Mitä mä tein väärin (päiväkotiasiaa)

Vein poikani päiväkotiin. Jäivät ulos heti samantein. Jo mennessäni eräs hoitaja seisoskeli juttelemassa jonkun vanhemman kanssa. Sellanen parivuotias pikkupoika makas mahallaan vesilätäkössä ja itki ettei pääse ylös,mutta aikuinen ei kuule,nostin pojan ylös,autoin kurahanskat takaisin käteen ja puhdistin vähän suurimpia kuria vaatteista ja lohdutin itkevää poikaa sanomalla "onneksi et loukannut" poika sitten valitti samaa kuin omanikin että tää kyseinen hoitaja ei tullut apuun vaikka hän huusi...
No sitten tää hoitaja paukahti paikalle ja haukkui mut siinä lasten kuullen ettei tarvi tulla hänen töitään tekemään ja että ei tarvitse vihjailla mitään :eek:
Mä en todellakaan halunnut mitään pahaa,mutta kun luonnolleni en mitään mahda ja olis tuntunut kauheelta ohittaa tää itkevä poika...kun toinen vielä itki ettei aikuinen kuule.

Tää hoitaja on sellanen että siitä on valittanut moni lapsi,milloin se laittaa ulos puolipukeissa,on niin kova kiire ettei lapset ehdi pukea,milloin jättää jonkun lapsen ilman jotain ruoka-ainesta(maitoa,leipää,kastiketta...eikä sitten edes kuule kun lapsi pyytää...) Tämä hoitaja on dysfaattisen poikani henk.koht hoitaja...voikohan vaihtaa jotenkin?
 
A shadieeyah
:hug: :hug: hyvin ikävää että tommonen "elämäänsä kyllästynyt" on päässyt hoitajaksi.

et tehnyt mitään väärin. On ihan normaalia ihmismäistä toimintaa auttaa.

Mie tekisin ehdottomasti nootituksen tarhan johtajalle. Ja jos se ei auta tai hoitaja sen jälkeen soittaa suutaan on aina päivähoidon ylin esimies mikä lienee nimeltään jos ei muu auta. :hug:
 
vieras
Mites jos pyytäisit että keskustellaan ko. tapauksesta ihan aikuisten kesken ja niin että myös pk:n johtaja paikalla. Tai sit suoraan otat yhteyttä tohon pk:n johtajaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ota yhteys päiväkodin johtajaan.

MÄ pelkään että mä saan lopullisesti tuon hoitajan vihat niskoilleni...vai kertooko se päiväkodinjohtaja nimiä jos asia puheeksi tulee?
Kyllä minusta aikuisen ihmisen pitäis pystyä keskustelemaan asiallisesti asioista ilman et ketään aletaan vihaamaan. Siis tarkotan sitä et rohkeesti vaan otat asian puheeksi koska se sua vaivaa ja itse pysyt asialinjalla.
 
kaikkea ei kuulu sietää
Selität asian kaunistelematta sekä suurentelematta päiväkodin johtajalle. Jos häntä ei kiinnosta, sanot soittavasi paikallisen lehden toimitukseen. Toimii aina.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ota yhteys päiväkodin johtajaan.

MÄ pelkään että mä saan lopullisesti tuon hoitajan vihat niskoilleni...vai kertooko se päiväkodinjohtaja nimiä jos asia puheeksi tulee?

Onko sillä sit oikeesti jotain merkitystä saatko sä muutamat ärräpäät ittes päälle jos ko. hoitaja on sun mielestäs noin epäpätevä siihen hommaan ja vielä kun monet lapset ovat valittaneet hänestä. Eiks ne lapset nyt olekaan etusijalla.

Sori mä vaan en tajua välillä aikuisten ihmisten ajatuksia. Ite en edes miettis otanko yhteyttä vai en enkä varsinkaan sitä sataako jotain niskaan jälkeenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites jos pyytäisit että keskustellaan ko. tapauksesta ihan aikuisten kesken ja niin että myös pk:n johtaja paikalla. Tai sit suoraan otat yhteyttä tohon pk:n johtajaan.
Juttusilla oltiin viimeks joulukuussa. Tapaamisessa oli läsnä sekä päiväkodin johtaja että tämä hoitaja. Tällöin olin ottanut sellaisen asian puheekseni että poikani oli joka päivä pissat housuissa vaikka on ollut päivä ja yökuiva 2,5 vuotiaasta asti eikä vanhinkoja ole sattunut kuin sillon pienenä.Poika sanoi kotona että kun ei se hoitaja päästä häntä säkeistä vaikka hän pyytää. Pojalla on sellaset hiekkasäkit sylissä kun istuu kuulemma niin levottomasti.
Tällöin ainakin tää hoitaja laittoi kaiken pojan syyks "en mä voi kaikkea kuulla" kuitenkin tunnen poikani sen verran hyvin että jos pissahätä on kova niin se ei todellakaan jätä sitä asiaa mainitsematta,vaan hokee niin kauan että pääsee pissalle

 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ota yhteys päiväkodin johtajaan.

