Mitä mieltä äidistä joka ei pärjää tai halua pärjätä hetkeäkään keskenään lastensa kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Aina juoksutetaan hätiin mummo. Siis aina.
Pelkästään jos mies menee harrastukseen niin mummo hätyyttävät hätiin kun on niin kauhean hankalaa ja raskasta kahden kanssa. Miehen pitää suunnitella menonsa niin että mummo on käytettävissä, jos mummoksi pääse ei pääse mieskään.
Mummo palvelu on auki 24/7.
Ja kyseessä aivan tavalliset lapset, ei mitään ongelmia tai erityis lapsia.
 
tätämieltä
No että lisääntymiseensä tarvitsisi sitoutumislupauksen ainakin mummolta miehen lisäksi...

Eli mummo mukaan seksihetkiin, ja vahtimaan kondomin käyttöä, pillereiden syöntiä tai että meneekö se sinne vai ei...
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte
"Vieras"
No tuota... Kuulostaa melko oudolla, tai oikeastaan todella oudolle. Onko ihminen aivan uusavuttomuutta vai mikä pielessä?tottunut juoksuttamaan muita pulinat mukaan? Pääsemään helpolla kaikesta?

Järjettömältä tämä kuulostaa varmaan siksi että itse piti vaan pärjätä siitä saakka lasten kanssa keskenään kun isyyslomaa oli vietetty viikko. Töitä miehellä riitti. Ja yhä riittää.
Ja js itse lapset tekee niin itse niiden kanssa pitää myös pärjätä, ei suinkaan mummon avulla.
 
"Vieras"
Lisättäköön vielä että lisäksi tämä kyseinen henkilö kehtaa valittaa kuinka hänellä on rankkaa ja on vielä kotiäitinä.
Itse olin juuri vetänyt työ viikon lasten kanssa keskenään ja ihan omin voimin.
 
tätämieltä
[QUOTE="Vieras";28077559]Lisättäköön vielä että lisäksi tämä kyseinen henkilö kehtaa valittaa kuinka hänellä on rankkaa ja on vielä kotiäitinä.
Itse olin juuri vetänyt työ viikon lasten kanssa keskenään ja ihan omin voimin.[/QUOTE]

Huomiota kiinnittää että projisoit ongelmasi ihan muualle.

Nimittäin mitä sillä väliä mitä mieltä sinä tai koko tämä palsta on siitä toisesta äidistä.

Sinusta sen sijaan voisi olla esimerkiksi vaikkapa sitä mieltä että ihmisellä näyttää olevan paha olla jos se vetää työ viikon lasten kanssa keskenään ja ei edes saa apua.

Eikä ehkä anna edes itselleen lupaa pyytää apua?
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
[QUOTE="Vieras";28077559]Lisättäköön vielä että lisäksi tämä kyseinen henkilö kehtaa valittaa kuinka hänellä on rankkaa ja on vielä kotiäitinä.
Itse olin juuri vetänyt työ viikon lasten kanssa keskenään ja ihan omin voimin.[/QUOTE]
ja vienyt lapset viideltä aamulla 50km päähän -35c pakkasessa pulkalla vetäen hoitoon, tehnyt 25 tunnin työpäiviä koko viikon, ilman ruokaa ja juomaa ja mitään apua ja mitali ja kruunu ja hallelujaa!!
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tätämieltä;28077577:
Huomiota kiinnittää että projisoit ongelmasi ihan muualle.

Nimittäin mitä sillä väliä mitä mieltä sinä tai koko tämä palsta on siitä toisesta äidistä.

Sinusta sen sijaan voisi olla esimerkiksi vaikkapa sitä mieltä että ihmisellä näyttää olevan paha olla jos se vetää työ viikon lasten kanssa keskenään ja ei edes saa apua.

Eikä ehkä anna edes itselleen lupaa pyytää apua?
Analysointi ei selvästikään sovi sinulle :)
 
"Vieras"
ja vienyt lapset viideltä aamulla 50km päähän -35c pakkasessa pulkalla vetäen hoitoon, tehnyt 25 tunnin työpäiviä koko viikon, ilman ruokaa ja juomaa ja mitään apua ja mitali ja kruunu ja hallelujaa!!
Normaali aikuinen ihminen pärjää ihan itsekseen keskenään lasten kanssa työviikon ilman mitään kruunun kiillotteluja taimälyttömiä tukiverkostoja.
Ihminen joka eivätkä hetkeäkään yksin... Niinkullä on ongelma jossain.
 
