Mitä mieltä olette siitä, että pidetään ryyppyjuhlia kun kotona lapsia?Tiedättekö tällaisia paikkoja?

  • Viestiketjun aloittaja heippa
  • Ensimmäinen viesti
jaa.. mun viesti ei vissiin sitten perille asti päässyt. no mutta siis meillä voidaan juhlia lasten läsnäollessa hillitysti. esim lauantaina otin muutaman siiderin, paistettiin kodalla makkaraa, saunottiin ja pelattiin lasten ja kavereiden kanssa. kävin iltasella viemässä lapset nukkumaan ja palasin kodalle itkuhälyn kanssa viel tunniks. sit vieraat lähti kotia ja mä menin lasten viekkuun nukkumaan.
 
näin suomennettuna
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
jaa.. mun viesti ei vissiin sitten perille asti päässyt. no mutta siis meillä voidaan juhlia lasten läsnäollessa hillitysti. esim lauantaina otin muutaman siiderin, paistettiin kodalla makkaraa, saunottiin ja pelattiin lasten ja kavereiden kanssa. kävin iltasella viemässä lapset nukkumaan ja palasin kodalle itkuhälyn kanssa viel tunniks. sit vieraat lähti kotia ja mä menin lasten viekkuun nukkumaan.
jätit lapset yksin nukkumaan...?
 
vieras
minua siis suoraansanoen ärsyttää, kun meillä on joskus vieraita ja vietetään iltaa lasten kanssa. Syödään, saunotaan ja ollaan rennosti, mutta tämä tuttavaperheen äiti ei voi edes ruuan kanssa viinilasillista ottaa eikä saunakaljaa, kun on niin sääntökirjasta touhu, että lasten nähden ei juoda. Miten normaaleja lapsia sellaisista tulee??? Ettei saa nähdä, että lasissa on alkoholijuomaa?? Jos juo ne kaksi koko illan aikana, niin varmasti on ihan kykenevä hoitamaan lasta, mutta jos haluaa sitten nipottaa, pilata tunnelmaa ja tuomita muita.
 
Munkaan viesti ei tullu perille.

Riippuu siis mitä ryyppyjuhlilla tarkoitetaan. Ennen siskon miehen kuolemaa en juonu käytännössä ollenkaan. Ei tehny mieli, ei ollu sellasta tarvetta. Sen jälkeen on tullu otettua. Ja täällä meillä ollaan istuttu iltaa. Tosin täällä ei juoda lasten ollessa vielä hereillä, vierasmäärä on hyvin rajoitettu, porukkaa ei suinkaan lappaa sisään ja ulos. Aamulla saatta olla vähän sotkuista mutta olosuhteiden pakosta jäljet on siivottu tunnissa.

En ole mitenkään kovinkaan ylpeä tästä mutta ei aina voi olla täydellinen. Toivottavasti pääsen tästäkin tavasta eroon.
 
No joo. Jos nyt oikeesti puhutaan ryyppyjuhlista, siis sellaisista, joissa viina virtaa, meteli nousee yli 85 desibelin, örvelletään ja könytään. Sellaista en lasten läsnäollessa ymmärrä, enkä itse ikinä sorru moiseen. Mutta lasillinen tai kaksi viiniä voidaan kyllä miehen kanssa nauttia lasten läsnäollessa. Ei siis humalajuomista lasten nähden. En ymmärrä kyllä ollenkaan totaalikieltäytymistäkään sillä perusteella, että lapsia on läsnä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin suomennettuna:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
jaa.. mun viesti ei vissiin sitten perille asti päässyt. no mutta siis meillä voidaan juhlia lasten läsnäollessa hillitysti. esim lauantaina otin muutaman siiderin, paistettiin kodalla makkaraa, saunottiin ja pelattiin lasten ja kavereiden kanssa. kävin iltasella viemässä lapset nukkumaan ja palasin kodalle itkuhälyn kanssa viel tunniks. sit vieraat lähti kotia ja mä menin lasten viekkuun nukkumaan.
jätit lapset yksin nukkumaan...?
kyllä jätin. ja menin takapihalle. tosin lapset oli sisällä yksin vajaat 10min kun sinne meni sitten muutakin perhettä nukkumaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Munkaan viesti ei tullu perille.

Riippuu siis mitä ryyppyjuhlilla tarkoitetaan. Ennen siskon miehen kuolemaa en juonu käytännössä ollenkaan. Ei tehny mieli, ei ollu sellasta tarvetta. Sen jälkeen on tullu otettua. Ja täällä meillä ollaan istuttu iltaa. Tosin täällä ei juoda lasten ollessa vielä hereillä, vierasmäärä on hyvin rajoitettu, porukkaa ei suinkaan lappaa sisään ja ulos. Aamulla saatta olla vähän sotkuista mutta olosuhteiden pakosta jäljet on siivottu tunnissa.

En ole mitenkään kovinkaan ylpeä tästä mutta ei aina voi olla täydellinen. Toivottavasti pääsen tästäkin tavasta eroon.
Etkös sä imettänyt ite vielä öisin useampaan otteeseen?
Ethän sentään alkoholia juoneena nuku vauvan kanssa samassa sängyssä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Munkaan viesti ei tullu perille.