MÄ pelkään että mä saan lopullisesti tuon hoitajan vihat niskoilleni...vai kertooko se päiväkodinjohtaja nimiä jos asia puheeksi tulee?
Itse olen lto ja voin sanoa, että tuollaiset hoitajat ovat marginaaliporukkaa. Valitettavasti kuitenkin heitä löytyy :/ Ehdottomasti otat yhteyttä päiväkodin johtajaan. Olen lähes varma, että kyseisen hoitajan käytös ei tule johtajalle yllätyksenä.

Ja jos saat hoitajan vihat niskoillesi, niin ei muuta kuin uudestaa yhteyttä johtajaan. Jos siitä ei ole apua ( vaikka uskon, että on ) niin siinä tapauksessa yhteys johtajan esimieheen.



 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ota yhteys päiväkodin johtajaan.

MÄ pelkään että mä saan lopullisesti tuon hoitajan vihat niskoilleni...vai kertooko se päiväkodinjohtaja nimiä jos asia puheeksi tulee?
Voit sanoa päiväkodinjohtajalle, että haluat keskustella luottamuksellisesti. Mielestäni johtajan ei tarvitse alaisensa kanssa keskustellessaan ottaa esille kuka on asian nostanut esille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ota yhteys päiväkodin johtajaan.

MÄ pelkään että mä saan lopullisesti tuon hoitajan vihat niskoilleni...vai kertooko se päiväkodinjohtaja nimiä jos asia puheeksi tulee?

Onko sillä sit oikeesti jotain merkitystä saatko sä muutamat ärräpäät ittes päälle jos ko. hoitaja on sun mielestäs noin epäpätevä siihen hommaan ja vielä kun monet lapset ovat valittaneet hänestä. Eiks ne lapset nyt olekaan etusijalla.

Sori mä vaan en tajua välillä aikuisten ihmisten ajatuksia. Ite en edes miettis otanko yhteyttä vai en enkä varsinkaan sitä sataako jotain niskaan jälkeenpäin.
Lapset on tärkeimpiä asioita elämässäni,en mä sillä,mutta kun päiväkodin johtaja ja tää hoitaja on niin hyvää pataa keskenään niin äkkiäkös ne sitten kattoo että mä omiani puhun kun ei muut vanhemmat mitään oo valittanu,vaikka sitten supistaan kyllä lapsia hakiessa yhtä sun toista tästä hoitajasta

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ota yhteys päiväkodin johtajaan.

MÄ pelkään että mä saan lopullisesti tuon hoitajan vihat niskoilleni...vai kertooko se päiväkodinjohtaja nimiä jos asia puheeksi tulee?
Itse olen lto ja voin sanoa, että tuollaiset hoitajat ovat marginaaliporukkaa. Valitettavasti kuitenkin heitä löytyy :/ Ehdottomasti otat yhteyttä päiväkodin johtajaan. Olen lähes varma, että kyseisen hoitajan käytös ei tule johtajalle yllätyksenä.

Ja jos saat hoitajan vihat niskoillesi, niin ei muuta kuin uudestaa yhteyttä johtajaan. Jos siitä ei ole apua ( vaikka uskon, että on ) niin siinä tapauksessa yhteys johtajan esimieheen.
Joo,ei noita montaa ole onneks ja kaikki muut hoitajat on tosi mukavia tuossakin päiväkodissa,mutta tuo yks...aaargh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites jos pyytäisit että keskustellaan ko. tapauksesta ihan aikuisten kesken ja niin että myös pk:n johtaja paikalla. Tai sit suoraan otat yhteyttä tohon pk:n johtajaan.
Juttusilla oltiin viimeks joulukuussa. Tapaamisessa oli läsnä sekä päiväkodin johtaja että tämä hoitaja. Tällöin olin ottanut sellaisen asian puheekseni että poikani oli joka päivä pissat housuissa vaikka on ollut päivä ja yökuiva 2,5 vuotiaasta asti eikä vanhinkoja ole sattunut kuin sillon pienenä.Poika sanoi kotona että kun ei se hoitaja päästä häntä säkeistä vaikka hän pyytää. Pojalla on sellaset hiekkasäkit sylissä kun istuu kuulemma niin levottomasti.
Tällöin ainakin tää hoitaja laittoi kaiken pojan syyks "en mä voi kaikkea kuulla" kuitenkin tunnen poikani sen verran hyvin että jos pissahätä on kova niin se ei todellakaan jätä sitä asiaa mainitsematta,vaan hokee niin kauan että pääsee pissalle
|O Se on parempi hoitajan alkaa kuuntelemaan. Jummalauta että mä olisin vihainen jos omalle kohdalle tollanen tilanne sattuisi. Mä varmaan harkitsisin hoitajan pakottamista pissaamaan housuihinsa :snotty: :whistle: :kieh:

