Mitä olet tehnyt sen eteen, että lapsellasi olisi mahdollisimman lyhyet hoitopäivät?

  • Viestiketjun aloittaja saw
  • Ensimmäinen viesti
v
en oikeastaan muuta kuin se, että haen lapsen suoraan töistä. Itsellä työpäivän pituus on 7.39 ja matkoihin yhteensä 25min. Eli reilut 8 tuntia lapsi on joka päivä, vaihtelee tosin mun vuorojen mukaan. Eli aikaisin meno on heti 6:n jälkeen ja myöhäsin vaille 10. Ja sitten tietysti haku joko ennen välipalaa tai sitten vasta puol6:n jälkeen.. Isällä ei mahdollisuutta lapsen hoitopäivän lyhentämiseen.
 
Tällä hetkellä en pysty tekemään mitään. :( Mun työaika on 8-16 ja miehen 7-16.
Ennen miehellä oli kolmivuorotyö ja tyttö oli osapäivähoidossa max. 5h/päivä ja joka kolmas viikko kotona.

Toisina päivinä tulee kauhee paskamutsi-fiilis kun lapset on hoidossa pitkää päivää :(
 
Teimme yli kymmenen vuotta eri aikaan töitä. Vaihdoimme joskus lapsia työpaikan pihassa tai kotiovella, mutta usein kyllä toinen ehti kotiin, ennen kuin toisen piti lähteä. Näin mentiin alakouluvuodetkin, oli aina joku kotona sekä aamulla että iltapäivällä. Hoitopaikka oli, yksityisellä pph:lla, hyvin satunnaisesti käytetty.
 
kaneli
- Teen kerran viikossa etäpäivän kotona, jolloin vien lapset myöhemmin ja haen aiemmin.
- Vuorotellaan miehen kanssa vientiä ja hakua, jotta hoitopäivä max 8 h.
- Emme muuta kauemmaksi työpaikoista, vaikka asunnot olisivat etäämmällä edullisempia ja saisimme isomman kodin samalla rahalla.
 
vieras
Miehen kanssa erilaiset työvuorot. Mies menee töihin klo 03 ja pääsee pois 11-12 välillä. Minä taas menen töihin klo 07. Mies ottaa torkut ja hakee piltit hoidosta klo 13 aikaan.
 
tipi
Teen töitä keskimäärin 4pv/vko. Teen lisäksi vuorotyötä ja paljon viikonlopputöitä, jollon lapsi on aina isänsä kanssa kotona ja hoitopäiviä on yleensä 2-4 viikossa. Arki iltavuoropäivinä vien vasta lounasaikaan ja haemme aina heti kumpi meistä vaan töistä aiemmin pääsee. Mies viimeistään aina klo 16.15.
 
wieras
Vaihdoin työpaikkaa:) Olen lähempänä töissä, teen töitä 8 h/pvä ja ruokailu työn ohessa joten ei pidennä työaikaa. Liukuva työaika myös mahdollinen josta iso apu kun on hammaslääkäri- tai muuta käyntiä, muuten kylläkin pyrin pitämään rytmit tasaisena.
 
Vankkis
Mies menee 9 töihin ja mä pääsen klo 15. Jos joskus joudun olemaan 16 tai pidempään yritän sovittaa niin, että mummi hakee klo 14 lapsen hoidosta (jos siis mummi sattuu pääsemään riittävän ajoissa itse töistä).
 
Menin töihin jolloin päiväni on matkoineen 6,5-8,5 tuntia ja usein mies pystyy hakemaan lapset jolloin eivät ole hoidossa noinkaan kauaa. Jos olisin lähtenyt opiskelemaan olisi päivät olleet matkoineen 10-tuntisia.
 
Enpä ole pystynyt tekemään oikein mitään, kun vasta 3kk päästä olen oikeutettu osittaiseen hoitovapaaseen. Mie vien pojan hoitoon, kun menen myöhemmin töihin, kun mies ja mies hakee, koska pääsee aikasemmin. Silti poika on 7-16 hoidossa. Jos meen 10:een niin 9-16.
 
noo
Mies menee sen verran myöhään töihin että aamusta lyhenevät. Jopa niin paljon, että päiväkodintäti pyysi tuomaan lapset aikaisemmin päiväkotiin!

Iltapäivästä menee välillä liian pitkään. Itselläni heittelee työn loppumisaika yli tunnilla.
 
äiti
Mies menee töihin kuudeksi tai puol kuudeksi ja minä meen n. kasin ja puol ysin välillä (liukuva työaika). Ja minä siis tietenkin vien pojan hoitoon ja herättelen tytöt lähteen kouluun.
Mies hakee pojan hoidosta kotiin lounaan jälkeen. Mies ja poika ovat kotona päivällä, samoin ku tytöt tulee koulusta.
Minä tulen töistä n. neljältä (jälleen se liukuva työaika) ja mies lähtee siin puol neljän neljän välillä takas töihin ja tulee kuuden, seitsemän aikoihin.
Mies siis yksityisyrittäjä, joten tämä onnistuu. Perheen yhteinen ja vanhempien yhteinen aika kortilla, mutta lapset kasvavat vuosi vuodelta ja muutaman vuoden kuluttua tilanne toinen.
Toki mies pitää, toisinaan viikolla vapaapäivän, jolloin poika ei hoidossa lainkaan.
 

Yhteistyössä