mitä mä nyt teen (ylläriraskaus)

  • Viestiketjun aloittaja zipzapzup
  • Ensimmäinen viesti
zipzapzup
Oon vanha eukko, 40v ja lapset jo isoja. Lapset hoidoilla tehtyjä ja jo isoja ja spontaanit raskaudet ei onnistuneet. Alkutalvella otettu vanha kierukka pois ja uus piti asentaa kun on varaa, ellei sterilisaatio. Harvakseltaan puuhailtu ja raskauden mahdollisuus ollut mitätön peikko kun edellistäkin tehtiin 3v hoidoilla. Kierto epäsäännöllinen ja nyt ei menkkoja kuulunut ja rinnat tosi kipeet ja viimepäivät on kuvottanut. Hain sit kuitenkin testin, vaikka en raskauteen uskonut(niin monta negaa aiemmissa raskauksissa tehneenä) Ja pam.... kaks viivaa taulussa heti!!

Paniikki reaktio, mä oon ihan liian vanha, mitä ihmiset ajattelee, mä en uskalla kertoo edes miehelle. Toki voihan tää loppua yhtä äkkiä menemällä kesken, mutta apua meidä elämä menee ihan sekaisin!
 
zipzapzup
ei mua vauvat pelota, mutta oma mieli on jo tehnyt niin kauan työtä siitä että mitä tehään kun lapset on isoja, etten oo edes ajatellut tällasta. Mua pelottaa se et jaksanko sit vielä kun muksu on murkku ja mä oon vaihdevuosis :) En osaa aborttia ajatella vaihtoehtona ollenkaan, aina on ollut hankalaa muutenkin raskautua. Mitä mä sanon tolla miehelle, jos se ei kestäkään tätä?
 
Ihanaa...
Voi kun tulisikin tuollainen ylläri vielä uudestaan. Kuopus yllätti, kun ensin meni monta vuotta yritystä ja mitään ei kuulunut eikä näkynyt. Vuosien kuluessa unohdin jo koko ehkäisyn, kun luulin ettei enempää muksuja tule (kaksi ennestään, siksi ei hoitoihin menty). Ylläri pylläri olikin iso, kun 38-vuotiaana paksahdin paksuksi. Ekana tuli järkytys, että ei nyt tässä kohtaa, kun nuo muut lapset ovat jo niin isoja. Koko raskausaikana en voinut uskoa asiaa todeksi ja nyt tämä ylläri pylläri aloittaa koulun. Et ole ollenkaan vanha! Meillä esim. isommat lapset ovat ihania isosiskoja pienimmälle. Onneksi eivät kuitenkaan hemmottele ihan piloille :D
 
et ole liian vanha tosiaankaan äidiksi.. oma äitini teki nuorimman veljeni ollessaan pitkästi yli nelikymppinen.
voit vaikka ajatella että tämä vauva on teille tarkoitettu kun luomuna tuli vaikkei pitänyt olla mahdollistakaan =)
kyllä se mies tämän kestää jos sua rakastaa.
 
Kerrot ihan rehellisesti tilanteen miehelles. Onhan se varmasti tietoinen ettette ole käyttäneet ehkäisyä jolloin mahdollisuus on aina..

Kerro samalla myös omat tuntemukset abortin suhteen ja kysy hänen mielipidettään.. keskustelkaa asiasta yhdessä ja tehkää päätökset sen perusteella.

Et ole liian vanha äidiksi, mutta toki tuollainen yllätys laittaa miettimään sen jo ajatellun tulevaisuuden näkymän uusiksi jos päädytte lapsen toivottamaan tervetulleeksi.
 
zipzapzup
tää on nyt alkujärkytystä, mut mua nolottaa ihan kauheesti et muut pitää mua ihan liian vanhana, kuinka sitä kehtais edes neuvolaan mennä. pöhköö, mut ihan hullu fiilis.
 
zipzapzup
Kyllähän me molemmat on tietty riski otettu, kun ei oo käytetty muuta ehkäsyä, mut kun on pidetty riskiä ihan minimaalisena tai mahdottomana. Sillonkin kun ultrattii(kun kierukka poistettiin)n niin piti olla ovis aika, mut ei siellä ollut mitään munasolua kypsynyt ja lääkärikin sanoi etten varmaan edelleenkään ovuloi ollenkaan. Mut näköjään joskus kuitenkin! No täytyy sulatella, eiköhän tää tärinä tästä pikkuhiljaa rauhotu...
 
täällä toinen
Heippa!
Täällä yksi "vanha" tulossa äidiksi:D
Olen 39vuotias ja nuorin täyttää tammikuussa 7v.Ehkäisynä hormonikierukka ja ei todellakaan ollut enään aikeissa hankkia lapsia.No,tuossa kevään korvilla alkoi yhtäkkiä kamalat pahoinvoinnit,palelut jne...Eka oletin sen olevan kevätflunssaa ja olo paheni viikko viikolta.
Nauroin miehelleni että on kait tässä vielä tehtävä testi vaikka en usko että olisin raskaana.
Ja kas kummaa,2 viivaa paukahti heti ruutuun ja menin ihan lukkoon.
En halunnut edes uskoa sitä ja hain vielä apteekista 2kpl digitaalisia testejä ja pakko se oli uskoa sitten että raskaana olen.
Alkusokin ylipäästyä olen nauttinut joka hetkestä ja miehenikin on aivan haltioissaan,Joka ilta silittelee vatsaani ja puhelee vaaville:D
Joulukuun alussa meille pitäisi syntyä pieni tyttö:)
Ainut mikä on huolettanut niin on ne yövalvomiset että miten jaksan jne...
 
9
Hei 'täällä toinen', miten hormonikierukan kans kävi, kun tulit raskaaksi. Otettiinko se pois? Mulla on hormonikierukka 4:ttä vuotta, olen 39v ja nuorin lapsi täyttää pian 7v. Ei ole tullut mieleenkään, et kierukan kans tulisi raskaaksi :) Menkkoja ei ole ollut 3,5 vuoteen.
 
"Vau"
Sain yllätysvauvan 39 v:nä,nyt lapsi on 14v ja niiiin rakas ja ihana,minäkin mietin miten voin mennä lapsen joulujuhliin yms kun olin niin vanha,no olihan siellä muitakin vanhoja,onnellista odotusta!
 

Yhteistyössä