Mitä "kiitoskarkeiksi" synnärille?

  • Viestiketjun aloittaja "candice"
  • Ensimmäinen viesti
Mollie
Mä en edes muista kätilöiden nimiä ja hädintuskin kasvot, he tuskin muistavat minua enää lainkaan.

Pitääkö nykyään kaikkia lahjoa? Päivystyslääkäriä, neuvolalääkäriä, terkkaria tms?
 
Vedetään pohjat!
Voi voi...ikävät ihmiset. Ihan kamalaa onkin muistaa hyvin työnsä tekeviä ihmisiä. Käsittääkseni kukaan ei ole VAATINUT ketään viemään yhtään mitään.

Omasta puolestani voin sanoa, että mulla oli todella pitkä ja tuskainen synnytys. Kätilöt (2kpl) olivat koko ajan mun tukena ja ilman heitä en olisi pysynyt järjissäni! He olivat ihania, välittäviä ihmisiä - joka tässä kyynisessä maailmassa ei ole enää mikään itsestäänselvyys.

Ja tässä tulee törkeyden huippu! Me vietiinkin shamppanjapullot! Eikä todellakaan mitään kympin kuoharia, vaan kunnon laatu samppikset! Eikö olekkin ärsyttävää? Jopa törkeää kiittää ammatti-ihmistä tekemästään työstä.
Joo vietiin me muuten suklaatakin. Sekin vielä. Ai kamalaa.
 
Mä tässä vaan nyt pohdin sitä, että minkäköhänlainen karkkivuori sinne taukohuoneeseen ilmaantuisi, jos kaikki synnyttäjät toisivat sinne herkkuja. Ideana kiva ja kaunis, mutta apua sitä määrää :D Montakohan synnyttäjää TYKS:issäkin mahtaa vuorokaudessa olla...varmaan aika monta.
 
"höps"
Lapsivuodeosaston hoitajille olen leiponut kuivakakkua ja synnytyksen hoitaneelle kätilölle vienyt kukkia. Näin molemmilla kerroilla. En ole nähnyt tarpeelliseksi muistaa koko synnäriä, kun molemmilla kerroilla mua on hoitanut yksi ihminen. Pakkohan ei ole muistaa ketään, mutta minä haluan:) Synnytys on omassa elämässä aika ainutkertaista ja hyvä hoito synnytyksen aikana ja sen jälkeen on ollut itselle ja vauvalle tärkeä asia. Enkä asu etelässä:D
 
Mollie
Alkuperäinen kirjoittaja Vedetään pohjat!;28544190:
Juuri tätä tarkoitin kyynisyydellä. Onks pakko olla mukava? Kiitollinen? Kohtelias? Eikö vaan voi aina olla se mököttävä perusjuntti...
Minä olen ihan yleensä ottaen kohtelias ja mukava kaikille tapaamilleni ihmisille. Se kuuluu normaaliin hyvään käytökseen. Kiitän erikseen, jos saan hyvää palvelua.

En silti ymmärrä, miksi minun pitäisi ostaa jokaiselle kohtaamalleni asiakaspalveluammatissa olevalle jotain lahjoja. En osta lahjoja sukulaisille tai ystävillenikään, ellei kyseessä ole suuremmat juhlat kuten häät, valmistujaiset jne.
 
Mollie
Alkuperäinen kirjoittaja Vedetään pohjat!;28544181:
Voi voi...ikävät ihmiset. Ihan kamalaa onkin muistaa hyvin työnsä tekeviä ihmisiä. Käsittääkseni kukaan ei ole VAATINUT ketään viemään yhtään mitään.

Omasta puolestani voin sanoa, että mulla oli todella pitkä ja tuskainen synnytys. Kätilöt (2kpl) olivat koko ajan mun tukena ja ilman heitä en olisi pysynyt järjissäni! He olivat ihania, välittäviä ihmisiä - joka tässä kyynisessä maailmassa ei ole enää mikään itsestäänselvyys.

