Mitä lisäravinteita otitte raskausaikana?

vierass
Raskaus-multivitaa (vai mikä sen nimi nyt olikaan) söin mutta en muuta. D-vitamiinia otan normaalistikin. Normaali ruokavalio riittää mun mielestä mainiosti myös raskausaikana.
 
Raskaus-multivitaa (vai mikä sen nimi nyt olikaan) söin mutta en muuta. D-vitamiinia otan normaalistikin. Normaali ruokavalio riittää mun mielestä mainiosti myös raskausaikana.
No jokainen tekee miten tykkää, mutta itse haluan näin helpolla teolla vaikuttaa myönteisesti vauvan kasvuun kun se kerran on mahdollista. Ei ole minulta mitenkään pois. On paljon tutkimuksia joissa esimerkiksi äidin kalaöljyn syöminen on todettu hyödylliseksi.
 
Näitä otin
No jokainen tekee miten tykkää, mutta itse haluan näin helpolla teolla vaikuttaa myönteisesti vauvan kasvuun kun se kerran on mahdollista. Ei ole minulta mitenkään pois. On paljon tutkimuksia joissa esimerkiksi äidin kalaöljyn syöminen on todettu hyödylliseksi.
Kaikkien tuntemieni, tuota syöneiden lasten ihot ovat todella hyvät. Ota vaan, älä kuuntele näitä: mitään et tarvitse jos syöt normaalisti- tyyppejä.

Eipähän edes tarvitse sterssata jos joku päivä pahan olon tms. muusta johtuvan syyn vuoksi jää huonommalle ravinteiden syönnille.

Itse kysyin apteekista, ja ohjeistivat multivita, foolihappo, kalsium. Näitä söin, plus pyrin syömään terveellisesti. Kaksi täysin tervettä, ja fiksuakin lasta sain.

Uskon nimittäin että hyvät vitamiinien yms. saannit vaikuttaa myös lapsen aivojenkin kehitykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
wieraassss
Jos elät terveellisesti eli syöt normaalien suositusten mukaan ja käytät järkeäsi ( mikä sinulla lie mahdotonta) pärjää ilman purkkinappeja. Niistä kun ei tutkitusti ole yleensä paskankaan vertaa sisältönä sitä mitä pitäisi. Helppo rahastuskeino juurikin kaltaistesi "raskaana" olevien kanssa.
 
Otin vielä
Jos elät terveellisesti eli syöt normaalien suositusten mukaan ja käytät järkeäsi ( mikä sinulla lie mahdotonta) pärjää ilman purkkinappeja. Niistä kun ei tutkitusti ole yleensä paskankaan vertaa sisältönä sitä mitä pitäisi. Helppo rahastuskeino juurikin kaltaistesi "raskaana" olevien kanssa.
Kuulostat tosi fiksulta "tietolähteeltä". On tainnut teillä jäädä useammankin sukupolven kohdalla lisävitamiinit ottamatta :D.
 
Jos elät terveellisesti eli syöt normaalien suositusten mukaan ja käytät järkeäsi ( mikä sinulla lie mahdotonta) pärjää ilman purkkinappeja. Niistä kun ei tutkitusti ole yleensä paskankaan vertaa sisältönä sitä mitä pitäisi. Helppo rahastuskeino juurikin kaltaistesi "raskaana" olevien kanssa.
Pärjää ja elää varmasti, mutta miksi en antaisi enemmän jos pystyn? Tee sinä niin kun tykkäät ja ole vaikka syömättä edes d-vitamiinia, mutta anna toisten tehdä järkevämmät valinnat.
 
D-vitamiinia ja rautaa. Syön (aina, myös raskausaikana) melko terveellisesti ja monipuolisesti, tosin kasvispainotteisesti. Kalaa, maitotuotteita, vihreitä rehuja ja muutenkin värikästä ruokaa niin ei tarvitse kiskoa pelkkiä nappeja purkista. Ei mulla sinänsä ole mitään lisäravinteita vastaan, mutta itse koen helpommaksi syödä hyvin kuin muistaa purkkivitamiinit.
 
D-vitamiinia ja rautaa. Syön (aina, myös raskausaikana) melko terveellisesti ja monipuolisesti, tosin kasvispainotteisesti. Kalaa, maitotuotteita, vihreitä rehuja ja muutenkin värikästä ruokaa niin ei tarvitse kiskoa pelkkiä nappeja purkista. Ei mulla sinänsä ole mitään lisäravinteita vastaan, mutta itse koen helpommaksi syödä hyvin kuin muistaa purkkivitamiinit.
Nehän ei ole toisiaan poissulkevia ollenkaan. Kai jokainen syö raskausaikana tarkemmin ja haluaa varmistaa parhaan mahdollisen alun lapselleen. Pelkillä "napeilla" ei me muutkaan elellä ;D
 
Otin vielä
[QUOTE="---";30699857]Eikö foolihappoa tule liikaa, jos ottaa sitä erillisen tabletin multivitan lisäksi? Mites kalaöljy, voiko syödä jo alkuraskaudessa vai vasta myöhemmin?[/QUOTE]

Ei tule liikaa.
 
"sipsi"
18v sitten ohjeistivat neuvolassa minua syömään vain normaalisti terveellistä ruokaa. Jossain vaiheessa sitten söin monivitamiinia, rautatabletteja sitten kun hb laski (fysiologisista syistä, ei ruoan vuoksi :) )

Alkuun olin niin pahoinvoiva, ettei mikään pysynyt sisällä, mutta siitä se helpotti. Hyvin on tyttö kasvanut ja kehittynyt ilman raskaudenaikaisia lisäravinteita, ja siihen aikaan oli suositukset ja tiedotkin ehkä toista.

Onnea raskaudesta :)
 
......
Kalaöljy estää veren hyytymistä eli muistakaahan sitten lopetella hyvissä ajoin ennen sektiota/synnytystä. Nykyisin suositus on 2 viikkoa ennen leikkausta kuin leikkausta.

Vitamiinejakin tärkeämpää eli sikiön kehitykseen vaikuttavaa olisi monelle syödä puhdasta ruokaa (ei torjunta-aineita ja muita myrkkyjä). Eikä hermomyrkkyjä kuten aspartaamia.

Maitohappobakteerit ovat myös hyvästä, etenkin jos syö raskauden loppuvaiheessa.
 

Yhteistyössä