Mitä kipuun raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Väännän kohta itkua kun niska ja selkä ovat niin kipeät ja pikkuhiljaa kipu nousee ylemmäs päänsäryksi... Panadol ei auta, ei ollenkaan. Onko olemassa MITÄÄN edes Mobilat-tyylistä voidetta joka helpottaisi? Tulen ihan kohta hulluksi tästä kivusta :/
 
vier
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väännän kohta itkua kun niska ja selkä ovat niin kipeät ja pikkuhiljaa kipu nousee ylemmäs päänsäryksi... Panadol ei auta, ei ollenkaan. Onko olemassa MITÄÄN edes Mobilat-tyylistä voidetta joka helpottaisi? Tulen ihan kohta hulluksi tästä kivusta :/
Mobilat on ihan ok. Voltaren oli ainakin itselläni kiellettyjen listalla. Hieronta ja uiminen vois olla sellaisia "ei lääkinnällisiä" juttuja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väännän kohta itkua kun niska ja selkä ovat niin kipeät ja pikkuhiljaa kipu nousee ylemmäs päänsäryksi... Panadol ei auta, ei ollenkaan. Onko olemassa MITÄÄN edes Mobilat-tyylistä voidetta joka helpottaisi? Tulen ihan kohta hulluksi tästä kivusta :/
Mobilat on ihan ok. Voltaren oli ainakin itselläni kiellettyjen listalla. Hieronta ja uiminen vois olla sellaisia "ei lääkinnällisiä" juttuja.
Mobilatin käytöstä raskausaikana pitää keskustella lääkärin kanssa, joten ei se vissiin sitten ihan niin sallittu olekaan.
 
masunkasvattaja
niin..mulla tehoo paremmin toi panadol poreena "tuttu kätilö neuvoi..tepsii kuulemma osastollakin paremmin kuin tavallinen tabu" ja niitä todella kannattaa ottaa heti kaks kerralla ja niitä saa ottaa useamman kerran päivässä mikäli kipu ei mene ohi....
 
ap
Hierojalla käyn 2xkk. Mobilatin pakkausselosteessa sanotaan, että ''käytöstä raskausaikana tulisi keskustella lääkärin kanssa.''

Ja mulle tehosi ihan ok enne raskautta kombi 600mg burana+tujaus voltaren emulgeliä, muutaman kerran vuodessa meni lihakset niin jumiin että oli otettava Norflex tai Panacod.
 
vier
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väännän kohta itkua kun niska ja selkä ovat niin kipeät ja pikkuhiljaa kipu nousee ylemmäs päänsäryksi... Panadol ei auta, ei ollenkaan. Onko olemassa MITÄÄN edes Mobilat-tyylistä voidetta joka helpottaisi? Tulen ihan kohta hulluksi tästä kivusta :/
Mobilat on ihan ok. Voltaren oli ainakin itselläni kiellettyjen listalla. Hieronta ja uiminen vois olla sellaisia "ei lääkinnällisiä" juttuja.
Mobilatin käytöstä raskausaikana pitää keskustella lääkärin kanssa, joten ei se vissiin sitten ihan niin sallittu olekaan.
Niin muutes onkin.. mulla se vissiin katsottiin vähemmän haitalliseks kuin tuo Voltaren. Ja riippuuhan se siitäkin kuinka usein sitä käyttäis. Ei yks kerta ketään vahingoita.
 
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole raskausmyrkytysoire, toisen kolmanneksen alussa olen ja kärsinyt samasta niskan ja selän särystä liki kymmenen vuotta.
olisko fiksua mennä sitten lääkäriin jos on tuollainen pitkittyneempi vaiva kyseessä eikä siten varmaankaan ihan tavan konstit päde.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole raskausmyrkytysoire, toisen kolmanneksen alussa olen ja kärsinyt samasta niskan ja selän särystä liki kymmenen vuotta.
olisko fiksua mennä sitten lääkäriin jos on tuollainen pitkittyneempi vaiva kyseessä eikä siten varmaankaan ihan tavan konstit päde.
Voisi kuvitella, että on käynyt jo.
 
Tilapäiskäytössä jopa Panacod on sallittu raskausaikana. Täytyy vaan olla tarkkana sitten tuon panadolin oton kanssa ettei ota yhteensä liikaa ettei tuu yliannostusta parasetamolia.

Johan oli selkeesti selostettu.. no jospa ymmärsit.. :D
 
ap
niinpäniin: Luuletko tosissasi etten ole lääkärissä tästä vaivasta käynyt? Diagnoosi on eri tavoin viallinen rintaranka, leikkausta ei voida tehdä. Normaalisti vaivaan auttavat hieronta, fysioterapia ja ihan 600mg burana+voltaren emulgel. Nyt en voi näitä lääkkeitä käyttää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole raskausmyrkytysoire, toisen kolmanneksen alussa olen ja kärsinyt samasta niskan ja selän särystä liki kymmenen vuotta.
olisko fiksua mennä sitten lääkäriin jos on tuollainen pitkittyneempi vaiva kyseessä eikä siten varmaankaan ihan tavan konstit päde.
Voisi kuvitella, että on käynyt jo.
No ei vois kuvitella jos täältä ohjeita kyselee. (Itse jos käyn lääkärillä kysyn nuo asia siltä.)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niinpäniin: Luuletko tosissasi etten ole lääkärissä tästä vaivasta käynyt? Diagnoosi on eri tavoin viallinen rintaranka, leikkausta ei voida tehdä. Normaalisti vaivaan auttavat hieronta, fysioterapia ja ihan 600mg burana+voltaren emulgel. Nyt en voi näitä lääkkeitä käyttää.
Niin että saat täältä ohjeet siihen vaivaan?? Aika hassu lääkäri jos ei ole oheistanut jos olet sen vuoksi siellä käynyt.. siis nyt raskauden aikana.
 
ap
Panaodin pakkausselosteesta:

Raskaus ja imetys
Kysy lääkäriltäsi tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä.
Parasetamolin käytössä raskauden aikana ei tunneta riskejä. Panacodin pitkäaikaista käyttöä raskauden aikana ei suositella. Neuvottele Panacodin käytöstä lääkärisi kanssa.
 
terv.hoit.
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mulle sanottiin neuvolassa,että Panacodia ei saa ottaa raskausaikana!
samaa mieltä olen. Ja olen terveydenhoitajana neuvolassa. .. Olisko ehkä lääkärissä käynti paikallaan. Tuskin pärjäät ilman kipulääkitystä loppuaikaa synnytykseen saakka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mulle sanottiin neuvolassa,että Panacodia ei saa ottaa raskausaikana!
Mulle lääkäri määräs kovaan krooniseen kipuun Panacodia raskausaikana. Tietenkään sitä syödä ku leipää mutta pakkotilanteessa voi ottaa.

Duodecim Terveyskirjastossa Panacodin kohdalla sanotaan:

Raskaus ja imetys

Lääkettä voi tavanomaisina annoksina käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mulle sanottiin neuvolassa,että Panacodia ei saa ottaa raskausaikana!
Mulle kyllä määrättiin migreeniin Panacodia ja olen ottanutkin, jos siltä tuntuu. Antoi myös reseptin Imigraniin, mutta sitä en jotenkin uskalla raskausaikana ottaa, vaikka sitäkin kai jo sen verran tutkittu, ettei siitäkään ole haittaa.

Ap, ota sitten tosiaan kyllä suoraan kunnollinen särkylääkeannos, eikä liian pientä, ei se silloin auta yhtään. Vaikka sitten se puolikas Panacod, mutta sen lisäksi se yksi Panadol.
 

Yhteistyössä