Mitä mieltä olette siitä, että lapsen pappa tupakoi ja samanaikaisesti halailee ja pussailee suulle lasta?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Lapsi kyllä pussailee vanhempiaan ja mummiaankin, mutta kukaan heistä ei polta tupakkaa. Mua ällöttää (mutta en oo sanonut ääneen), että lapsi haisee sitten ihan tupakalle vaatteistaan ja naamastaan/huulistaan, kun pappa on tupakka toisessa kädessään (tai vaikka laittais sen hetkeksi pois) ja samalla halailee/pussaa niin lapsikin alkaa haista, tiedä mitä myrkkyjäkin hengittää/nielee... vai oonko ihan väärässä?
 
:( ei tulisi mieleeni halailla ja suukotella lasta tupakoinnin yhteydessä. Passiiviseen tupakointiin siinä ainakin lapsi altistuu ja olen jostain lukenut että tupankan savuisessa ympäristössä oleilu aiheuttaa lapsille välikorvatulehduksia
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kopsu:
niin.. en pussaa suulle lapsiani, tupakoin. mut suulle on liian intiimiä.
Ai että lapsia ei saa pussata suulle ikinä? Ei se mun mielestä mitenkään intiimiä ole, paitsi jos joku vieras alkaa niin tekemään.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kopsu:
niin.. en pussaa suulle lapsiani, tupakoin. mut suulle on liian intiimiä.
Ai että lapsia ei saa pussata suulle ikinä? Ei se mun mielestä mitenkään intiimiä ole, paitsi jos joku vieras alkaa niin tekemään.
Minä en pussaa lapsia koskaan suulle. Hammasbakteerit tarttuu.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kopsu:
niin.. en pussaa suulle lapsiani, tupakoin. mut suulle on liian intiimiä.
Ai että lapsia ei saa pussata suulle ikinä? Ei se mun mielestä mitenkään intiimiä ole, paitsi jos joku vieras alkaa niin tekemään.
Minä en pussaa lapsia koskaan suulle. Hammasbakteerit tarttuu.
Eihän se mikään kielipusu ole. Vaan kevyt hipaisu. Mutta en ala enempää väittämään vastaan, jokainen tyylillään. Musta on ihan ok, kunhan ei altisteta lasta tupakalle.
 
hammashoitaja
Siinäpä sitten karies bakteeri tarttuu kun suulle pussataan. Tai herpes... En todellakaan antais kenenkään pussata lapsiani suulle. En edes itse pussaile suulle, just tuon karieksen tarttumisriskin takia.
 
no eipä tuo nyt niin vaarallista ole jos välillä vähän pussailee. Parempi niin että pussailee ja saa läheisyyttä ja rakkautta pikku pusuista kuin että tottuisi siihen perisuomalaiseen tyyliin että ei puhuta eikä pussata... Kyllä meillä vaan halaillaan ja annetaan pikku pusuja päivittäin perheenjäsenten kesken, tyttö antaa mummolle pusuja joka kerta kun käy meillä kylässä.
 
kapteeni
meillä on sääntönä että tupakkaa ei polteta viittä metriä lähempänä lasta, ja tupakoinnin jälkeen pestään kedet ennen lapseen koskemista. Tämä meillä onneksi ihan itsestään selvyys kaikille. tuosta pussailusta en osaa sanoa mitään....meillä vielä niin pieni ettei suulle suukota kukaan..täytyykin alkaa miettimään mitä sen kanssa tehdään. miksi kielsit kaikkia pussaamasta??
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
no eipä tuo nyt niin vaarallista ole jos välillä vähän pussailee. Parempi niin että pussailee ja saa läheisyyttä ja rakkautta pikku pusuista kuin että tottuisi siihen perisuomalaiseen tyyliin että ei puhuta eikä pussata... Kyllä meillä vaan halaillaan ja annetaan pikku pusuja päivittäin perheenjäsenten kesken, tyttö antaa mummolle pusuja joka kerta kun käy meillä kylässä.
Ai tupakointi ei haittaa tai se, että lapsi haisee tupakalle?
 
Mun veli oli kerran meidän kyydissä autossa, lapset siis mukana, ja veljeni sitten ihan muina miehinä oli sytyttämässä tupakkaa, mä kysyin että "mitä sä oikeen kuvittelet tekeväs?" Sain hänet sitten uskomaan että meidän autossa ei polteta ja jos ei raitis kyyti kelpaa, niin voi sitten kävellä!

