Mitä mukaan kättärille?

Toista lähdössä synnyttämään muutaman viikon sisään Kätilöopistolle ja nyt aloin miettimään et mitä sitä tartteekaan mukaan. Viimeksi synnytin eri paikassa, enkä tiedä onko kaikkialla samat tavat. Onko kättärillä shampoot ja saippuat vai tarvinko omat? Entä kylpytakki? Onko siellä jääkaappi josta saa syödä, kun tarve (esim luumusose??) Entä kaurapussi synnytyskipuihin? Varmaan jättisiteet ja rintakumit löytyy sairaalan puolesta?
 
Kättärillä on kaikki luonnolliset ja lääketieteelliset kivunhoitomenetelmät saatavilla aina lämpöpusseista akuhierontaan.

Synnytyssalipuolella on jääkaapit eväille ja muutenkin siellä tarjotaan ruoat.

Lapsivuodeosastolla on oma jääkaappi omille eväille, mutta sieltä saa myös hedelmiä tms. hiukopalaa ottaa ja ruoka tarjoilu on myös säännöllinen.

Sairaalan puolesta tulee myös shamppoot+hoitoaineet, sekä tahna hampaille.

Itse tosin kyllä nuo jälkimmäiset otan mukaan, päänahka ei tykkää merkin vaihdosta ja tahdon oman tahnani :D

Eli oikeastaan mitään noista ei tarvitse.
Ja ruoat tosiaan lapsivuodeosastolla ovat ERITTÄIN kuitupitoisia. ITsellä ei ainakaan tullut mitään tarvetta tuolla ruokavaliolla luumusoseeseen, vaikka sitä olin esikoisen aikaan kotiin varannutkin =)
 
Kiitos Paapelo!


Voishan sitä tosiaan soittaa kättärille, mutta onneksi on tällänen näppärä keskustelupalsta, josta vastauksen saa yhtä nopeesti. Veikkaisin, että jokunen keskustelija on kättärillä synnyttänyt.
 
Muutaman kerran on tullut Kättärillä käytyä.

Kättärillä on ne sairaalan aamutakit. Sellaista ohutta puuvillaa. Mutta omankin voi ottaa jos haluaa. Pesuaineet on talon puolesta, mutta sellaista neutraalia hajusteetonta linjaa. Mulla on ollut omat aina mukana.

Vuodeosastolta löytyy jääkaappi, ja sieltä hedelmiä, mehukeittoa ja jukurttia. Koskaan ei ole kyllä ylimääräiselle syömiselle ollut tarvetta. Tuntuu, että siellä muutenkin on koko ajan ruoka-aika. Hoitajilta voi pyytää mahan toimintaa edistävää lääkettä. Mulla on ollut aina mukana oma laku- tai luumupussi.
 
Juu on siellä ne kevyet aamutakit...värivaihtoehtona pinkki tai sininen :D Mutta toki omankin voi ottaa...itsellä kävi kenkusti tossujen kanssa. Sairaalasta yleensä semmoiset saa, mutta jostain syystä varasto olikin tyhjä...eli jos tahtoo niin voi ottaa omat tossut mukaansa myös =)
 

Yhteistyössä