Mitä mieltä ootte sitä että sikainfluensarokoto aiheuttaa lapsille aivosairauksia?

  • Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti
zxc
Mä melkein pursahtin itkuun kun näin san lööppin. mä en ikinä annaa itseni anteeksi jos meidän poika sairastaa jotain sen takia....vaikka silloin kyll ajattelin toimivani oikein,koska silloin seuraamukset ois voinut olla paljon pahimmat...

kertokas teidän mielipiteet tähän asiaan!
 
Sitä mieltä että marginaalisesti se on tosi vähän verrattuna toiseen vaihtoehtoon. En todellakaan peruisi rokotuksia jotka lapseni ja minä olemme saaneet. Media taas suurentelee asiaa ilman 100% varmuutta.
 
Mä en nyt ottanut kovin paniikkia tuosta(kaan) koska tapauksia oli tosiaan tällä hetkellä aika vähän, ehkä 10? ja oletettavasti muutama saattaa löytyä lisää, nyt kun oikein etsitään. Verrattain pieni prosentti kaikista rokotetuista ja vielä ei edes olla varmoja onko taudin laukaisinaja ollut rokote vai sairastettu sikainfluenssa. Enää ei kannata panikoida omalla kohdallaan sairastumisesta, jos rokotteen on ottanut jo puoli vuotta sitten.
 
vp
no, mä en kyllä edelleen ymmärrä teitä jotka sanotte että onneksi otitte rokotteen kun seuraumukset olisivat olleet paljon pahemmat. Kyllähän sen NYT jo kaikki tietää että sikainfluenssa oli lääkefirmojen keksimä hysteria joka oikeasti ei ollut pahempi kuin kausi-influenssa, suomessakin siihen kuoli vähemmän ihmisiä, ja kaikki paitsi se yksi lääkärin virhe, olivat ennalta sairaita ihmisiä.

Meidän perheessä muuten sairastettiin sekin flunssa, ja meni ohi lievänä, neuvolassakin kuitenkin uskoivat että se se oli, mutta ei todellakaan ollut mikään paha.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vp:
no, mä en kyllä edelleen ymmärrä teitä jotka sanotte että onneksi otitte rokotteen kun seuraumukset olisivat olleet paljon pahemmat. Kyllähän sen NYT jo kaikki tietää että sikainfluenssa oli lääkefirmojen keksimä hysteria joka oikeasti ei ollut pahempi kuin kausi-influenssa, suomessakin siihen kuoli vähemmän ihmisiä, ja kaikki paitsi se yksi lääkärin virhe, olivat ennalta sairaita ihmisiä.

Meidän perheessä muuten sairastettiin sekin flunssa, ja meni ohi lievänä, neuvolassakin kuitenkin uskoivat että se se oli, mutta ei todellakaan ollut mikään paha.
Moni luuli sen sairastavansa testattiinko teitä?
 
niina
Samaan aikaan oli liikkeellä monta muutakin tautia, jossa samansuuntaiset oireet. Meilläkin testattiin paljon ihmisiä ja tulos oli sitä luokkaa, että kymmenestä testatusta neljällä oli sikainfluennsa ja kuudella muu viruksen aiheuttama nuhakuume. Eli ellei oo testillä todettu sikainfluenssaksi, niin en tuulettelisi. Ja pahoja tapauksia on. Monelle teholla olleella on jälkisairautena tullut paljon vakavia keuhkosairauksia. Eli älkää vähätelkö tautia.
 
m
Tuosta aamulla miehen kanssa puhuttiin. Otin sikapiikin alkuraskaudessa ja tyttö syntyi viikoilla 30+3. Sehän on ilmeisesti aiheuttanut keskenmenoja, liekö siinä syy. Huono tässä vaiheessa enää alkaa spekuloimaan. Onneksi on terve lapsi.
 
niina
Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:
Alkuperäinen kirjoittaja En usko:
En jättäisi itseäni tai lasta rokottamatta tollasten epäilyjen takia, ehdottomasti otetaan rokotukset kun ne taas tulee. Sikainfluenssa voi tappaa.
Kausi-infulenssa tappaa enemmän kuin sikainfulenssa.
Ei ole faktaa.

Kuolleisuusluvut ovat samaa luokkaa. Kausiinfluenssaan lasketaan mukaan kymmeniä viruksia ja sikainfluenssaan vain yksi virus eli itse asiassa sikainfluenssa tappaa yhtä paljon kuin kausiinfluenssakin, mutta sikainfluenssaan kuolee enemmän lapsia ja nuoria, kun taas normi kausiinfluenssa virukset vievät mennessään vanhoja.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja n:
lukekaa tarkemmin, ei asia ole noin yksioikoinen. Rokotteen ei tiedetä olevan syy, yhtä paljon ilman rokotetta jääneitä sairastuu vuosittain.
Ei sairastu ilman rokotetta yhtä paljon.
Normaalisti vuodessa sairastuu n.3 lasta narkolepsiaan ja nyt tapauksia on jo ainakin se kymmenen, aikamoinen nousu. Ja jos ette huomanneet niin tässä puhutaan nimenomaan sairastuneita lapsista, ei aikuisista.
 
minä
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010081912210413_ul.shtml
H1N1-rokote:
Ruotsissa useita uusia narkolepsiaepäilyjä

Torstai 19.8.2010 klo 09.48 (päivitetty klo 10.32)

- Tapausten määrä ei ole koskaan noussut näin nopeasti, lastenneurologi Lars Palm sanoo Expressen-lehdelle.
 

Yhteistyössä