Ja tässä tulee törkeyden huippu! Me vietiinkin shamppanjapullot! Eikä todellakaan mitään kympin kuoharia, vaan kunnon laatu samppikset! Eikö olekkin ärsyttävää? Jopa törkeää kiittää ammatti-ihmistä tekemästään työstä.
Joo vietiin me muuten suklaatakin. Sekin vielä. Ai kamalaa.
Ei, kukaan ei ole vaatinut mitään. Kukaan ei myöskään ole väittänyt, että lahjojen vieminen olisi jotenkin törkeää tai kamalaa, joten voit jättää dramatiikan vähemmälle.
 
no huh hei
Minä olen ihan yleensä ottaen kohtelias ja mukava kaikille tapaamilleni ihmisille. Se kuuluu normaaliin hyvään käytökseen. Kiitän erikseen, jos saan hyvää palvelua.

En silti ymmärrä, miksi minun pitäisi ostaa jokaiselle kohtaamalleni asiakaspalveluammatissa olevalle jotain lahjoja. En osta lahjoja sukulaisille tai ystävillenikään, ellei kyseessä ole suuremmat juhlat kuten häät, valmistujaiset jne.
Hohhoijaa.. musta on pikkusen eri asia joku pankkivirkailija, kaupan myyjä tai vaikka se neuvolan täti, kuin ihminen, joka on avustanut meidän lapsen maailmaan. Tai ne, jotka meitä hoitivat osastolla. Olen vienyt erikseen synnytyksen hoitaneille kätilöille pienen kiitoksen ja lisäksi koko osastolle, koska niin tärkeää ja hyvää työtä he tekevät.
 
Käytäntö
Ööh siis milloin se lahja annetaan, missä vaiheessa siis? Ja onko se etukäteen jossain kassissa mukana? Annatteko heti siinä puolikuolleena synnytyksen jälkeen? Jtenkin hassu ajatus, että kun vihdoin nousee ylös siitä synnytyssängyltä, niin pitäis miistaa että ai niin joo tässä tää suklaarasia muutes :D ja ei siis millään pahalla, vamasti kaunis tapa viedä, mutta itse näin kk ennen laskettua aikaa mietin, että miten se niinku käytännössä menee.....
 
040608
Mä en ole kyllä kuullut että tuollainen kätilöiden muistaminen olisi mikään yleinen tapa. itse kolme lasta olen synnyttänyt enkä kertaakaan ole vienyt mitään. Kaks synnytystä kesti niin pitkään että kätilötkin ehti vaihtua moneen kertaan. Vuodeos:lla monta kätilöä ja hoitajaa. Kolmivuorotyötä tekvät niin mistä sen tietää onko juuri se kiva kätilö työvuorossa kun kiitoksen viet? Tai sit täytyis ihan henk.kohtasesti muistaa. Kolmas synnytys oli niin nopea (alle puoli tuntia sairaalassa) ja kätilö oli aivan mahtava niin silloin kyllä kävi mielessä että jos olis kukalla tms muistanut, mut sekin jäi.

itse olen myös sairaalassa töissä ja joskus (joulun alla) meitäkin muistetaan. Suklaata monesti on yllin kyllin, mutta mukavaa vaihtelua tuo hedelmäkori tai jotkut suolaiset keksit + tuorejuusto tai juustotarjotin...
 
"tiipii"
Mä veisin mansikoita, jos on mansikka-aika! Itse olen juuri tällä viikolla vienyt koulun keittäjille kiitos-kakun hyvästä ruuasta ja salaateista, sillä ekaluokkalaiseni oli sitä mieltä, että "ne ansaitsee kyllä prinsessakakun"! Ja sitten vein leikkipuiston iltapäiväohjaajille kakun, sillä mielestäni ovat sen ansainneet! Mun mielestä itse ajatus on se tärkein, eli juurikin se, että toiset ovat tehneet työnsä hyvin ja itse olen saanut nauttia heidän osaamisestaan ja taidoistaan.. Summalla ei ole väliä, vaan juurikin sillä pienellä, kauniilla ajatuksella, jonka heille, muistamilleni ihmisille suon.
 
