Mitä odotettavissa tästä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä on odotettavissa nyt, kun olen syyllistynyt törkeään rattijuopumukseen (puhalsin 2,8 promillea), melko suureen ylinopeuteen ja kiinni jäätyäni yritykseen sylkeä poliisin paidalle? Ei kai poliisin paidalle sylkeminen voi ainakaan mennä läpi pahoinpitelynä? Selitin poliiseille myös alapääjuttuja ja haistattelin rivosti, mutta kunnianloukkauksista ei ainakaan varmasti ollut kyse.

Olen kyllä katunut tekojani, mutta katumus on vaihtunut vihaan poliisia ja oikeuslaitosta kohtaan. Miksi rattijuopumus edes on kriminalisoitu? Se on hyvin yleistä, mutta rattijuoppojen aiheuttamat kuolemat ovat todella harvinaisia. Voisi niitä tärkeämpiäkin rikoksia olla ratkottaviksi.
 
vierailija
Rattijuoppous ei oikeastaan ole mikään rikos, se voi sattua kenelle tahansa, milloin tahansa. Sen vois luokitella ehkä ilkivallaksi, pahimmillaan.

Mutta nuo toisten ihmisten pahat teot, voi vittu! Niiltä pitäis puhkoa silmät.
Parkkaavat mihin sattuu, jättävät parkkimaksun maksamatta, kävelevät kädet taskussa ja naama kännykässä..
 
M42
Valitettavasti Suomessa ei tunneta kunnon rangaistuksia juuri mistään rikoksesta. Senpä vuoksi saat ilmeisesti lievän tuomion ja vaikka se väärin onkin, niin jopa ajokorttisi joskus takaisin.
 
vierailija
Mitä on odotettavissa nyt, kun olen syyllistynyt törkeään rattijuopumukseen (puhalsin 2,8 promillea), melko suureen ylinopeuteen ja kiinni jäätyäni yritykseen sylkeä poliisin paidalle? Ei kai poliisin paidalle sylkeminen voi ainakaan mennä läpi pahoinpitelynä? Selitin poliiseille myös alapääjuttuja ja haistattelin rivosti, mutta kunnianloukkauksista ei ainakaan varmasti ollut kyse.

Olen kyllä katunut tekojani, mutta katumus on vaihtunut vihaan poliisia ja oikeuslaitosta kohtaan. Miksi rattijuopumus edes on kriminalisoitu? Se on hyvin yleistä, mutta rattijuoppojen aiheuttamat kuolemat ovat todella harvinaisia. Voisi niitä tärkeämpiäkin rikoksia olla ratkottaviksi.
Kyllä tuosta varmasti kujanjuoksu napsahtaa.
 

Yhteistyössä