Mitä mieltä tästä? Liityy asuntolainalla kikkailuun...

  • Viestiketjun aloittaja sivustaseuraaja
  • Ensimmäinen viesti
sivustaseuraaja
Tiedättekö monia jotka harrastavat asuntolainalla kikkailua, siis vaihtavat aina pankkia vähän väliä ja ottavat maksetun lainan tilalle aina lisää lainaa, mihin sisältyy aina vähän ekstraa elämiseen... Eräs lähipiirissäni harrastaa tätä, enkä oikein tiedä miten saisin hänet lopettamaan sen.
 
vv
En tunne ketään, enkä nyt ymmärrä mikä tuossa muka on väärin. Saahan sitä pankkia vaihtaa jos haluaa. Ei siinä hirveästi pääse voitolle ja aika nopeasti nuo pankit loppuu ja uusinta kierrosta ei oikein samalla lainalla enää tehdä.
 
En ketään. :eek: Eikai tuossa ole mitään järkeä? Siis kilpailuttaminen on toki viisasta, mutta jos ottaa vaikka 1000 euroa ja 10 tai 20 vuoden maksuajalla asuntolainaan ekstraa, niin tuleepa pikkuisen järjettömän hintainen laina! Mun kaveri MEINASI ottaa asuntolainaan ekstraa että saa auton maksettua pois, mutta laskivat pankin tätin kanssa mitä tulisi koslalle kokonaishintaa korkoineen 25 vuodessa niin perui suunnitelmansa. Ja jotenkin tuntuisi hullulle maksaa autoa 25 vuotta kun sen käyttöikä on ehkä n. 10-15 vuotta. Maksimissaan.
 
Mä oon niin laiska, etten jaksa kikkailla. Kyllä siitä varmaan hyötyy, että kilpailuttaa lainaa. Extraakin saa ottaa, jos mä en oo takaajana eikä mun tarvi sitä maksaa. Eli siis, eiköhän se pankki tee stopin, jos ei halua enempää lainaa myöntää? Niiden huoli, ei mun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
En tunne ketään, enkä nyt ymmärrä mikä tuossa muka on väärin. Saahan sitä pankkia vaihtaa jos haluaa. Ei siinä hirveästi pääse voitolle ja aika nopeasti nuo pankit loppuu ja uusinta kierrosta ei oikein samalla lainalla enää tehdä.
Veronkiertoa tuo on virallisesti, ja jos jää kiinni rapsahtaa mukavat sakot, ja mätkyt, mut verottajalla ei ole aikaa.. jos haluat että lopettaa niin naurauta verottajalle.. kuitit pitää säilyttää "remonttilainasta" vuoden verran.. eli yli asunnonarvon menneestä osasta ja lainapaperissa on kohta, että pankki voi nostaa lainan korkoa, jos sitä ei ole käytetty ilmoitettuun tarkoitukseen, eli remonttilainaan voi tulla myös kulutusluoton korko.. Verottaja tavallaan joutuu maksamaan kulutusluottoista verohelpotuksia ja se on väärin niin verottajaa kohtaan kuin muita jotka rehellisesti makselee kulutusluottojaan pois..
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
En ketään. :eek: Eikai tuossa ole mitään järkeä? Siis kilpailuttaminen on toki viisasta, mutta jos ottaa vaikka 1000 euroa ja 10 tai 20 vuoden maksuajalla asuntolainaan ekstraa, niin tuleepa pikkuisen järjettömän hintainen laina! Mun kaveri MEINASI ottaa asuntolainaan ekstraa että saa auton maksettua pois, mutta laskivat pankin tätin kanssa mitä tulisi koslalle kokonaishintaa korkoineen 25 vuodessa niin perui suunnitelmansa. Ja jotenkin tuntuisi hullulle maksaa autoa 25 vuotta kun sen käyttöikä on ehkä n. 10-15 vuotta. Maksimissaan.
Siis häh... jos asuntolainassa on pienempi korko kuin nykyisessä autolainassa, niin tietysti kannattaa ottaa sitä asuntolainaa sen verran enemmän, että saa autolainan maksettua pois... en nyt kyllä yhtään ymmärrä, mitä tässä tarkoitetaan...
 

Yhteistyössä