Mitä muiden puoltoista vuotiaille kuuluu?

Täällä odotellaan vieläkin kävelyhommaa!!! :eek:
Taitoa kyllä varmasti riittäs mutta rohkeus puuttuu!!(kuskaa tavaroita taaperokärryllä ja kävelee huonekaluja pitkin)Ollaan käytetty fys.terapeutilla, mutta mitään ongelmaa ei kuulemma ole, rauhallisesta luonteesta kuulemma kaikki kiinni.
Samoin odotellaan selviä sanoja, ei tule vielä yhtään!
Selittää kauheesti omalla kielellään ja ymmärtää asiat, esim jos sanoo onko kakka housussa, näyttää vaippaa ja kun sanoo mennään pesulle, konttaa kylppäriin!!
Että vähän hitaammanlaista sorttia meidän lapsi ja ikää 1v7kk.
Onko täällä vastaavanlaisia tapauksia ihan vaan lohdutuksesksi!! :)
 
ruusa harmailee
Meilläkään ei selviä sanoja tule lainkaan. Omaa höpötystä kyllä tulee ja sitten hermostuuu niin pirusti kun/jos me ei ymmärretäkään häntä. Itse kyllä ymmärtää paljon puhetta ja pyyntöjä. Sitä vaan ei aina muista miten paljon poika ymmärtää (kun ei puhu) ja välillä oikein "säikähtää", että mitä on taas tullu puhuttua... :D Ikää siis meitin pojalla on 1v6kk.
 
Meillä todella touhukas tyttö, ikää 1v7kk. Syö ja juo itse, ja pottailun salatkin ovat viimein auenneet =) Puhetta on paljon, pitkiä useamman sanan lauseita. Erittäin sosiaalinen, tutustuu nopeasti uusiin ihmisiin ja tekee jokaisen kanssa tuttavuutta. Helppo lapsi, joka rakastaa nukkumista! Kerhoilu ja puistossa keinuminen on in!
 
meillä vuos ja 4kk ei puhu mutta sanonu useamman sanan selkeästi mutta vain kerran (varastoi?...joku kaunis päivä pulputtaa suoraan lauseita niinku tuttavanikin lapsi teki)ymmärtää silti hyvin ja osoittaa kyllä "omalla kiellä" mitä haluaa..
ryömimään lähti 4kk,puolivoutiaana seisomaan ja tukia pitkin kävelee,
8kk konttas ja 10kk käveli ja nyt juoksee joka paikkaan..
ennen ajattelin että kumpa jo lähtisi liikkeelle nyt että kumpa hetkeksi pysähtyisi..suomalainen perusvika ei osata nauttia tästä hetkestä tarpeeksi..?
 
Meillä täys toohotti 1,5v poika. Kesällä oppi kävelee 1v 3kk ikäisenä. Kaveri oli poikansa, silloin 1v 2kk, kylässä ja tämä poika osasi kävellä. meidän pikku herra katseli ja illalla vieraiden lähdettyä päätti itsekin yrittää ja kas siinä onnistui. Siihen asti kuljettiin tukea vasten tai polvillaan. Sanoja ei tuu yhtään. Puhetta kyllä ymmärtää hyvin, tosin jäärä kun on luonteeltaan niin eipä se tottelemiseen auta. Motoriikan kehitystä kehuttiin neuvolassa. Itse ei kuitenkaan syö, lähinnä ei halua syödä. Juo sentään itse nokkapullosta, tavallisesta lasista juominen ei onnistu. Touhukas, jääräpää, iloinen kaveri tuo meidän 1,5 v täystuho on.
 
