmin varovainen kuin otan riskin.
Mutta paikoissa missä ei ole lähelläkään syötävää käytän. Mutta se on mun mielipide.
En ainakaan huomannut nuppuja tuossa. Toisen kukkien väristä ei tietoa, koska en ole siinä vielä kukkia nähnyt (muutimme tänne helmikuussa ja emme ole olleet kotona kuuteen viikkoon).
 

Yhteistyössä