Mitä nyt? ihan hukassa....

Tyttö 7kk, suolioireinen maitoallergikko. Lähes syntymästään asti ollut superkipeä, oireena järjetön ummetus ja vatsakivut. Nyt oltu 5kk Neocatella, kokeiltu myös almiron ja nutramigen.

Mikään ei ole sopinut ja minusta tuntuu ettei myöskään Neocate sovi. Lääkäri ei suostu kirjoittamaan reseptiä Profylacille(jota haluaisin kokeilla) vaan kivenkovaan väittää, että Neocate sopii kaikille. En vaan usko tuota.

Meillä tämä suolioirenen allergia ilmenee viivellää, viikkojenkin viiveellä. Yhtäkkiä suolisto lyö täysin jumiin. Meillä on ollut jo kauan käytössä levolac, myös luumua syödään ja paljon. Lääkäri määräsi nyt movicol junioria, väitti että kyllä se lähtee toimimaan. Noh, eihän se lähde kun allergia ei sillä parane!

Tyttö on ollut pienempänä osastohoidossa sairaalassa pariin otteeseen, yllätys siitä ei ollut mtn apua kun eivät sitten tehneet mitään asian eteen että tutkittais. Ummetus on järkyttävää, vaikka itse uloste on löysää... Yöunet on tuhoontuomitut ja ilmavaivat karmeita. Sillointällöin kakassa on limaviiruja ja kakka on hirveänhajuista. Allergiakakkaa siis.

Mitä ihmettä nyt? Kokeilenko itse Profylacia? huumorintaju alkaa olla tiessään...

 
no mä en osaa tohon muuta sanoa, kun että etsisin asiantuntevamman lääkärin. Koska neocatellekin voi olla allerginen, vaikka onkin harvinaista. Mites muut allergiat? Minkälainen lapsen ruokavalio?
 
Mä suosittelen myös lasten allergologille hakeutumista. Onko lapsella muuta ruokavaliossa kuin NC? Meillä NC kävi, mutta melkein kaikki kiinteät oli alkuun sopimattomia ja esim. just luumusta tuli tosi voimakkaat oireet.
 
Minulle lastenlääkäri sanoi että on yleistä ettei Neocate sovi suolioireisille lapsille. Meilläkin niitä on jo kaksi. Nyt kun Nutri-Junioria ei enää saa, helpoin konsti on imetysdiettia + kiinteiden alotus jopa alle 4kk:n iässä että maidon määrä saadaan pienemmäksi nopeasti. Ja oireet toivottavasti helpottaa.
Korvikkeita saa ilman reseptiä apteekista ja aivan hyvin voi kaikkia koittaa jos sopiva sattuisi löytymään.

Älä anna periksi, vaihda lääkäriä jos voit :)
 
Yhdyn edellisiin eli kuulostaa kyllä törpöltä tuo teidän lääkäri. Asiantunteva allergologi ei sulje mitään vaihtoehtoja pois ja on potilaan puolella (ja esittää toki omat mielipiteensä asiasta). Meilläkin suolioireinen allergikko (täytti juuri 1 v), jolle kokeiltiin Almiron ja Neocate ja viimein sitten Profylac. Profylacia on juonut nyt noin kuukauden ja näyttäisi sopivan =) . Kun pyysin allergologilta reseptin viimeksi uutta maitoa varten, sanoi, että vaihtoehtoja Almironin ja Neocaten jälkeen on soijapohjaiset maidot, Profylac ja Nutramigen, ja sain itse valita mitä halusin seuraavaksi kokeilavan. Kirjoitti reseptin sitten Profylacille, kun olin lukenut siitä hyviä kokemuksia.

Voithan kokeilla Profylacia ensin ilman reseptiä jos haluat, mutta lääkärin vaihtokaan ei kuulosta huonolta. Voimia teille :hug:
 

Yhteistyössä