Mitä mä teen? (lapsen tapaamisasioista)

  • Viestiketjun aloittaja jjjjjjj
  • Ensimmäinen viesti
jjjjjjj
Ex ei yhtäkkiä osaa sanoa mitään siihen millon seuraavan kerran ottas lapsen luokseen... Mä en jaksa tämmöstä, eihän se oikein mee että hän ilmoittaa millon sopii. Kuulemma ei tiedä töistään... Eikö sen saatana kuulu mennä niin päin että ensin sovitaan lapsen tapaamiset ja sen mukaan sovitaan työvuorot???

Onko mun hyötyä ottaa yhteyttä jonnekin lastenvalvojalle tms, jos siellä tekis selkeet sopimukset?
 
emo
niin itse tapellu samasta asiasta aikanaan. valitettavasti isällä on tapaamis OIKEUS, ei tapaamis velvollisuus. Eli edes paperilla sovitut tapamis päivät eivät velvoita mihinkään.
 
Voithan kokeilla, onnistuuko asia lastenvalvojan avulla. Faktaa kumminkin on, että ex:ää ei voi pakottaa lapsen tapaamiseen vaikka mikä sopimus olisi allekirjoitettuna. Hermoillekäypää se on, mutta mitään ei voi. Joitain vanhempia innostaa tapaamisiin raha, jos lapsi on etävanhemman luona jonkun tietyn määrän päiviä kuukaudessa, elatusmaksu voidaan sopia alemmaksi.
 
jjjjjj
Ei sitä uskois miten vähäpätöistä on se oman lapsen näkeminen, vaikka aiemmin ollaan asuttu saman katon alla ja nähty joka päivä. ;( Itse olisin sitä mieltä että kun on yhteishuoltajuus pitäisi lasta voida hoitaa lähestulkoon puoliksi ja se, että lapsi olisi isällään 2 yötä/vko ei todellakaan ole liikaa vaadittu.

Toisinaan tuntuu että muuttakoon kokonaan isälleen kun on niin vaikeeta. :(
 
jjjjjj
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Höh. No pidä lapsi itselläs, miks se isälle pitää väkisin viedä? Eipä tuu ainakaan ikävä lapsia, kun ovat kotona :)
Oon vaan ollut niin väsynyt että melkein jatkuva lapsenhoitoapu olis tarpeen. Ja lapsi ikävöi isäänsä, tuntuu tässä vaiheessa viihtyvän siellä paremmin kuin täällä kotona. :/
 
jjjjjj
Nostanpa tätä vielä.. Sanoin lapsen isälle että varaan ajan lastenvalvojalle sopimuksen tekemistä varten, jos ei kelpaa eikä sopimusta noudata saa olla kokonaan tapaamatta lastaan. Olenko liian tyly?
 

Yhteistyössä