Vedetään pohjat!
Alkuperäinen kirjoittaja Käytäntö;28544305:
Ööh siis milloin se lahja annetaan, missä vaiheessa siis? Ja onko se etukäteen jossain kassissa mukana? Annatteko heti siinä puolikuolleena synnytyksen jälkeen? Jtenkin hassu ajatus, että kun vihdoin nousee ylös siitä synnytyssängyltä, niin pitäis miistaa että ai niin joo tässä tää suklaarasia muutes :D ja ei siis millään pahalla, vamasti kaunis tapa viedä, mutta itse näin kk ennen laskettua aikaa mietin, että miten se niinku käytännössä menee.....
No minulla oli mies mukana synnytyksessä, joten hän kävi ostamassa pullot kun pääsimme lapsivuodeosastolle. Minulla oli siis synnytyksessä vain kaksi kätilöä (vuoro ehti vaihtua). Se kätilö, joka sitten auttoi lapseni maailman tuli vielä katsomaan meitä lapsivuodeosastolle ja kävimme läpi synnytyksen joka oli tosiaan pitkä ja raskas.

Eli ei tarvi siinä "hötäkässä" todellakaan ruveta laukkuja kaivamaan. Me laitettiin kiitoskorttiin kätilön nimi ja mieheni vei ne oikealle osastolle odottamaan kun he palaava töihin.
Itseasiassa samppis oli mieheni idea. Kaikki ei tietenkään tykkää alkoholista, mutta voi sitten vaikka tarjota vieraille jos ei muuta keksi.
 
"vieras"
Yleensä jos potilas tuo jotain kiitokseksi hoidosta, hän on kokenut hoidon niin erityisen hyvänä, mukavana ja laadukkaana, että hän haluaa jotenkin muutenkin sen soittaa, kun sanomalla.

Minä olen silloin iloinen ja onnellinen. Tulee olo, että kannattaa puurtaa, jaksaa ja hymyillä, tämä toimii ja näin tämä pitääkin tehdä.

En tarkoita, että pitää antaa muutakin, kuin suullinen kiitos. Vaan että jos joku on vaivaantunut muistamaan ja kiittämään erityisesti muulla tapaa, hän on jotenkin erityisen kiitollinen.

Karkit, herkut on kivoja. Niitä ei tule liikaa, eikä päivittäin.
 
"vieras"
En oo koskaan kuullutkaan! Ehkä kortin voisi laittaa jos on ollut jotenkin erityisempi keissi, mutta tuskin kovinkaan yleistä. Joten ainakin ilahdutat.. tuskin ainakaan kukaan pahastuu siitä, että omaa työtä arvostetaan :))
 
ap.
Oho, no onpa aihe saanut hieman erilaisia vastauksia mitä alunperin ajattelin (ja kyselin)..! Itse en tosiaan lähde kaupan kassahenkilöitä tai pankkivirkailijoita lahjomaan, mutta synnytys on mielestäni hieman ei juttu. Ja sitä en kertonutkaan, että toinen on tulossa ja ekalla kerralla vein makeisia, joten siksi ajattelin kysellä hieman parempia vinkkejä tälle kerralle. Ja kyllä, ekan synnytyksessä molemmat kätilöt olivat niin ihania että olivat kyllä tällaisetkin kiitokset "ansainneet", vaikka eihän se tietenkään mitään pakollista ole. Joku kyseli missä vaiheessa "kiitosnamit" annetaan; me ainakin siinä vaiheessa kun lähdimme pois sairaalasta. Meillä oli haikaranpesässä kyllä samat kätilöt huolehtimassa meistä lapsivuodeosastollakin, tämä ei sitten taida olla normikäytäntö muualla..?

