Mitä kivunlievitystä käytit toisen lapsen synnytyksessä? Kestikö synnytys vähemmän/kauemman esikoiseen verrattuna?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Millaista kivunlievitystä olette käyttäneet toista lasta synnyttäessänne? Itse miellyin ensimmäisellä kerralla epiduraaliin, koska se vaikutti ihanasti ja vei kivun supistuksista kokonaan...
 
"vieras"
Olisin halunnut epiduraalin toisessakin synnytyksessä vaan ei annettu, kun ei sitä yleensä toissynnyttäjälle enää anneta. Kohdunkaulan puudutteen taisi saada, joka ei auttanut yhtään, joten aika kivuliaasti meni sitten se synnytys.
 
"Hippu"
En ehtinyt saada muuta kivunlievitystä kuin kauratyynyn. Epiduraalin olisin halunnut, mutta siinä vaiheessa se oli jo liian myöhäistä. Synnytys meni siis ihan luomuna, mikä osoittautuikin oikein positiiviseksi kokemukseksi :)
 
"vieras"
En ehtinyt saada mitään ja tunnin kesti. Hyvä niin.

Ekasta sain suunnilleen kaikki mahdolliset mutta synnytys pitkittyi kunnes sektioitiin, sitä ennen olin jo tosi tuskainen.

Eli toka ilman kivunlievitystä oli kyllä paljon, paljon miellyttävämpi kokemus.
 
"Hippu"
[QUOTE="Hippu";24792228]En ehtinyt saada muuta kivunlievitystä kuin kauratyynyn. Epiduraalin olisin halunnut, mutta siinä vaiheessa se oli jo liian myöhäistä. Synnytys meni siis ihan luomuna, mikä osoittautuikin oikein positiiviseksi kokemukseksi :)[/QUOTE]
Unohtui mainita että synnytys kesti pari tuntia vähemmän kuin esikoisen synnytys. Synnytyssalissa ehdin olla vain vajaa puoli tuntia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24792223]Olisin halunnut epiduraalin toisessakin synnytyksessä vaan ei annettu, kun ei sitä yleensä toissynnyttäjälle enää anneta. Kohdunkaulan puudutteen taisi saada, joka ei auttanut yhtään, joten aika kivuliaasti meni sitten se synnytys.[/QUOTE]

Eikö annata? :O Missäpäin synnytit? Olen laittanut toisenkin ihan epiduraalin varaan...
 
Minäkään en ehtinyt saamaan kivunlievitystä toisessa synnytyksessä. Ekassa sain spinaalin ja oli tosi hyvä. Kuopuksen synnytys kesti kuusi tuntia, kaksi tuntia vähemmän kuin esikoisen.

Muoks: toisessa synnytyksessä en siis ehtinyt saada mitään, koska anestesialääkäri ei päässyt paikalle. Kohdunkaulapuudutteen olisi vielä ehtinyt laittaa, mutta olen kuullut siitä vain, että ei tehoa niin päätin olla ilman. Esikoisen synnytyksessä sain spinaalin, koska eteni niin nopeasti kun oltiin salissa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Kuopuksen synnytys kesti 6 tuntia vähemmän kuin esikoisen. Sain epiduraalin, joka oli aivan ihana! Ilokaasuakin otin. Esikoisen synnytyksessä sain pudendaalipuudutuksen (ei apua, kirjoitetaankohan edes noin? ) ja stressipallon :) sekä aquarakkulat, joita en enää ikinä halua kokea!!!
 
"Piika-äiti"
Ensimmäinen synnytys kesti 28 tuntia.
Toinen 11,5.

Molemmat olivat pitkästi yliaikaisia ja käynnistettyjä 41+6 vaiheessa. Ensimmäisessä epiduraali, toisessa kaikkia muita mahdollisia, myös silloin 1994 uusintahottia olleita aqvarakkuloita.
 
Epiduraali annettiin melkein heti kun saliin pääsin, mulla on molemmat synnytykset olleet aivan älyttömän kipeitä, supistuksia on tullut tauotta ja jalat krampanneet, ettei ole voinut rentoutua hetkeäkään. Epiduraali on vienyt sen kivun pois.
Eka synnytys kesti reilu 6 tuntia ja toinen reilu 10 tuntia. Eka päätyi hätäsektioon ja toinen imukuppisynnytykseen.
 
Kylmää kauratyynyä ja TENSiä käytin toisessa synnytyksessä, ekassa epiduraali. Toinen synnytys oli paaaaljon parempi kokemus. Jos joskus vielä vahingossa erehdyn lapsia tekemään, niin en en halua lääkkeellistä kivunlievitystä missään tapauksessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24792249]Eikö annata? :O Missäpäin synnytit? Olen laittanut toisenkin ihan epiduraalin varaan...[/QUOTE]

Kyllä ainakin meilläpäin saa epiduraalin, vaikka olisi kuinka mones synnytys. En ole kuullutkaan, ettei saisi.
 
Kohdunkaulan puudute, yäk ja hyi, ei pahemmin edes auttanut.
Spinaali sen jälkeen, mahtava :D

*muoks* Epiduraali mulla oli toiveissa, mutta täällä sanottiin ettei uudelleensynnyttäjälle anneta, mieluummin spinaali.
 
Viimeksi muokattu:
ekassa ei saatu epiduraalia eikä muitakaan- oli käynnistetty synnytys ja synnytys yhteensä kesti n.15tuntia. Toka aikana meni vedet aamulla 6pintaan ja laps syntyi jo vähän yli 10. Mitään kivunlievityksiä ei keretty antamaan :)
 
"tiipii"
Mä en ole koskaan saanut epiduraalia (6 synnytystä), enkä uskaltais ottaa vieläkään..Olen juu hoopo, mutta pelottaa, että se menee jotenkin pieleen.. Jos nyt oikein muistan, niin viidestä olen saanut paracervikaalin, ja yks tuli niin vauhdilla, ettei mitään ehitty antaa.. Ekan kanssa sain paran, ja synnytyksen kesto on vaihdellut niin, että eka kesti n.8 h, toka n.6 h, kolmonen n. 7h, nelonen n.30 min, vitonen vajaa 4 h, ja kuopus n. 4h.
 

Yhteistyössä