"mantu"
Omituista on. Tunnen sellaisen ihmisen, erotuksena se ettei pyydä lastensa mummua apuun vaan omansa. Kun on niin raskasta kahden kanssa, itse halusi 2 lasta 1v1kk ikäerolla muiden varoituksista huolimatta ja hups onkin niin raskasta että arkipäivistäkään ei oikein selviä ilman auttajaa. On kyllä tottunut pyytämään ja ottamaan apua vaikka ei sitä oikeasti tarvis. Onneksi on tajunnut että ei enää kolmatta kannata tehdä samaan syssyyn, kun odotti toista niin oli suunnitelmissa tehdä heti perään.

Ymmärtäisin jos olis edes väsynyt mutta yleensä mummunsa hoitelee lapsia ja hän itse tekee omia juttujaan. Kun tarvii niihin aikaa. Joo, tietysti joskus pitää niitäkin saada tehdä mutta lähes jokapäivä..? Kun kuitenkin tietää että pienellä ikäerolla on raskasta kun molemmat on pieniä. Tiedän sen kun itselläkin on pienellä ikäerolla kaksi, meillä ei vaan ole ketään auttamassa eikä saataiskaan apua mistään jos tarvittaiskin. Mutta itse tyydyn vähempään omaan aikaan ja vähempiin uniinkin välillä.

Niin ja osallistuva mies on joka kotona ollessaan hoitelee lapsia kokoajan. Osallistuu paljon kaikkeen. Mutta joitakin ei vaan ole luotu tähän vai miksi pitäis olla samanlaista kuin ennen lapsia?
 
kkkmk
Puolisona en varmasti katselisi hetkeäkään sitä että kotona lasten kanssa oleva ei pärjäisi hetkeäkään yksinään lasten kanssa, paremman hoitomuodon lapsilleni etsisin.
 
"Vieras"
Parempi vaan että hakee apua ja sitä saa tarvitessaan. Ennen muinoin oli ihan tavallista, että perheessä oli useampi sukupolvi eikä nykyisin kaltaista parjaamista esiintynyt? Huudellaan kylillä ja toreilla yhteisöllisyyden puolesta, mutta kateudesta evättäisiin se niiltä, jotka siitä jo nauttivat?
Jos lapsia päättää läheltä pitää niistä päävastuun ihan itse kantaa.
 
"Vieras"
Puolisona en varmasti katselisi hetkeäkään sitä että kotona lasten kanssa oleva ei pärjäisi hetkeäkään yksinään lasten kanssa, paremman hoitomuodon lapsilleni etsisin.
Ja varmasti niin loppujen lopuksi käykin. Ellei käynyt jo.
Kuka edes suostuu moiseen? Huh, itse en katsoisi hetkeäkään ihmistä joka päivät pitkät kotona ja mummo hoitaa lapsetkin..
 
Mä tunnen
Tunnen yhden sellaisen! Kotiäitinä ollessaan hoidatti vähintään toisen lapsistaan lasten mummolla, joskus molemmat. Joka viikonloppu ja joskus viikollakin oli ryypättävä. Miehen kanssa "sun vuoro ja mun vuoro" viikonloppuisin että molemmat pääsee ryyppäämään. Kun oli tän äidin vuoro vahtia lapsia, se vei ne mummolaan ja haki kun olivat syöneet iltapalan. Äidin asenne lapsiin oli pilkallinen ja tyyliä "vittu noi on ärsyttäviä".
Töihin mentyään se näki lapsiaan hervemmin, oli avoimen onnellinen tästä. Lapset hoitaa tietysti se mummo. Illalla töistä tultuaan se haki lapset mummolta hoidosta, vei toiselle mummolle ja paineli omiin harrastuksiinsa. Ryyppää viikolla ja viikonloppuisinkin kerran tai kaksi.
Kyllä sitä aina välillä sen kohdalla miettii että miksiköhän se on edes halunnut lapsia? Ja mitä sen lapsiraukoista tulee? Niitä halataan vaan jos joku on ottamassa valokuvaa, niille puhutaan ystävällisesti vaan jos on vieraampia ihmisiä paikalla. :(

En arvosta. En tosiaan.
 
Hepujee
Minäkin tunnen yhden tuollaisen äidin. Tekee kolmipäiväistä työviikkoa jotta lapsen ei tarvitisi olla viitenä päivänä hoidossa. No, noina kahtena päivänä kiikuttaa lapsen (ja itsensä) poikkeuksetta mummolle "täyshoitoon". Auta armias jos mummolle ei sovi, niin sitten tulee meille.
 

Yhteistyössä