Mitä mä teen tollle ahneelle kissalle!!

Hitto vie. se on ollu meillä muutaman kuukauden ja se syö, se syö kaiken! Ruokaa jos jää sekunniks pöydälle, se on siellä. Se syö myös toisen kissan ruoat. Toinen katti laitettava oven taakse syömään jotta se ei paastoo ja kuihdu! Toi on ku koira! Ihme sika kissaks ja läski ku mikä. EI ole vielä puolta vuottakaan! Täytyyks se vaan laittaa eri huoneeseen syömään ja antaa vähemmän ja laittaa kerran kaks päivässä ruoka? :ashamed:
 
"vieras"
Anna ruoka kaksi kolme kertaa päivässä, kerran päivässä ei riitä kissalle! Mutta muuten suosittelisin ruokkimaan kissat erikseen. Eli toinen katti toiseen huoneeseen kun toinen syö.
 
Epätoivoinen emäntä
Meillä samanlainen. Eikä taatusti ole ikinä nälkää nähnyt tai jäänyt hellyyttäkään vaille. Vieroitettiin emostaan 14 viikön iässä ja siitä saakka on sitä palluteltu sylistä toiseen. Mutta sen pohjatonta nälkää ei peittoa mikään. Se vaan söis ja söis ja söis. Ruokaa on tarjolla melkein aina, silti se hyppii pöydät ja tonkii roskikset ja varastaa ruuat ja kaikkea. Tuon kissan ahneutta ei peittoa mikään.
 
Mulla oli kissa jolle piti säännöstellä ruoka. Tosin ties tasan tarkkaan et sai kerran vuorokaudessa sen raksumääränsä. Sillä tosin oli outo mielleyhtymä et jos ei ollut mitään kangasta tsm millä peittää ruokakippo (oli ainut kissa) niin se ruoka piti ahmia. Lopuksi sillä oli pehmolelu vahtimassa ruokakuppia -> hyvin riitti ruuat seuraavaan ruokahetkeen asti. Tilanne oli silloin se, ettei se kahdesti pv:ssä ruokkiminen ois onnistunu, tuo neiti kun oli sen verran tarkka kellonajoista.

Nykynen on nyt 2v ja syö sen mitä lystää, ei suostu lihomaan. Ainoastaan märkäruoka on säännöstelty, rahat ei riitä siihen määrään mtä söis. Ja samanlaisissa oloissa ollaan periaatteessa oltu: kerrostalossa sisäkissana. Kesällä pääsee partsille, tai oikeestaan aina jos tarkenis tuo kissa. Nyt kauhea kiukku ikkunoille kun ei tarkene ja on vielä lunta!

Kahden kanssa tai lihomistaipuvaisen kanssa se ruoka on melkeinpä säännösteltävä ja jaettava vielä kahteen tai useampaan erään (eri huoneisiin ja ovi välistä kiinni niin että laihempi ehtii syödä varmasti tarpeeksi ja sen ruoka sitten pois kun on syönyt jos ei kaikkia oo syönyt ettei toinen syö sitten sitäkin osuutta)
 
Ego
Söispäs meijän kolli nyt. Sai uuden RC:n urinary ruuan loppuiäksi kun virtsatie vaivoja. Ehkäpä se siitä innostuu. Mutta tosiaan ei lihaa, makkaraherkkuja yms enää. Mutta kyl mä meinasin että sillo tällöin pieni palanen hyvää ei pahaa tee.
 
kaksi kissaa
Anna kissallesi oikeaa lihaa, esim 50g/kissa/ateria. Lihaa aamuin illoin tuon verran, molemmille kissoille aluksi erikseen. Lihan (esim sydän, kana- tai possusuikaleet) isoina paloina. Mulla on kans yks ahmatti, mutta syöminen onnistuu nykyään hyvin, kun joutuu pureksimaan ruokaansa. Kinkkuleikkeleet tai jauheliha menee muutamassa sekunnissa ja sekoittaa vaan mahan. Ajan kanssa kissatyttö on oppinut jopa jättämään kuppiinsa jotain, jos ei nälkä ole. Kissat syövät vierekkäisistä kupeista tällä hetkellä, mutta vanhempi murisee niin paljon oman ruokansa puolesta, ettei nuorempi pääse syömään niitä.
Siis kunnon lihaa ja mieluummin viljattomia raksuja lisäksi, on mun neuvoni. Liha pitää nälkää pidempään poissa ja pidentää ruokailutilannetta. Säännölliset ruoka-ajat tämän lisäksi. Ei kellontarkat, vaan vaikka kahden tunnin sisään tms.. Aika auttaa myös. Ylipainoa kertyy viljasta, jota kissa ei tarvitse, lihaan siirtyminen vie ylimäärästä rasvaa myös pois. Tsemppiä!'
Ja vielä mainittakoon, että lihan syöttäminen tulee ainakin meillä halvemmaksi, kun laadukas eläinkaupan märkäruoka ;)
 
kaksi kissaa
Söispäs meijän kolli nyt. Sai uuden RC:n urinary ruuan loppuiäksi kun virtsatie vaivoja. Ehkäpä se siitä innostuu. Mutta tosiaan ei lihaa, makkaraherkkuja yms enää. Mutta kyl mä meinasin että sillo tällöin pieni palanen hyvää ei pahaa tee.
Vilja niitä virtsakiviä tekee, mä vaan liputan tuon lihan puolesta! Anna sitä vaan. Lue vaikka täältä, tuolta virtsakivi-otsikon alta: http://personal.inet.fi/koti/maaru/kivijalka.html#22
 
Kissojen valmiissa aterioissa on paljon viljaa ja kasviksia ja ne eivät ole kissan ruokaa vaan myrkkyä kisulle.
Ne myös aiheuttavat kuvaamaasi nälkää ja lihoomista ja myöhemmin näitä surullisen kuuloisia elintasotauteja :(
 
kissojan kans
Mä niin tahtoisin syöttää kissoille lihaa mutta kun ei kelpaa. Ainut mikä menee yhdelle on naudanmaha mutta muut jää kuppiin. Jauheliha, sydän, maksa, kala, ei vaan uppoa. Ruuan on tultava tölkistä.
Vinkkejä?
 

Yhteistyössä