Mitä oisit mieltä, jos peruspalkan päälle jokaisesta lapsesta maksettasiin

  • Viestiketjun aloittaja työssäkäyville G
  • Ensimmäinen viesti
v
Ei hyvä. Lapsettomat tai lapsensa isoiksi kasvattaneet voisivat olla sitä mieltä, että lapsellisilta pitäisi palkasta vähentää tuo summa, koska ovat lasten sairauksien vuoksi pois töistä. Verovähennykset lapsiluvun mukaan (niinkuin 1990-luvun alkupuolelle saakka oli) toimii paremmin.
 
"tassut"
Järjestely aiheuttaisi kateutta työpaikoilla, ja se koettaisiin epäreiluksi.
Työnteosta se palkka maksetaan! Onhan meillä ilmainen peruskoulu, kunnallinen
päivähoito, lapsilisä, leikkipuistot, vanhempainvapaat.
 
"mä"
No ei ehkä tommonen systeemi ois hyvä, mut semmonen esimerkiks et lapsen sairauden takia sais palkallista vapaata vaikkapa 5vrk nykyisen 3 sijasta. Se sairaan lapsen hoidon järjestäminen kun on todella vaikeaa joillekin, ja sit niitä räkänokkia tai edellisenä yönä yrjönneitä on tarhat pullollaan, ja pitkä sairastelu kierre senkun jatkuu vaan.
 
Mystiq
[QUOTE="maari";22389874]Parempi olisi että jokaisesta tehdystä lapsesta pitäisi maksaa. Tulisi hieman harkintaa siihen, kuka ja missä vaiheessa on valmis vanhemmaksi.[/QUOTE]

Paha =D
 
ddtt
En ymmärrä miksi työnantajan pitäisi maksaa mun lapsistani yhtään mitään...

Lapsilisä on jo olemassa, lisäksi en vastusta esim verotuksessa lasten huomioimista. Tosin, mun mielestä yksinasuvatkin saisi saada jotain verohelpotuksia.... Ehkä jopa ennemmin ne kuin perheelliset.
 
v
No kuulostaa ihan hullulta tuo idea :D Kyllä mun mielestä jo aika hyvät edut, 3vrk palkallista hoidon järjestämiseen, äitysloma-ajan palkat, lomat jne. on mun mielestä aika hyvät edut.
 
[QUOTE="maari";22389874]Parempi olisi että jokaisesta tehdystä lapsesta pitäisi maksaa. Tulisi hieman harkintaa siihen, kuka ja missä vaiheessa on valmis vanhemmaksi.[/QUOTE]

Komppaan. Näillä nykyäideillä on joku ihme päähän pinttymä että kun tekee lapsen niin pitäisi samantien saada kaikki tuet jne, työnantajan pitäisi maksaa jopa äitiysajan palkka. Päin vastoin, on aivan oikein että naisen euro on 80senttiä.
 

Yhteistyössä