Mitä koirarotua suosittelet meidän perheelle?

"viuh"
Onko kellään kokemusta Lancashire heelerista tai englanninspringeristä?
Heelerit ovat olleet mielestäni aikasen pidättyväisiä, jopa arkoja ihmisiä kohtaan. Ja kuulema ihan rodunomaisiin yksilöihin olen törmännyt.
Enkkusprinkut ovat olleet ihan iloisia ja ystävällisiä.

Kannattaa itse tutustua ja miettiä tykkääkö vai ei. Ihmisillä on erilaiset mieltymykset sen suhteen millaisista koirista pitävät.
 
fgh
Me ei herätty öisin viemään pentua, öisin nukutaan.

Mieti aloittaja sellaisia asioita, kuin kuinka paljon voit/haluat tarjota liikuntaa jne, millaista turkkia olet valmis hoitamaan, minkä kokoisen koiran haluat jne.
 
"Mariska"
Sanoisin, että normaalisti koiranpennut oppivat sisäsiistiksi 4-6kk iässä eli yksilöllinen vaihtelu on suurta. Osa jo hieman aikaisemmin, osa vieläkin myöhemmin. Sisäsiisteydellä tarkoitan, että koira jaksaa pidätellä 8-9h yksinollessaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niimpä..;29238599:
Venäjän puolelta porukka rahtaa pit bulleja (olivatpa puhtaita tai eivät)..Vasta ystäväni todisti kun yksi tällainen karkasi omistajaltaan ja tappoi mummelin pienen koiran kadulle :/
Kyseessä siis sekarotuinen. Oikean pitin saa lähes ainoastaan Yhdysvalloista.
 
Tuo testi vähän kusee. Valitsee, että turkin pitää olla lyhyt ja hyvin vähän hoitoa vaativa -> ykkösehdotus briard
No älä! Minun piti valkata lyhytkarvaisuus, jos halusin saada porokoiran ykkösvaihtoehdoksi. Muutoin se putoaa pois listalta ja porokoirathan ovat vähintään puolipitkäkarvaisia.
Kuten ilmaisin, on suuntaa-antavia :D
 

Yhteistyössä