Riippuu siis mitä ryyppyjuhlilla tarkoitetaan. Ennen siskon miehen kuolemaa en juonu käytännössä ollenkaan. Ei tehny mieli, ei ollu sellasta tarvetta. Sen jälkeen on tullu otettua. Ja täällä meillä ollaan istuttu iltaa. Tosin täällä ei juoda lasten ollessa vielä hereillä, vierasmäärä on hyvin rajoitettu, porukkaa ei suinkaan lappaa sisään ja ulos. Aamulla saatta olla vähän sotkuista mutta olosuhteiden pakosta jäljet on siivottu tunnissa.

En ole mitenkään kovinkaan ylpeä tästä mutta ei aina voi olla täydellinen. Toivottavasti pääsen tästäkin tavasta eroon.
Etkös sä imettänyt ite vielä öisin useampaan otteeseen?
Ethän sentään alkoholia juoneena nuku vauvan kanssa samassa sängyssä?
 
kaija
sukulaisperheessä on sellaista. onneksi lapset jo 8 ja 11, mutta alusta saakka ollut sellaista. myös kesällä vauvasta lähtien lapset terassilla mukana. kotona riehutaan ja huudetaan, sillain "hauskasti", niikuin aikuiset luulee kännissä tekevänsä. onkohan lapsista yhtä hauskaa?
 
Meillä ei ryyppäjäisiä pidetä vaikka lapset nukkuis, enkä kovin hyvällä kato sitäkään että kaljaa tissutellaan lasten läsnäollessa, vaikka ei bileitä olisikaan, siis tarkoitan humalan hakuista juomista, ja tiedän parikin paikkaa jossa näin tehdään, tekisi mieli avautua mutta tiedän että jää avautumatta.. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkös sä imettänyt ite vielä öisin useampaan otteeseen?
Ethän sentään alkoholia juoneena nuku vauvan kanssa samassa sängyssä?
Tuota... Kyllähän sitä voi imettää vaikka olis juonukin, eli mikä sun pointti on?

Nukkumiset olen järjestäny turvallisesti, ja tyttö on kuitenki ollu jo yli puolvuotias ku olen jotain juonu.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkös sä imettänyt ite vielä öisin useampaan otteeseen?
Ethän sentään alkoholia juoneena nuku vauvan kanssa samassa sängyssä?
Tuota... Kyllähän sitä voi imettää vaikka olis juonukin, eli mikä sun pointti on?

Nukkumiset olen järjestäny turvallisesti, ja tyttö on kuitenki ollu jo yli puolvuotias ku olen jotain juonu.
jo yli puolivuotias sehän on jo iso likka sitten..
 
Vieras
Mä olen sellainen, jonka lapsuus meni pilalle juuri tuollaisten vanhempien takia. Joka jumalan viikonloppu vetivät perseet olalle, joka ikinen joulu, uusivuosi, pääsiäinen, vappu ja juhannus lisäksi. Poikkeuksena vaan, ettei meillä mitään porukkaa rampannut, ihan kaksisteen kännäsivät. Kyllä mäkin hoidin hyvin suvereenisti pikkusisaruksiani, pakkohan se oli.

Ja palstalla oltiin viimeeksi sitä mieltä, että mun pitäisi nyt vaan antaa anteeksi ja unohtaa, kun vanhemmilla alkaa muisti pätkimään kun ovat juoneet aivonsa pellolle. Että ei kun hoitamaan heidän asioita vaan!

Meillä ei ryypätä lasten läsnäollessa, saunaoluen tai ruokaviinin voin ottaa. Mulla ei ole ongelmia alkoholin kanssa, sellaisen esimerkin kyllä sain etten itse sellaiseksi halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkös sä imettänyt ite vielä öisin useampaan otteeseen?
Ethän sentään alkoholia juoneena nuku vauvan kanssa samassa sängyssä?
Tuota... Kyllähän sitä voi imettää vaikka olis juonukin, eli mikä sun pointti on?

Nukkumiset olen järjestäny turvallisesti, ja tyttö on kuitenki ollu jo yli puolvuotias ku olen jotain juonu.
jo yli puolivuotias sehän on jo iso likka sitten..
Siis esim kätkytkuoleman riski todella pieni, ja ei yli puolivuotiaan päälle kierähdä, sehän rupeis huutamaan. Enkä ole ollu missään umpihumalassa.