Mutta niihin vinkkeihin, kiitos niistä muutamista varteenotettavista :) Ehkä mies saa sitten käydä kaupassa ostamassa hedelmiä tai sitten vaikka pakkauksen tölkkikokista, ehkä kivampi kesällä! Ja kortin pakkaan valmiiksi sairaalakassiin ja viimeistelen kirjoitukset sitten synnärillä. :)
 
"vieras"
Oho, no onpa aihe saanut hieman erilaisia vastauksia mitä alunperin ajattelin (ja kyselin)..! Itse en tosiaan lähde kaupan kassahenkilöitä tai pankkivirkailijoita lahjomaan, mutta synnytys on mielestäni hieman ei juttu. Ja sitä en kertonutkaan, että toinen on tulossa ja ekalla kerralla vein makeisia, joten siksi ajattelin kysellä hieman parempia vinkkejä tälle kerralle. Ja kyllä, ekan synnytyksessä molemmat kätilöt olivat niin ihania että olivat kyllä tällaisetkin kiitokset "ansainneet", vaikka eihän se tietenkään mitään pakollista ole. Joku kyseli missä vaiheessa "kiitosnamit" annetaan; me ainakin siinä vaiheessa kun lähdimme pois sairaalasta. Meillä oli haikaranpesässä kyllä samat kätilöt huolehtimassa meistä lapsivuodeosastollakin, tämä ei sitten taida olla normikäytäntö muualla..?

Mutta niihin vinkkeihin, kiitos niistä muutamista varteenotettavista :) Ehkä mies saa sitten käydä kaupassa ostamassa hedelmiä tai sitten vaikka pakkauksen tölkkikokista, ehkä kivampi kesällä! Ja kortin pakkaan valmiiksi sairaalakassiin ja viimeistelen kirjoitukset sitten synnärillä. :)
No tämä juttu selvisi. Haikaranpesä on ihan eri juttu kun esim keskussairaalan liukihihna. Mua hoiti esikoisesta 4 kätilöä synnytyksessä ja noin 8kätilöä osastolla. Kuopuksesta 3kätilöä synnytyksessä ja noin 6kätilöä osastolla. En todellakaan alkanut heitä muistamaan muuta kuin sanallisesti. Eihän sitä voi edes etukäteen tietää kuinka monet muistamiset täytyisi varata. 12 tai 9 herkkukoria kun vie vähän kassissa tilaakin.
 
hesalainen
[QUOTE="Vieras";28543824]Aijaa. Asun pääkaupunkiseudulla, enkä mä mitään vienyt enkä ole koskaan kuullutkaan, että joku olisi vienyt tai moinen olisi tapana. No, kaikkea sitä oppii..[/QUOTE]

Enkä minäkään ole edes kuullut saati vienyt. Sen ymmärrän, että vauva on vaikka tehohoidossa, niin sinne viedään ehkä jotain kun kotiutuu. Mutta ettei nyt vaan joku olisi vetänyt apta höplästä? Kohta palkitaan opettajat, kätilöt, lääkärit, taksi- ja bussikuskit, kelan virkailijat jos tekevät hyvän päätöksen, valmentajat, kaupankassat... Jokaisen saa palkkaa työstään ja kiitellä voi kun on erityinen tilanne ja syy.
 
"vieras"
Tuota... mietipä ap miten paljon sitä suklaata jo päivässä saati viikossa tulis, jos tuo olis YLEINEN tapa. Synnytyksiähän on sairaalassa päivittäin monta. Opelle ja tarhatädilekin sentään vain kerran tai kaksi vuodessa viedään muistamisia.

Varmaan ihan ok, jos haluat muistaa. Etenkin, jos joudut/joudutte pidempään sairaalassa olemaan. Mikään tapa toi ei kuitenkaan ole. Ennemminkin SINULLE tuodaan karkkia ja kukkia. ;)
 

Yhteistyössä