Mitä multa maksaa??

Meillä 2300m2 tontti, jonne tulee aika paljon nurmikkoa, veikkaisin 1600- 1700m2. Onko kellään mitään käsitystä, paljonko tuon kokoiselle pihalle mullat tulevat maksamaan?
Meillä sen normimenekin saa kertoa ainakin 1,5: llä, sen verran köyhäravinteista tonttimme maaperä on.
 
Tässä meidän kaatopaikan hintaa, ei kuulosta pahalta? Toki tarvii olla auto jolla kuskaa..

Henkilöautolla:
- pieni perävaunu (jarruton) 20 eur/kuorma (sis. alv. 22%)
- iso perävaunu (jarrullinen) 25 eur/kuorma (sis. alv. 22%)

Hinnat sisältävät kuormauksen kuomuttomaan perävaunuun.

Kuorma-autolla:
- 15,25 eur/t (sis. alv. 22%)

Hinnat sisältävät kuormauksen.

 
Niin nuo mun mainitsemat hinnat on ykkösluokan mullasta ja kuljetus kuorma-autolla, yksi kuorma n. 13 kuutiota. Itse en kyllä peräkärryllä lähtisi multaa kuljettamaan, sillä meidänkin vajan 2400m2 pihaan on alustavasti tilattu 8 kuormaa eli (kuorma-auton lavallista) multaa, kuorma maksaa 200e. Ei kuulemma tule ihan riittämään, joten lisää täytyy tilata. Kunnon multa ei ole halpaa.
 
Nurmikko tarvitsee 20cm uutta multaa, joten se tekee teille 350 kuutiota (jos nyt en ihan väärin laskenut).

Tilaa kunnollista, rikkaruohotonta laatu maata, tai sinun nurmikkosi ei lähde kunnolla kasvamaan. Mitä huonompi multa, sitä enemmän saat lisätä kalkkia tai muita kalliita lannoitteita sinne. Kalkkia saa pistää 100neliöön 60-75 kiloa peruskalkituksessa, eli sellaiset 1500kiloa teidän pihaan... Savimaahan voisi pistää myös turvetta ja hiekkaa.

http://www.kekkila.fi/web/web.nsf/sp?Open&cid=tilaamultaaaloitus
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Alkuviikosta tuotiin pihalle multaa. Tänään tuli lasku. Kaiken kaikkiaan multaa tulikin 11 kuormaa ja hinta oli 150e kuorma-autokuorma eli halvemmalla saatiin :)
Mitäs tuolla hinnalla saa, toki aina suuremmat määrät laskee hintaa? Turvepitoista vai kompostimaista? Vai "peltomultaa"? Lannoitettua ja kalkittua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja JenniK:
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Alkuviikosta tuotiin pihalle multaa. Tänään tuli lasku. Kaiken kaikkiaan multaa tulikin 11 kuormaa ja hinta oli 150e kuorma-autokuorma eli halvemmalla saatiin :)
Mitäs tuolla hinnalla saa, toki aina suuremmat määrät laskee hintaa? Turvepitoista vai kompostimaista? Vai "peltomultaa"? Lannoitettua ja kalkittua?
Täältä maalta =) Saatiin ostettua eräältä rivitalorakennustyömaalta, kun laittoivat pihoja, ei ollut pitkä matka sitä kuromurin ajaa. En ole multa ekspertti, mutta hyvälaatuista multaa on, ruokamultaa, tuskinpa nyt valmiiksi kalkittua.
 
Niin vielä lisään, että lähikaupungissa multa kuljettettuna maksaa siis ainakin puolet enemmän. Itse tosin pidin tuota meidänkin hintaa tosi kalliina, kun maatöitäkin täytyy teettää, rantaa muokata, latoittaa ja laittaa istutuksia ja kaipa nurmea täytyy kalikitakin. Itse en nurmesta kamalasti välittäisi, mutta kyllähän se lapsiperheen pihalla on välttämätön =)
 

Yhteistyössä