Mitä mieltä olet naisesta jolla 4 lasta 3 eri isälle?

  • Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti
Hajanainen ihminen
Kieltämättä ajattelisin että vähän säälittävää. Minulla on esikoinen nyt tulossa, ja kaikki lapset jotka teen tässä elämässä ovat tälle miehelle. Jos eroamme joskus, niin en tee enää lisää lapsia. Ehkä siksi että haluan max. 2 lasta ja toinen asia, itse ydinperheessä eläneenä muistan lapsena miten tärkeää oli että on vain yksi isä ja yksi äiti.

Miehen kaverilla on lapsia ex-vaimon kanssa, nyt syntyi lehtolapsi jonkun toisen kanssa ja epäilys että eräässä toisessa maassa jo kolmas paksuna tälle. Ihmettelen naisia, eikö heillä ole mitään tasovaatimuksia kenelle lapset tehdään. Jos on 3 eri ukon kanssa lapsia, niin tuskin on ollut tasovaatimuksiakaan, kunhan on vaan pökitty menemään.
 
Kieltämättä ajattelisin että vähän säälittävää. Minulla on esikoinen nyt tulossa, ja kaikki lapset jotka teen tässä elämässä ovat tälle miehelle. Jos eroamme joskus, niin en tee enää lisää lapsia. Ehkä siksi että haluan max. 2 lasta ja toinen asia, itse ydinperheessä eläneenä muistan lapsena miten tärkeää oli että on vain yksi isä ja yksi äiti.

Miehen kaverilla on lapsia ex-vaimon kanssa, nyt syntyi lehtolapsi jonkun toisen kanssa ja epäilys että eräässä toisessa maassa jo kolmas paksuna tälle. Ihmettelen naisia, eikö heillä ole mitään tasovaatimuksia kenelle lapset tehdään. Jos on 3 eri ukon kanssa lapsia, niin tuskin on ollut tasovaatimuksiakaan, kunhan on vaan pökitty menemään.
Onko käynyt mielessä, että kaikki eivät tee lapsia miehille, vaan itsenäisinä naisina ja täysivaltaisina kansalaisina tekevät ne lapset itselleen?

Järkyttävää, millä lailla osa ihmisistä tuntuu näitä asioita ajattelevan!
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
tjaah
Ajattelisin, että vaativaa pyörittää tuota yhteydenpito- tapaamis- ja huoltorumbaa niiden kaikkien isien ja sukujen kanssa. Ja että toivottavasti nainen ei kuitenkaan ole niitä jotka riistävät isän lapsiltaan estämällä yhteydenpidon.
 
Puolensa kullakin
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29602196:
Onko käynyt mielessä, että kaikki eivät tee lapsia miehille, vaan itsenäisinä naisina ja täysivaltaisina kansalaisina tekevät ne lapset itselleen?

Järkyttävää, millä lailla osa ihmisistä tuntuu näitä asioita ajattelevan!
Itsekästä tehdä lapset itselleen. Lapsi ansaitsee perheen, isän sekä äidin. Järkyttävää miten itsekkäitä ihmiset ovat kun lapsia tekevät. Pitäisi kysyä mitä voi antaa lapselle sen sijaan että tekee lapsen omien halujen takia.

Onko lapselle oikeasti helppoa saada tietoon vanhempana, että isukki on häntäheikki ja että puolisisaruksia on ympäri maata? Entäs sitten kun perintöä jaetaan?

Kyllä on kauheaa miten yhteiskunnan moraali on rappeutunut.
 
Tuo elämänhallinta on hiukan semmonen juttu, että jos se on hakusessa niin ei se homma pysy hanskassa silloinkaan vaikka henkilö olisi avioliitossa. Nähty on monesti sekin. Jos asiaa miettii lapsen kannalta niin paras on pitää hyvät välit etävanhempaan niin lapsi saa hyvät ja rakastavat vanhemmat. Yhteistyönä jos kaksi kotia hoitaa niin vahvempihan se on kuin se yksi yksikkö jossa ei välttämättä homma ole hanskassa.
 
