Mitä laitan ruoaksi?Hermot menee kun lapset eivät syö yhtään mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Miten te voitte syöttää pienille lapsillenne nakkeja tai ranskiksia tai nugetteja?? Ne on täynnä rasvaa, suolaa, nitraatteja ym. ja niiden ravintoarvo on täysi nolla. Minulla samanikäiset lapset kuin Savannalla ja syövät todella hyvin, terveellistä ja ravintorikasta kotiruokaa.
Ei ne lapset kuole, jos noita joskus syö. En mä ainakaan joka päivä ehdi/jaksa/viitsi laittaa oikeaa ruokaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Mä tein just äsken,kaali,jauheliha,sienet,ruokakerma ja maustet,eikä kenelle maistu,pakko nyt jotain taas tehdä,hermot menee,en tajua mitä teen heille joka päivä kun mitään heille melkein ei maistu
Kaali, sienet jne harvemmin maistuu pikkulapsille. Tuossa tulikin hyviä vinkkejä.
Eivät ne pikkulapset huomaa moisissa mitään erikoista, jos ovat niitä koko ikänsä syöneet.
Ei ne lapset koneita ole jotka sokeasti syövät mitä vaan. Ja kuka 1,5v on ikänsä vetänyt esim sieniä/kaalta?
 
Tonttu koulu
Oletteks käyttäneet käänteistä logiikkaa, eli sanottekin, että Ville se nyt syökkään tätä ruokaa .... se on vain aikuisille ....... näin herkullista salaattia... Meillä tepsi jossain vaiheessa ja kohta on nenä lautasen reunalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et anna leipää tai muuta ruuan kanssa, JOS muksu ei syö. Ilmoitat, että ok, syöt sitten seuraavalla aterialla. ET anna naposteltavaa välillä. Voin kertoa, että se nälkä tulee. Ja tarjoat sitä, mitä on, et ala neuvottelemaan, että ottasitko jogurtin tai vanukkaan vaikka. Muksut pompottaa, kun hoksaavat sen.
Näin äitini teki kun olimme pieniä. Ja voi veikkonen että kyllä sitä sitten opittiin syömään ruoka-aikana sitä ruokaa mitä siellä lautasella oli.
 
Innis
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Miten te voitte syöttää pienille lapsillenne nakkeja tai ranskiksia tai nugetteja?? Ne on täynnä rasvaa, suolaa, nitraatteja ym. ja niiden ravintoarvo on täysi nolla. Minulla samanikäiset lapset kuin Savannalla ja syövät todella hyvin, terveellistä ja ravintorikasta kotiruokaa.
Ei ne lapset kuole, jos noita joskus syö. En mä ainakaan joka päivä ehdi/jaksa/viitsi laittaa oikeaa ruokaa.
Samaa mieltä.
 
äiti
Jos ruoka ei maistunut niin älä tee mitään muuta. Oppivat vaan siihen että aina saa jotain parempaa jos ei heti jokin ruoka maistu. Eivät nälkään kuole vaikka odottaisivat syömistä seuraavaan ruoka aikaan saakka, eli iltapalaan.
 
anna paastota
Jos eivät syö, kerää ruoka pois, älä tuputa äläkä lahjo. Äläkä anna muuta. Syövät kyllä kun tulee tarpeeksi nälkä ( ei ne nälkään kuole ). Jos teet tilalle uutta ruokaa ja houkuttelet alkavat käyttää ruokaa "aseena", siis pelaamisen välineenä. Vaativat aina vaan jotain muuta, mikään ei kelpaa ja juoksuttavat sinua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Miten te voitte syöttää pienille lapsillenne nakkeja tai ranskiksia tai nugetteja?? Ne on täynnä rasvaa, suolaa, nitraatteja ym. ja niiden ravintoarvo on täysi nolla. Minulla samanikäiset lapset kuin Savannalla ja syövät todella hyvin, terveellistä ja ravintorikasta kotiruokaa.
Siksi kun nekin ovat ruokaa.
 
vakio harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Miten te voitte syöttää pienille lapsillenne nakkeja tai ranskiksia tai nugetteja?? Ne on täynnä rasvaa, suolaa, nitraatteja ym. ja niiden ravintoarvo on täysi nolla. Minulla samanikäiset lapset kuin Savannalla ja syövät todella hyvin, terveellistä ja ravintorikasta kotiruokaa.

Mitähän sie oot pienenä syöny? Ihan terveitä aikuisia meistä kaikista on tullut vaikka ollaan nakkeja yms syöty jo pienenä.
 
Meillä tuo 1v8kk syö tosi mielellään kaikkia keittoruokia. Myös muussi kera murekkeen/sein/kalapuikkojen uppoaa takuuvarmasti.
Samoin kaikki kastikkeet perunoitten ja keittettyjen porkkanoiden kanssa on suosittuja.
Mä olen vähän huono kyllä tähän vastaamaan, meillä kun nuo lapset on syöny aina mitä eteen on annettu :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Miten te voitte syöttää pienille lapsillenne nakkeja tai ranskiksia tai nugetteja?? Ne on täynnä rasvaa, suolaa, nitraatteja ym. ja niiden ravintoarvo on täysi nolla. Minulla samanikäiset lapset kuin Savannalla ja syövät todella hyvin, terveellistä ja ravintorikasta kotiruokaa.
Siksi kun nekin ovat ruokaa.
Nitriitille on määritelty hyväksytty päivittäinen saantitaso, jolle voi periaatteessa altistua päivittäin koko elämänsä ajan ilman terveydellisiä haittavaikutuksia. Lapsilla turvallisena pidetty saantitaso ylittyy suhteellisen helposti.

15 kiloa painava eli noin 3-vuotis lapsi voi syödä nitriitin suositusarvon ylittymättä korkeintaan yhden nakin päivässä.

http://www.nutriciababy.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/2006_06_15_makkararuokia/
 
böö
Meillä kakru syö mitä aikuisetkin ja jos ei maistu niin sitten on syömättä. Kyllä sitten maistuu kun on nälkä. Ja pääasiassa tehdään ihan perus huttua: riisiä, lihasuikaleita, perunaa, kanaa, kaalilaatikkoa, makaronilaatikkoa, keittoja, yms...
 
"Muumi"
Meillä menee tosi hyvin kanaruoat , possunliha, broilerpyörykät broilerin- tai kalkkunanjauhelihasta itse tehtynä. Myös makaronit menee hyvin ja valitsen niistä aina täysjyvää (kuitua sisältäviä) (miedosti mausteita aina). Uunilohi, riisi-ohra kelpaavat myös hyvin meidän 2- ja 3-vuotiaille. Kasviksekset tikkuina esim. porkkana, kurkku. Kaikki yksinkertaiset ruoat menee parhaiten.
 
Itse en ole koskaan lähtenyt sille linjalle, että miettisin mikä lapsille maistuu. Jos ei syö, niin ei syö. Tosin välipaloja ei siinä tapauksessa myöskään tarjoilla ja janojuomaksi ruokien välillä vettä.

Meillä on sellainen periaate, että kaikesta ei tarvitse pitää, mutta sen voi silti syödä ilman, että siitä tehdään mitään numeroa. Koskee sekä aikuisia että lapsia. Lapsilta kylmän viileästi lautanen pois ja sen jälkeen lapsi pöydästä pois, jos näyttää, ettei ruoka uppoa. Hyvin on oppi mennyt perille ainakin isommille. Syövät kaikkea, koska ovat todenneet, että nälkäisenäkään ei ole kivaa.
 

Yhteistyössä