Pitikin Mennä sanomaan että täällä odotellaan kävelyä vielä....
tyttö kun päätti sitten iltapäivällä kävellä ihan pikkumatkoja, joten ei se kunnon kävely, toivottavasti ainakaan, kovin kaukana ole! =) =) =)
 
Bettina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 22:37 Lotte-Linea kirjoitti:
Pitikin Mennä sanomaan että täällä odotellaan kävelyä vielä....
tyttö kun päätti sitten iltapäivällä kävellä ihan pikkumatkoja, joten ei se kunnon kävely, toivottavasti ainakaan, kovin kaukana ole! =) =) =)
Piti sanoa ;) Hienoa! Kohta kuules juokset perässä... :hug:
 
Meillä tarmokas tyttö 1v5kk jolla vauhtia ja omaa tahtoa riittää.Kävelemään lähti 13kk iässä ja siitä lähtien ei sitten muuta tehtäisikään(siihen jäi rattaissa istuminen meillä!).Nyt jo kovasti ottaa juoksuaskeliakin pihalla kirmatessaan.Puhetta tulee ihan tosi paljon niin,että välillä itsekin on ihan hämillään pikkuisen taidoista.Sanoja kertyy uskomatonta tahtia ja saa itse olla välillä aika varovainen sanomisissaan kun helposti tyttö niihin tarttuu.
Tyttö syö ja juo itse,pukee joitakin vaatteita,kävelee rappusia(oikeaa lempipuuhaa),harjaa hiukset,hakee vaipan kaapista yms.Toisaalta ihanaa,että on niin omatoiminen,mutta toisaalta saa välillä äidin vähän haikeaksi kun ei tosiaan ole mikään vauva enää.Ja tosiaan,tahtoa löytyy pikkuiselta niin paljon ja halua tehdä itse,että ei huoli muita tekemään asiota puolestaan.Jos yritän esim. rappusissa kantaa niin saa kauheen raivarin tämä meidän prinsessamme... :heart: On ne taaperot vaan niin ihania!! =)
 
Meidän pikku piru on 1v8kk, kävelemään oppi 1v2kk vanhana, nyt juoksentelee pitkin poikin kämppää...sanoja tulee jonkin verran; isi,äiti,essa(vessa),auppa(kauppa),pelle,auva(vauva&hauva),Todo(risto :) )Tiia(tiina),mummi,puuoo(puuroo),pissa,kakka,että(vettä)popo(kenkä)
eikki(leikki)kiikka(keinu)...jne. ja aika paljon nimiä. Luonteeltaan tyttö on erittäin vilkas ja oikein kunnon jääräpää (äitiinsä tullut =) ) Syö itse aina silloin kun viitsii, useimmiten olen itse vieressä lusikan kanssa myös syöttämässä...varsinkin jos kyse on puurosta tai ruoasta, muut syö hyvin itsekin. Nukkuu vielä pinnasängyssä äitin ja isin makkarissa ja enkä vielä kiirehdikään laittamaan omaan huoneeseen...sitten vasta kun toinen on aluillaan... :p Tyttö menee nukkumaan 21-22 ja herää aamulla 8-10 päikkärit nukkuu 12-14... Semmoinen on meidän pirpana =)
 
Estu82
Kaaosta! :D Poika oppi kävelemään 8kk, joten nyt sitä juostaan ja kovaa! Poika nyt siis 1v5kk. Meillä syödään itse, riippuen toki ruoasta. Potalla käydään ahkerasti ja kotona poika onkin päivät ilman vaippaa. Yöksi ja ulos mennessä laitetaan vaippa vielä päälle. Sanoja tulee parisenkymmentä, lauseita ei vielä.
Nukkumaan mennään illalla 19-20 ja heräillään 7-8. Päikkärit ovat yleensä tunnin tai korkeintaan kaksi.

 
juuliska
meillä poika nyt 1v5kk ja oppi käveleen jouluna ja nyt kovaa vauhtia menee isoveljen (2v7kk) perässä.Tapaturmia sattunut mm.viikko sitten irtosi reppanalata etuhammas kokonaann kun löi suunsa kenkä telineeseen...ei oikeen puhu kun omia sanoja ja ehkä mamma=maito,nanna=syliin,äiti,vauva,hauva,däm=hämähäkkimies ja bam=kärpänen :D Nukkuuu yönsä hyvin(onneksi)sillä kolmas tulos marraskuussa...Reipas pikku äijä :heart:
 

Yhteistyössä