Mitä mieltä äidistä jolla on piiitkät kynnet

mulla ollut jo yli kymmenen vuotta pitkät kynnet ja lapsia neljä,ketään en ole raapassut kertaakaan tai tökönnyt kynnellä.
Yleensä kun ruokaa ruvetaan tekemään pestään kädet,

joskus näkee sika makeita kynsiä mutta ei kehtaa mennä kysyy et kuka ne laittaa.Eikä pitkätt kynnet ole horatsun merkki,niin kuin ei tatskakaan merkaa enään linnakundia.

Onneks ajat on muuttuneet suvaitsevammiks ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:04 minä kirjoitti:
hyi olkoon, äiti-ihmiselle ei sovi pitkät kynnet. Ajatelkaas ruoan laittoo,tosi epähygieenistä ja vauvanhoito. :/
Käytän aina ruuanlaitossa ja vauvan intiimihygienian hoidossa Famoflex merkkisiä puuterittomia, pehmeitä ja joustavia kertakäyttökäsineitä. Ovat olleet käteviä. Kiinnitän tietysti käsihygieniaan erityistä huomiota sillä tiedän kyllä mitä bakteerimääriä kynnen alla voi vilistää... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:04 minä kirjoitti:
hyi olkoon, äiti-ihmiselle ei sovi pitkät kynnet. Ajatelkaas ruoan laittoo,tosi epähygieenistä ja vauvanhoito. :/
Käytän aina ruuanlaitossa ja vauvan intiimihygienian hoidossa Famoflex merkkisiä puuterittomia, pehmeitä ja joustavia kertakäyttökäsineitä. Ovat olleet käteviä. Kiinnitän tietysti käsihygieniaan erityistä huomiota sillä tiedän kyllä mitä bakteerimääriä kynnen alla voi vilistää... :whistle:
Siis ap. vastasi ko. kommentiin....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:07 äitsykkä77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:04 minä kirjoitti:
hyi olkoon, äiti-ihmiselle ei sovi pitkät kynnet. Ajatelkaas ruoan laittoo,tosi epähygieenistä ja vauvanhoito. :/
no ei kai kukaan niitä ihanilla pitkillä kynsillään sitä soppaa sekotakkaan... \|O :headwall:

jaa, millä ajattelit sitten esim lihapullat ja leivät tehdä ja pyöritellä, vai ilmeisesti teillä sit syödään keittoa joka päivä :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:21 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:07 äitsykkä77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:04 minä kirjoitti:
hyi olkoon, äiti-ihmiselle ei sovi pitkät kynnet. Ajatelkaas ruoan laittoo,tosi epähygieenistä ja vauvanhoito. :/
no ei kai kukaan niitä ihanilla pitkillä kynsillään sitä soppaa sekotakkaan... \|O :headwall:

jaa, millä ajattelit sitten esim lihapullat ja leivät tehdä ja pyöritellä, vai ilmeisesti teillä sit syödään keittoa joka päivä :whistle:
mä olen jo sen verran iso tyttö että osaan käydä käsipesulla ja lihapullia tehdessä yleensä sitä paitsi käytän muovikäsineitä... mun mielestä vaan toi sun alotus "hyi olkoon, äiti ihmiselle...." oli niin typerä kuin olla voi, joten keitin maitoni... :ashamed:
mutta tosiaan mulla on ollut koko ikäni pitkät kynnet välillä geelillä ja välillä omat ja lapset ja mies on hengissä vielä vaikka olen hoitanut vauvat ja ruuat tehny ja syöttäny muillekkin :D
 
laitoshuoltajana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:10 Honostooppari kirjoitti:
Aattelempahan vaan, ettei oo työtätekevää sorttia :whistle:
Voi, voi! S
Laitoshuoltajana olin vuosia ja hyvin sai työt tehtyä, pitkillä laitetuilla kynsillä.
Moni kateellisena ihmetteli miten ne kestävät.
Niitten kanssa voi tehdä mitä vaan kun oppii käyttämään.
Itseltä jos kynsi katkee olen ihan tumpelo, ei edes rahat tartu alustaalta! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:10 vieras79 kirjoitti:
mulla ollut jo yli kymmenen vuotta pitkät kynnet ja lapsia neljä,ketään en ole raapassut kertaakaan tai tökönnyt kynnellä.
Yleensä kun ruokaa ruvetaan tekemään pestään kädet,

joskus näkee sika makeita kynsiä mutta ei kehtaa mennä kysyy et kuka ne laittaa.Eikä pitkätt kynnet ole horatsun merkki,niin kuin ei tatskakaan merkaa enään linnakundia.

Onneks ajat on muuttuneet suvaitsevammiks ;)

no ei se käsien peseminen auta jos on pitkät kynnet, sinne kynsien alle ne bakteerit menee, hyi en syö edes ruokaa jos näen että joku laittaa sen jolla pitkät kynnet. \|O
 
No mä taidan olla aika vanhanaikainen, koska mulla tulee mieleen vähän sellainen hienohelma bimbo, joka vaan istuu sohvalla ja lukee Trendiä sillä aikaa kun mies hoitaa kodin....

Minusta pitkät kynnet on myös aika epähygieeniset...

Kait tämä mielikuva johtuu siitä, että itse en osaa olla pitkissä kynsissä. Joskus jotain juhlia silmällä pitäen vähän kasvattanut, mutta aina tuntuu että sinne kertyy töhnää ja sormet on jotenkin kömpelöt :ashamed:
 

Yhteistyössä