Mitä mieltä tästä?

Olen naimisissa miehen kanssa ja meillä on yhteinen ihana poika, ikää pian 2kk. Eli meillä on nimen valinta edessä...
Ongelma on tämä. Mieheni on adptoitu Suomeen hänen ollessa 2 vuotias. Eli hän on elänyt koko ikänsä Suomessa, hän on Suomen kansalainen ja hänen lapsuuden perheensä on suomalainen, hän puhuu Suomen kieltä, mutta hänen toinen nimensä on omasta synnyinmaasta eli sieltä mistä hänet adoptoitiin.
Nyt meillä on yhteinen poika ja olemme valitsemassa hänelle nimeä. Mies vaatii että yksi nimistä olisi hänen oikeasta synnyinmaasta, mutta omasta mielestäni se on tyhmää, sillä hänellä ei ole mitään tekemistä siihen maahan...
Mitä mieltä te olette? Pitäisikö minun antaa periksi, vaikka mies itsekkin kokee olevansa suomalainen...

Tyhmä riita, mutta on paisunut kunnon perheriidaksi... ja kun kyse on vain keksiä pojallemme sopiva ja kaunis nimi. Ja jos annan miehelle periksi, niin nimestä tulee liian eksoottinen minun mielestäni....
 
Minä olin ennen oikea jääräpää. Olin varma, että minä päätän lapseni nimen ainakin etunimen osalta. Toisin kävi, päätin vain keskimmäisen kolmesta, sillä miehen ehdotelma oli paljon ihanempi. Sinuna antaisin periksi. Luulen, että me naiset kuitenkin päätetään aika paljon noiden muksujen asioista, ihan huomaamattaanki. Jos mies harvoin haluaa osallistua noin päättäväisesti päätöksen tekoon, niin miksei sitä mahdollisuutta voisi antaa. En toki tiiä mikä nimeksi on tulossa, eli hankala neuvoa ;)
 
-jansku-
Jos miehesi on syntynyt muualla, niin kyllä hänellä ihan tasan tarkkaan on silloin se yhteys sinne omaan maahansa, vaikka kuinka tuntisi itsensä suomalaiseksi, eikä edes pitäisi yhteyttä omaan kotimaahansa ja minusta olisi ihan itsestään selvää,e ttä lapsi saisi toisen tai kolmannen nimen miehen kotimaan perusteella.

ps. eksyin väärään osioon vahingossa ;) <br><br>
 
Kyllähän miehesi on ja tulee aina olemaan kotoisin muualta kuin Suomesta. Mielestäni se on rikkaus, että lapsesi saa yhden nimen miehesi kotimaasta. Antakaa kolme nimeä niin molemmat voivat vaikuttaa "lisänimiin". :hug:
 
Anna periksi! Kyllähän näitä suomalaisia luukas, aaro, onni, jne riittää..Hienoa vaan jos saatte jonkun eksoottisen sekaan. Uskon että lapsellennekin omat sukujuuret tulevat merkitsemään jännittävää ja kiinnostavaa osaa omassa historiassaan. Tietysti jos nimiehdotus on AHMED tms. niin ei se ole kiva nimi, oli tausta mikä hyvänsä B)
 
En ole ikinä tajunnut ajatella tätä asiaa siltä kannalta, että miehen juuret on siellä ja se on miehelle tärkeää... tj.
Sovimme miehen kanssa, että yksi nimistä tulee hänen synnyinmaasta, mutta nimi ei saa olla liian eksoottinen Suomessa.
Nyt vain lapsen nimeä miettimään... alkaa tulla jo kiiruskin. Kahden viikon päästä vietämme ristiäisiä. =)
 
minä itse pääti että 5kk ikäisestä tytöstä tulee emma roosa ja niin tuli ja pojan nimestä minä pääti että etunimi on niko ja mun äiti keksi petterin eli niko petteri ja poika on nyt 1v7kk ikäinen mut mun mies haluaa että kolmas ois kalle
 

Yhteistyössä