 
vieras
No miten tunnetko ketään muita vanhempia joiden kanssa voisit jutella ko. hoitajan käytöksestä ja jos toisillakin valittamista niin saisit tavallaan tukea omalle valitukselle. Ja tosiaan ehkä parempi et juttelet ensin kahdestaan pk;n johtajan kanssa.
 
niin se vain menee
Yö, sait jo hoitajan vihat niskoille, joten elä sitä enää mieti. Sinuna tekisin ilmoituksen hänestä suoraan ylemmille tahoille. Ei siis riitä että esimiehelle sanot vaan hänen pomolle tee ilmoitus. Jos tämä hoitaja esimiehen nuoleskelija niin ilmoitus ei vaikuta mitenkään...
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ota yhteys päiväkodin johtajaan.

MÄ pelkään että mä saan lopullisesti tuon hoitajan vihat niskoilleni...vai kertooko se päiväkodinjohtaja nimiä jos asia puheeksi tulee?

Onko sillä sit oikeesti jotain merkitystä saatko sä muutamat ärräpäät ittes päälle jos ko. hoitaja on sun mielestäs noin epäpätevä siihen hommaan ja vielä kun monet lapset ovat valittaneet hänestä. Eiks ne lapset nyt olekaan etusijalla.

Sori mä vaan en tajua välillä aikuisten ihmisten ajatuksia. Ite en edes miettis otanko yhteyttä vai en enkä varsinkaan sitä sataako jotain niskaan jälkeenpäin.
Lapset on tärkeimpiä asioita elämässäni,en mä sillä,mutta kun päiväkodin johtaja ja tää hoitaja on niin hyvää pataa keskenään niin äkkiäkös ne sitten kattoo että mä omiani puhun kun ei muut vanhemmat mitään oo valittanu,vaikka sitten supistaan kyllä lapsia hakiessa yhtä sun toista tästä hoitajasta
No siinä tapauksessa voip ohittaa marssijärjestyksen ja suoraan yhteyttä päivähoidon esimieheen. Itse toimin näin kun poikani joutui kaltoinkohdelluksi entisessä tarhassa ja hoitajan/johtajan kanssa juttelu ei tuottanut tulosta.
Yhteydenotto onnistuu myös sähköpostilla.

Aika karmea tapaus tuommoinen hoitaja..ja mitä tulee että muut vanhemmat eivät sano..eivät uskalla/eivät viitsi sekoittaa pakkaa tjs.. Jonkun se on noustava kova kovaa vastaan. :hug:
 
no johan on
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites jos pyytäisit että keskustellaan ko. tapauksesta ihan aikuisten kesken ja niin että myös pk:n johtaja paikalla. Tai sit suoraan otat yhteyttä tohon pk:n johtajaan.
Juttusilla oltiin viimeks joulukuussa. Tapaamisessa oli läsnä sekä päiväkodin johtaja että tämä hoitaja. Tällöin olin ottanut sellaisen asian puheekseni että poikani oli joka päivä pissat housuissa vaikka on ollut päivä ja yökuiva 2,5 vuotiaasta asti eikä vanhinkoja ole sattunut kuin sillon pienenä.Poika sanoi kotona että kun ei se hoitaja päästä häntä säkeistä vaikka hän pyytää. Pojalla on sellaset hiekkasäkit sylissä kun istuu kuulemma niin levottomasti.
Tällöin ainakin tää hoitaja laittoi kaiken pojan syyks "en mä voi kaikkea kuulla" kuitenkin tunnen poikani sen verran hyvin että jos pissahätä on kova niin se ei todellakaan jätä sitä asiaa mainitsematta,vaan hokee niin kauan että pääsee pissalle
no huh huh.valita niin pitkään että se joko tajuaa itse lähteä tai se lähtee.sehän jo kiusaa lapsia.minä oisin jo syönyt sellasen akan
 

Yhteistyössä