En siltikään ole ylpeä tai suosittele jolleki muulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jo yli puolivuotias sehän on jo iso likka sitten..
istutko sinä koko ajan lapsesi vieressä kun hän nukkuu tai muutenkaan? ihan mielenkiinnosta kyselen kun minulta se ei ole onnistunut. minä itse saatan olla vaikka lumitöitä tekemässä kun lapset nukkuu sisällä ja nurmikot ajan yksin ja yleensä lapset ketsoo telkkaria sen ajan kahdestaan sisällä.
 
minä vaan
No en onneksi tunne, jäisin varmaan liiaksi miettimään lapsia. Meillä ei kännätä, 1-max 3 siideriä/olutta voidaan juoda lasten mentyä nukkumaan viikonloppuisin, mutta mitään tarvetta baariin lähtemiseen ei ole.
 
noppa
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
mun lapsuus.
son kiva valvoa aamuyöhön, peläten että kaikki katoaa baarin tms, roudata aamupuolella pöytään sammunu vittua haistatteleva äiti petiin ja aamulla herätä siivoamaan kotia.
toi on ihan ku mun lapsuudesta....harvase viikonloppu mutsi veti lärvit ja lähti baariin, sieltä sit jossain vaiheessa himaan ja sitä sai sitte vahtia ettei polta koko kämppää ja joskussai soitella sen hullulle poikäystävälle kyttiä ku pisti kirveellä kämpän palasiks....mulla ikää oli noin 7-11. se oliki elämäni helvetillisintä aikaa :( onneks en enää asu himassa...
 
meillä
Lapsuudenkodissani juhlittiin hillitysti myös alkoholin kera ja lasten läsnäollessa. Siis vappuna, juhannuksena yms. juhlina. Aikuiset osasivat juomisestaan huolimatta olla ihmisiksi ja vanhempani hoitivat vanhemmuutensa mielestäni hyvin juhlista huolimatta.
Minun kodissani me juhlimme sekä ilman alkoholia, että alkoholin kera riippuen hieman juhlan aiheesta. Koskaan ei kukaan ole sammunut kotiimme näissä juhlissa, enkä niistä ole kaupungille porukan mukana lähtenyt. 4 lastamme ovat useimmiten kotona ja leikkivät tuttavaperheiden lasten kanssa juhlien ajan. En koe olevani huono äiti tämän asian takia, lapseni hoidan hyvin ja vastuuni heistä kannan. Känniörveltämistä tai humalahakuista juomista en ymmärrä ilman lapsia tai heidän läsnäollessaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Mutta, kuten kerroin meillä on lapset nähneet aikuisten juovan alkoholia ja mielestäni se on ok... jos ko. aikuiset osaavat nauttia sitä oikein. Vanhempien harteille jää usein myös näissä asioissa roolimallin antaminen lapsille...
Peesailen.
Kyllä meillä tarjotaan usein ruuan kanssa viiniä tai mitä nyt millonkin juhlissa. Mut en mä niitä nyt ryyppyjuhliksi sanoisi: siitä tulee lähinnä mieleen se, että vedetään viinaa kaksin käsin jne.

Valitettavasti kyllä tunnen yhden perheen, jossa ryyppyjuhlia vietetään lasten kanssa. Aiemmin perheen äiti yritti pysyä jotenkin kuosissa kun isä kännäsi harva se päivä, mutta ei tuolla äidilläkään oikeen oo homma hankassa. Surullista :(
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jo yli puolivuotias sehän on jo iso likka sitten..
istutko sinä koko ajan lapsesi vieressä kun hän nukkuu tai muutenkaan? ihan mielenkiinnosta kyselen kun minulta se ei ole onnistunut. minä itse saatan olla vaikka lumitöitä tekemässä kun lapset nukkuu sisällä ja nurmikot ajan yksin ja yleensä lapset ketsoo telkkaria sen ajan kahdestaan sisällä.
meitä on kaksi aikuista jotka huolehtii lapsista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jo yli puolivuotias sehän on jo iso likka sitten..
istutko sinä koko ajan lapsesi vieressä kun hän nukkuu tai muutenkaan? ihan mielenkiinnosta kyselen kun minulta se ei ole onnistunut. minä itse saatan olla vaikka lumitöitä tekemässä kun lapset nukkuu sisällä ja nurmikot ajan yksin ja yleensä lapset ketsoo telkkaria sen ajan kahdestaan sisällä.
meitä on kaksi aikuista jotka huolehtii lapsista.
ok. minä olen yksin. meillä lapset on tosin ollut ilman aikuista vieressä myös silloin kun olin naimisissa.
 
hoh hoijaa
Siis joo. Viina ei sovi kaikille kuten eivät lapsetkaan. Viina on myös viisasten juoma!!!! Mielestäni lapsiperheiden ns."juhlintaan" eivät yleensä örveltäjät eksy eikä heitä yleensä kutsutakkaan. Eiköhän vastuuntuntevat vanhemmat osaa parin oluenkin jälkeen ottaa vastuunsa jälkikasvustaan, varmaan paremmin kuin vastuuttomat koskaan. Kukin perhe kasvattakoon lapsensa tavallaan...muistaen kuitenkin ettei täydellisiä vanhempia ole olemassakaan. Eikä ne täydelliset vanhemmat ainakaan istu iltoja tietsikan ääressä pönkittämässä omaa täydellisyyttään.... :)
 
tadaa
Kyllä minäkin jätän lapset yksin itkuhällärin kanssa kesällä kun ollaan reissussa, olen 20m päässä grillikodassa iltaa istumassa miehen ja ystävien kanssa ja aina meistä jompikumpi on kunnossa lapsia varten. Mies se saattaa tissutella pitkin päivää, minä yleensä otan jos otan sit kun lapset menee nukkuun...
 

Yhteistyössä