Ja mä muistan, kuinka oma äitimme aina poltti autossa, se oli tosi ällöttävää!
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kapteeni:
meillä on sääntönä että tupakkaa ei polteta viittä metriä lähempänä lasta, ja tupakoinnin jälkeen pestään kedet ennen lapseen koskemista. Tämä meillä onneksi ihan itsestään selvyys kaikille. tuosta pussailusta en osaa sanoa mitään....meillä vielä niin pieni ettei suulle suukota kukaan..täytyykin alkaa miettimään mitä sen kanssa tehdään. miksi kielsit kaikkia pussaamasta??
Siksi kielsin, että en halunnut vain papalle sanoa, ettei saa pussata. Oli helpompi kieltää kaikkia, myös itseni mukaan lukien. Sanoin vaan isovanhemmilla kyläillessä, että nyt ei sitten pussailla.
 
hammashoitaja
Kyllä meidän lapset ovat saaneet ja saavat yltäkylläisesti rakkautta ja hellyyttä, vaikkei heitä suulle pussailla. Pussaatteko ite suulle kaikkia sukulaisianne? En minä ainakaan, miksi lapsen pitäisi?
 
kapteeni
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kapteeni:
meillä on sääntönä että tupakkaa ei polteta viittä metriä lähempänä lasta, ja tupakoinnin jälkeen pestään kedet ennen lapseen koskemista. Tämä meillä onneksi ihan itsestään selvyys kaikille. tuosta pussailusta en osaa sanoa mitään....meillä vielä niin pieni ettei suulle suukota kukaan..täytyykin alkaa miettimään mitä sen kanssa tehdään. miksi kielsit kaikkia pussaamasta??
Siksi kielsin, että en halunnut vain papalle sanoa, ettei saa pussata. Oli helpompi kieltää kaikkia, myös itseni mukaan lukien. Sanoin vaan isovanhemmilla kyläillessä, että nyt ei sitten pussailla.
aivan aivan... ihan ymmärrettävää kun esim syksyllä niin kohuttiin esim sikapöpöstäkin. Täytyy miettiä mikä käytäntö meille tulee. kysyä hammaslääkäriltä siitä karieksen tarttumisestakin..
 
äiti:
Ai tupakointi ei haittaa tai se, että lapsi haisee tupakalle?
No miten se lapsi nyt niin kauheesti muka heti alkaa haista tupakalle halista tai parista pususta? Ei kai se pappa savuja naamaan puhalla? Ja eihän siihen lapsi kuole! Vai tupakoiko se kenties sisällä??

Jeesus että on tiukkapipoista sakkia.
 
huhhuh
No tuo nyt on aika höpöhöpöä että jos ei suulle saa pussata, niin sitten lapsi ei saa hellyyttä ollenkaan. (??) Lasta voi kyllä halata, pussailla poskelle ja helliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
no eipä tuo nyt niin vaarallista ole jos välillä vähän pussailee. Parempi niin että pussailee ja saa läheisyyttä ja rakkautta pikku pusuista kuin että tottuisi siihen perisuomalaiseen tyyliin että ei puhuta eikä pussata... Kyllä meillä vaan halaillaan ja annetaan pikku pusuja päivittäin perheenjäsenten kesken, tyttö antaa mummolle pusuja joka kerta kun käy meillä kylässä.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
äiti:
Ai tupakointi ei haittaa tai se, että lapsi haisee tupakalle?
No miten se lapsi nyt niin kauheesti muka heti alkaa haista tupakalle halista tai parista pususta? Ei kai se pappa savuja naamaan puhalla? Ja eihän siihen lapsi kuole! Vai tupakoiko se kenties sisällä??

Jeesus että on tiukkapipoista sakkia.
Kyllä se vaan näin on, että lapsi haisee tupakalle kun on pussannut pappaansa, vaikka ei savuja puhaltaisi naamalle... :/ Ei tupakoi sisällä, onneksi. Eli sun mielestä se on siis ok, että tupakka maistuu lapsen suussa ja haisee vaatteissa.
 
hammashoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
Ihanaa että on olemassa pappa joka sentään pussaa ja halailee lastenlastaan, kun useilla eivät käy koskaan katsomassa tai anna mitään huomiota!! Ihme vinkumista jostain yhdestä tupakasta.
Tykkäisitkö sinä että vanhempi mies, haisi tupakalta tai ei, pussailisi sua suulle? Sun pappas ehkä? Mieti lapsen näkökulmasta.
 
Tintti
En päästä tupakoivaa lapseni lähelle. Sen voi aivan suoraan sanoa kenelle tahansa. Enkä itse muuten pussaile suoraan suulle, etten tartuttaisi kariesta. Samasta syystä en anna muidenkaan pussailla suulle. Ei varmasti saa yhtään sen vähempää läheisyyttä poskipusujen kanssa.
 

Yhteistyössä