Mitä mä teen tuon pojan kans.. (päikkäreistä)

Poika siis 1v2kk ja päikkärit menee tosi huonosti. Nukkuu vartin ja sit alkaa ihan täysillä karjumaan ja pakko sit lopulta nostaa pois sängystä..Kaikkea oon yrittänyt mut mikään ei auta.. Yöt nukkuu tosi hyvin mut nuo päikkärit menee ihan järkyttävän huonosti.. Onko kellään kokemusta tällaisesta?
 
Meillä 1v1kk tyttö, ja on ollu josai vaihees tollasta touhuu kas. Nyt ei tosin oo, mutta sillon oli varmaan hampaita tulossa ja ku oppi nouseen seisoon, ni nousi sitten kesken unienki. Sit oli kärttynen ku unet jäi kesken. Meillä alko lopulta meneen paremmin ku ulkoiltiin kunnolla tai kylvettiin aamupäivällä että tuli sit kunnon väsy.

Tässä iässä on myös paljon uusia juttuja ja oppimisia että seki tekee rauhattomaks. Mut en tosiaan oo mikään asiantuntija..
 
Miten teillä sitten ilta menee jos poika on nukkunut vain 15 min. päikkärit? Ts. onko ihan kamalaa väsyhuutoa tms.? Meidän 1 -vuotias tyttö ei nuku joka päivä päikkäreitä tai toisinaan nukkuu sellaiet 15min. Aluksi stressasin siitä ja nukutin sitkeästi vaikka se olikin todella epätoivoista hommaa. Sitten luovutin ja nyt jos tyttö ei pysty rauhoittumaan päiväunille niin olkoon nukkumatta. Nukahtaa sitten illalla aikaisemmin. Luotan, että lapsi nukkuu kun on väsynyt. Tietysti kenelle sopii mikäkin ratkaisu mutta meillä mennään nyt sitten näin. Ja luulen/toivon, että tämä on ohimenevää ja liittyy juuri näiden uusien taitojen oppimiseen. Tsemppiä!
 
Illat meillä menee joskus ihan tavallisesti mut joskus on sit selvää väsyhuutoa koko ajan.. Oon kokeillu silloin et alkais toisille päikkäreille mut lapsi raivostuu siitä vaan entisestään :/ Jospa se vaan johtuis sit uusien asioiden oppimisesta ja muusta..Toivottavasti tilanne rauhoittuis pian.. Päiväkodissakin vähän valittaneet että kun ei nuku mutta minkäs sille voi..
 
Meillä on periaate, että sängyssä ollaan päiväuniaika vaikka ei nukuta. Jos ei nukuta, niin ei sille mitään voi ja illalla mennään vähän aikaisemmin nukkumaan. Poika tosin on alkanut lintsaamaan päiväunista silloin tällöin vasta enemmän 2v jälkeen. Poika on saanut aina leikkiä sängyssä muutamalla lelulla, mutta pois sieltä ei ole ennenaikojaan päässyt. Yleensä nukahtanut vimeistään 1.5h aktiviiteettien jälkeen, yleensä toki aikaisemmin. Mutta joskus on ollut 12-15 sängyssä leikkimässä ja uni ei ole tullut. Klo 15 olen armahtanut...
 
Meillä kyllä nukutaa päikkärit suht hyvin (yöt vois kyl mennä paremminkin..), joten tuli vaan sellaine mieleen, että näinköhän auttaisi jos lähtisitte rattailla ulos? Tulisikohan se uni sillei? Ja muutenkin jotkui nukkuu ulkona raittiissa ilmassa paremmin.
 

Yhteistyössä