mitä kuuluu 1.5v:t?

Mitä muille puolitoistavuotiaille kuuluu? Meidän neiti on varsinainen touhutaapero. Kiipeilee joka paikkaan, hyppii, kantelee isojakin tavaroita, purkaa kauppakasseja innolla (ja äidin käsilaukkuakin, yksi päivä ei löytynyt kaupassa ollenkaan laukusta lompakkoa!) Neiti myös laskee liukumäestä kovaa, tykkää keinumisesta ja hiekkakakkujen teosta, harjoittelee palapelejä ja uusia sanoja kirjasta osoittelemalla. Velipojan perässä tehdään kaikkia mahdollisia (ja mahdottomiakin) temppuja! Pottailuakin jo harjoitellaan tuloksellisesti (kiitos velipojan mallin). Neiti on kovasti ihastunut myös vauvoihin ja hokee isoon ääneen "auvvaaa" jos näkee jossain vauvan. Ihana pieni päivänsäde, jolta kyllä löytyy rutkasti temperamenttiäkin ja minä itse meininkiä. Jos ei neitiä miellytä joku asia, päätä pudistetaan tiukasti, sanotaan ei ja vahvistukseksi tömistellään lujaa jalkoja ;) Neidin strategiset mitat ovat 82,5 cm ja paino 10,6 kg. Söpöliinille maistuvat kovasti keitot ja peruna+erilaiset kastikkeet. Makarooniruat eivät oikein uppoa eikä muutkaan "epämääräiset" möykyt. Pinaattiletut ja jogurtti, murot sekä viinirypäleet ovat neidin suurta herkkua :p . Imetys on vastikään lopetettu ihan kokonaan, mutta lehmänmaito ei vieläkään uppoa eikä maistu mitenkään vaikka sitä on jo alkuvuodesta asti harjoiteltu. Hyvää tuulta ja tarmoa täynnä meidän pieni ihana ihminen... Iloista kesää kaikille iloisille taaperoille!
 
No nyt on neuvolassa käyty :)

Tyttö oli 85cm pitkä ja painoa 10,9kg. Vähän hoikkanen siihen nähden että jo 1-vuotiaana oli painoa yli 10 kiloa, mutta eipä tosta huomautettu.

Touhukas neiti on. Keinumisesta ja liukumäen laskemisesta tykätään meilläkin. Vastikään oppi itse kiipeämään mäkeen ja laskemaan istualtaan. Isompien touhuja yrittää parhaansa mukaan pihalla matkia.

Sanoja tulee koko ajan lisää. Vieraassa porukassa selvästi aikansa tarkkailee tilannetta ennen kuin sanoo mitään. Ruoka maittaa paitsi tavismaito. Syö mielellään itse, mutta sotkua siitä tulee yhä. Tanssii kun tulee kivaa musiikkia (pyörii ympäri). Sisätouhuista kivoja on pyykin koneesen laitto ja sieltä ottaminen, palapelit, palikat ja piirtäminen. <br><br>
 
Sanna-mamma
Meillä poika kävi juuri tänään neuvolassa. Mitat oli 87 cm ja 13 kg. Puoleen vuoteen pituutta oli tullut 7 cm!!! :eek: :D Aika paljon minusta.
Muuten on todella touhukas. Kovasti kiipeillään joka paikkaan ja tietysti juuri sinne minne ei saisi! :headwall: :LOL: Ulkona ollessa ei oikeen muu kiinnosta kuin keinuminen. :p Ja tietysti isompien lapsien leikit, mutta kun ei niihin pientä miestä huolita. :/ Selkeitä sanoja ei vielä tule. Äiti ja isi ymmärtää kyllä hyvin muutamia "sanontoja", mutta muille saa "suomentaa". :LOL: Kaipa se puhekin alkaa pikku hiljaa tulla. Puhetta kyllä ymmärtää tosi hyvin. (Pikku ukko ei ryöminyt ollenkaan, oppi konttamaan 6kk ja kävelemään ilman tukea 9kk. Johtuisko tuosta aikaisin liikkeelle lähdöstä "viivästynyt" puheen aloitus..? =) )
 

Yhteistyössä