FML
Minulla on esikoinen 8v ja toinen lapsi 6v. Esikoisen isän kanssa erottiin ennen kuin lapsi syntyi. Mies ajautui suuriin ongelmiin, rikollinen elämäntapa ja päihteet tulivat kuvaan, olin nuori ja ensi kertaa äidiksi tuleva. Koin tekeväni oikein kun päätin sulkea tuon ihmisen elämästäni ja keskittyä antamaan hyvän elämän esikoiselleni. En kokenut olevani tarpeeksi vahva olemaan sekä äiti ja päihdeongelmaisen läheinen pari kymppisenä. Tapasin heti esikon syntymän jälkeen ihanan miehen. Seurustelemaan alettiin kun esikoinen oli 5kk ja vuotta myöhemmin odotimme lasta. Elimme yhdessä 5vuotta. Noiden vuosien jälkeen huomasimme että olemme parhaat ystävät ja kämppikset. Rakkautta ei ollut. Olemme todella hyvissä väleissä ja lapset asuvat minulla n 60% ja loput isällään. Elämässäni on nyt uusi kumppani, ollut vuoden. Lapsista ei ole puhuttu, mutta pitäisikö ne jättää tekemättä, koska lapset 3. eri miehelle on niin kamala ajatus?
 
"hmh"
Tuo elämänhallinta on hiukan semmonen juttu, että jos se on hakusessa niin ei se homma pysy hanskassa silloinkaan vaikka henkilö olisi avioliitossa. Nähty on monesti sekin. Jos asiaa miettii lapsen kannalta niin paras on pitää hyvät välit etävanhempaan niin lapsi saa hyvät ja rakastavat vanhemmat. Yhteistyönä jos kaksi kotia hoitaa niin vahvempihan se on kuin se yksi yksikkö jossa ei välttämättä homma ole hanskassa.
Jos on neljä lasta kolmelle eri miehelle niin on aika monta jo niitä koteja ja vanhempia.

Justiin tässä katsellut tämmöisen suursysteemin täisirkusta.... huh huh. Neljän kodin putsaus...
 
yksi vaan
Minulla on neljä lasta kolmelle miehelle. Ensimmäisen lapsen sain 23v silloisen aviomieheni kanssa. Oltiin seurusteltu 17v asti ja se oli ilmeisesti miehelle aivan liian aikaisin. Jäi kiinni pettämisestä lapsen ollessa ihan pieni, toisia naisia oli ollut useita. Tämä suhde siis päätyi eroon. Toinen lapseni syntyi, kun olin 29v. Seurusteltu oltiin muutama vuosi, naimisiin menimme vauvan ristiäisissä. Kolmas lapseni syntyi tälle samalle miehelle ollessani 30v. Lapsien ollessa 3v ja 2v, mieheni kuoli auto-onnettomuudessa. Tällöin päätin, etten enää ikinä halua ketään miestä, enkä ainakaan enempää lapsia. 37v tapasin miehen, jota en voinut vastustaa. Aloimme seurustella ja menimme naimisiin. Hormonikierukasta huolimatta tulin raskaaksi ja neljäs lapseni syntyi viime vuoden lopussa ollessani 41v. Omalla kohdallani voisin väittää olleen aika lailla huonoa tuuria. Toisaalta tunnen myös naisen, jolla on viisi lasta neljän eri isän kanssa ja hänellä ei mitään tällaista taustalla ole, suhteet eivät vaan kestä.
 
[QUOTE="hmh";29602312]Jos on neljä lasta kolmelle eri miehelle niin on aika monta jo niitä koteja ja vanhempia.

Justiin tässä katsellut tämmöisen suursysteemin täisirkusta.... huh huh. Neljän kodin putsaus...[/QUOTE]

Ei siinä täi hommassa tuotakaan tarvita kun koko luokka saa tartunnan niin silloin on paljon enemmän koteja joita putsata.
 
Itsekästä tehdä lapset itselleen. Lapsi ansaitsee perheen, isän sekä äidin. Järkyttävää miten itsekkäitä ihmiset ovat kun lapsia tekevät. Pitäisi kysyä mitä voi antaa lapselle sen sijaan että tekee lapsen omien halujen takia.

