Mitä mieltä nimestä Maria?

  • Viestiketjun aloittaja "maria"
  • Ensimmäinen viesti
"maria"
Mies ehdotti pian syntyvälle lapsillemme, joka todennäköisesti on tyttö, nimeä Maria. Nimi on mielestäni kaunis, eikä ekana nimenä ilmeisesti kovin lieneekään Suomessa. Mitä mieltä arvoisa raati on kyseisestä nimestä? Onko liian tylsä ja kulunut vai klassisen kaunis?
 
tylsis
[QUOTE="vieras";28566161]Ihan tavallisen ok. Minun makuun aivan liian raamatullinen. Tylsähköki jopa. Mutta ihan tavisnimi on yleensä ihan ok. Harmiton, vaaraton, hajuton, mauton.[/QUOTE]

Minusta ei ole tavisnimi pienellä lapsella. En itse asiassa tunne yhtään Mariaa, vaikka olen nelikymppinen. Ei löydy nuoremmista eikä vanhemmista tutuista. Ovatko sinusta nykyiset Kuurat, Aavat, Nooat, Lumiat, Noelit ym. jotenkin hohdokkaampia? Minä en tykkää kun nimillä pyritään erikoisuuteen, se kääntyy sitten ikävästi itseään vastaan, kun niitä erikoisia tai omituisia nimiä on viidellä päiväkotilapsella samassa ryhmässä, kun kaikki ovat halunneet olla yhtä originelleja.
 
sinänsä...
Aika perus ja tylsä, mutta toisaalta nykypäivänä tunnen yhden Marian 0-28v ikäryhmässä ja sen jälkeenkin vain yhden, joten ehkäpä voisi olla ihan hyväkin. Ärsyttää vaan se yhteys Raamatun Mariaan.
 
,,,,,,,
[QUOTE="maria";28566144]Mies ehdotti pian syntyvälle lapsillemme, joka todennäköisesti on tyttö, nimeä Maria. Nimi on mielestäni kaunis, eikä ekana nimenä ilmeisesti kovin lieneekään Suomessa. Mitä mieltä arvoisa raati on kyseisestä nimestä? Onko liian tylsä ja kulunut vai klassisen kaunis?[/QUOTE]

Typerä nimi. Mielipiteeseeni tosin varmaan vaikuttaa että eräs hutsu on tuon niminen...
 

Yhteistyössä