Onko lapselle oikeasti helppoa saada tietoon vanhempana, että isukki on häntäheikki ja että puolisisaruksia on ympäri maata? Entäs sitten kun perintöä jaetaan?

Kyllä on kauheaa miten yhteiskunnan moraali on rappeutunut.
Ja tarkoitin myös parisuhteessa eläviä naisia. En minä ainakaan ole synnytyskone miehelle, vaan olen itsenäinen, vapaa kansalainen. Olen tehnyt lapset miehen kanssa, en todellakaan ole tehnyt lapsia miehelle. Ikävää, jos teillä kaikilla ei ole niin. Tätä tietysti kaikki eivät tunnu sisäistävän - ne 1950-lukulaiset asenteet istuvat tiukassa.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Tunnen yhden naisen jolla juuri noin että 4 lasta 3 eri miehelle. Ehkä ihan tän naisen "ansioista" ihmettelen tuollaisia ihmisiä suuresti. Viimeisimmästä miehestä erosi joku aika sitten ja nyt uus mies taas menossa ja eiköhän kohta taas oo vauva tulossa. Nuo isommat lapset kaikki asuvat isillään ja tällä naisella on isoja ongelmia muutenkin, jonka vuoksi lastensuojelu tällä hetkellä harkitsee pystyykö näitä lapsiaan tapaamaan ilman valvontaa että ehkä se kertoo jo aika paljon ihmisestä. Läheltä heidän elämää seurannut ja kyllä sääliksi käy lapsia ja lapset myös ovat kärsineet tästä tilanteesta todella paljon.
 
"hmh"
Ei siinä täi hommassa tuotakaan tarvita kun koko luokka saa tartunnan niin silloin on paljon enemmän koteja joita putsata.
No eihän ne kouluolosuhteissa kuitenkaan pitäis tarttua automaattisesti, jos kukin huolehtii takki- ja lakkihygieniastaan ja niiden säilytyksestä.

Mutta samoissa huusholleissa pyöriessä on kyllä pakko putsata ja pestä kaikki.
 
[QUOTE="hmh";29602513]No eihän ne kouluolosuhteissa kuitenkaan pitäis tarttua automaattisesti, jos kukin huolehtii takki- ja lakkihygieniastaan ja niiden säilytyksestä.

Mutta samoissa huusholleissa pyöriessä on kyllä pakko putsata ja pestä kaikki.[/QUOTE]

Aika helposti ne kuitenkin kouluissa leviää kuten myös päiväkodeissa vaikka kuinka huolta pidetään. Nähty on monesti. Jos yhdellä luokkalaisella on täitä niin melkeimpä on koko luokalla.
 
"hmh"
Ehkä muuten tästä syystä täit ovatkin paljon yleisempiä kuin vielä parikymmentä vuotta sitten. Kun lapsilla on monia koteja, on koko ajan joku täinkantaja luokassa, koska joku kodeista ei ole kuitenkaan hoitanut täisotaansa kunnolla.

Mun lasteni lapsuudessa kaksikymmentä vuotta sitten kummallakaan ei ollut ikinä täitä. Toisen luokalla oli kerran, mutta rajoittui yhteen lapseen. Minun lapsuudessa neljäkymmentä vuotta sitten ei kellään ollut täitä. Jos oli, ne varmaan sitten hoidettiin niin etteivät levinneet.
 
Ehkä ja ehkä. Meillä ei ole koskaan ollut täitä, isoäidilläni oli sota-aikana mutta minulla ja äidilläni eikä minun lapsillani ole koskaan ollut. Yleensä tuollaiset lisääntyy kun lykätään isoja ryhmiä samaan tilaan. Ei niinkään se, että yksi lapsi kulkee kahden kodin väliä :) Oma tyttöni on nyt piakkoin 20v ja hän oli hoidossa pph:lla. Siellä ei koskaan ollut täitartuntoja mutta päiväkodissa jossa oli paljon lapsia se oli hyvin tavallista...eli mitä isommat ryhmät sen suurempi mahdollisuus saada esimerkiksi täitä tai matoja.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä