Mitä olette mieltä painostani?

Täällä yks sairaan läski myös. :wave: Pituutta 160cm ja aloituspaino oli 76.6kg kun aloitin laiharin.Nyt painan 70kg ja olen tyytyväinen kun pääsen tuohon 65kiloon. =) Ja vielä jos jaksais nipistää tuonne 60 kiloon niin huippu olis. :D
 
Minulle kävisi samoin kuin jollekin toisellekin. 110 pois pituudesta ja jäljelle jäisi 48kg. Seurauksena olisi (ja oli) hiustenlähtö, hormonitoiminnan sekoaminen, kuukautisten loppuminen, yleiskunnon heikkeneminen. Ikinä, ikinä en anna painoni pudota alle 50kg, kun seuraukset olivat jo edellisen kerran se, että sain aknen kuukautisten kadottua puoleksi vuodeksi.
 
MIESIE
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 19:46 Provo kirjoitti:
Olen 164cm ja painoin aamulla 92,4, joten minusta tuo kuulostaa hyvältä, mutta taitaa siinä kuitenkin olla vähän ylipainoakin :)
Voi SÄÄLI sitä italialaispoikaa joka teille tulee ja joutuu sua kattelemaan! :kieh:
 
Musta mittasi kuulostavat oikein hyviltä,= ei pelkkää luuta ja nahkaa.

Mun pitäis painaa tuon pituus-110 mukaan 60kg. 8luokalla painoin 63kg ja pituutta siis se 170cm, ja silloin olin aika kamalan laiha, on nääs niiiin leveät lanteet ja muutenkin kaikki luut...

Nyt jos kolmen lapsen jälkeen painaisin edelleen 63kg, näyttäisin aivan hirveeltä...

Ruumiinrakenne vaikuttaa

Ystäväni on 170cm ja 57kg, näyttää hoikalta, muttei sairaalta, itse 57kg näyttäisin varmaan luurangolta.

Nyt painan 90kg ja tämä on oikein hyvä paino minulle, näytän mielestäni hyvältä.
 
itse olen 161cm ja 54kg. ja sanoisin että olen tyytyväinen ja suht sopusuhtainen. minäkin sanoisin että ehkä ainakin -10kg, mielellään -15kg..

tämä siis minun mielipiteeni ja jos itse olet itseesi tyytyväinen, niin turhaa laihuttelet! se miten itse kokee itsensä on tärkeintä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 19:45 vili43 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 19:37 vieras kirjoitti:
Pituus 163 cm ja paino tänään 76,4 kg
Pituudesta pois 110, eli 53 olis ihannepaino :) .

Juu luita on erikokoisia ja ihmisiäkin, mut MIE lasken omani noin...ihannepainoni siis...jonne on vielä matkaa... :/

Minä en sais painaa ku 45kg tuolla laskukaavalla :/
 
Mä oon saman pitunen, nyt rv31 ja painoa tällä hetkellä 64kg! Neuvolan tätin mukaan vähän liikaa tullut! :LOL:

Sairasta kun ei ees raskaana sais "lihoa". Eikös oo ihana neuvolantäti mulla??? Normipaino on jotai 57kg mulla.
 
Ja meidän tulisi olla enemmän tyytyväisiä itseemme. Sellaisina kuin olemme. Minua kauhistuttaa tämä laihuuden ihannointi, sairaalloinen ihannointi.!Jokapaikasta syydetään laihdutusohjelmia, laihdutustuotteita, laihuusihannetta, terveystuotteita, poppaskonsteja laihtumiseen. Laiha, laiha, laiha, laiha. Tämä kulttuuri saa muodokkaat ja ja normaalipainoisetkin ihmiset "näyttämään" lihavilta ja mikä pahinta tuntemaan heidät itsensä lihaviksi.

Sitten me ihmettelemme, miksi lapsemme sairastuvat syömishäiriöihin. Minä olen niin kaulaani myöten täynnä tätä "laihuuskaipausta"!!! Ja tytär, huom. minun 7-vuotias tytär tuli kotiin ja kysyi onko liian lihava. Naapurin neljäsluokkalainen laihduttaa ja pitää huolen, että kaikki muut tajuaisivat myös olevansa lihavia. :eek: Ja kun ylipainoa kukaan näistä lapsista ei ole nähnytkään!

Miksi muotoja ei arvosteta. Miksi naisellisuus on niin kammoksuttua ja pelottavaa? Pitääkö naisen oikeasti olla luuta ja nahkaa, jotta voi saada osakseen arvostusta ja ihannointia. Minusta ainakin pyöreämmät naiset ovat seksikkäämpiä kuin liian laihat ja anorektiset.
 
vuke
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 19:45 vili43 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 19:37 vieras kirjoitti:
Pituus 163 cm ja paino tänään 76,4 kg
Pituudesta pois 110, eli 53 olis ihannepaino :) .

Juu luita on erikokoisia ja ihmisiäkin, mut MIE lasken omani noin...ihannepainoni siis...jonne on vielä matkaa... :/
minun pitäs sitte painaa 46kg :eek:
pikkasen oisin luikku,vain luuta ja nahkaa...
nyt oon 50 ja ei yhtää vähemmän sais olla! ja kuhan kuntosalille pääsen,tulee varmaan se 2kiloa lisää
 
vuke
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 08:22 Kyykerö kirjoitti:
Minulle kävisi samoin kuin jollekin toisellekin. 110 pois pituudesta ja jäljelle jäisi 48kg. Seurauksena olisi (ja oli) hiustenlähtö, hormonitoiminnan sekoaminen, kuukautisten loppuminen, yleiskunnon heikkeneminen. Ikinä, ikinä en anna painoni pudota alle 50kg, kun seuraukset olivat jo edellisen kerran se, että sain aknen kuukautisten kadottua puoleksi vuodeksi.
hyvä että joku ees tajuaa seuraukset mitä voi tulla ku laihtuu liikaa.
minä laihuin kerran liikaa ja olin kyllä kamalan näkönen ja heikotti vaan
 
jos itse olet tyytyväinen niin mikäs siinä.
ite olen pari kuukautta pudottanut painoa, alkup oli 92 ja nyt olen 86 kilossa menossa ja 75 olis mulle oma ihanne painoni, olen saman pituinen kuin sinä.
joskus nuorempana painoin tuon 75 ja olin tyytyväinen kun oli muotoja ja rinnat dd :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:38 Kyykerö kirjoitti:
Ja meidän tulisi olla enemmän tyytyväisiä itseemme. Sellaisina kuin olemme. Minua kauhistuttaa tämä laihuuden ihannointi, sairaalloinen ihannointi.!Jokapaikasta syydetään laihdutusohjelmia, laihdutustuotteita, laihuusihannetta, terveystuotteita, poppaskonsteja laihtumiseen. Laiha, laiha, laiha, laiha. Tämä kulttuuri saa muodokkaat ja ja normaalipainoisetkin ihmiset "näyttämään" lihavilta ja mikä pahinta tuntemaan heidät itsensä lihaviksi.

Sitten me ihmettelemme, miksi lapsemme sairastuvat syömishäiriöihin. Minä olen niin kaulaani myöten täynnä tätä "laihuuskaipausta"!!! Ja tytär, huom. minun 7-vuotias tytär tuli kotiin ja kysyi onko liian lihava. Naapurin neljäsluokkalainen laihduttaa ja pitää huolen, että kaikki muut tajuaisivat myös olevansa lihavia. :eek: Ja kun ylipainoa kukaan näistä lapsista ei ole nähnytkään!

Miksi muotoja ei arvosteta. Miksi naisellisuus on niin kammoksuttua ja pelottavaa? Pitääkö naisen oikeasti olla luuta ja nahkaa, jotta voi saada osakseen arvostusta ja ihannointia. Minusta ainakin pyöreämmät naiset ovat seksikkäämpiä kuin liian laihat ja anorektiset.
Kiitos.
Tätä juuri tarkoitin eilisessä ketjussa, jossa ihmeteltiin miksi hoikkia saa haukkua.
 
Painoindeksisuositusten mukaan sinun tulisi olla 10 kg kevyempi. Jos liikut riittävästi, tuosta ylipainomäärästä ei ole juurikaan terveydellistä haittaa. Mitä ulkonäköön tulee, kilot kertovat sangen vähän: jos sinussa on paljon painavaa tiukkaa lihasta, näytät huomattavasti hoikemmalta kuin 5 kg kevyempi, jolla ei ole lihaksia vaan kevyempää rasvahöttöä ympärillään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:38 Kyykerö kirjoitti:
Ja meidän tulisi olla enemmän tyytyväisiä itseemme. Sellaisina kuin olemme. Minua kauhistuttaa tämä laihuuden ihannointi, sairaalloinen ihannointi.!Jokapaikasta syydetään laihdutusohjelmia, laihdutustuotteita, laihuusihannetta, terveystuotteita, poppaskonsteja laihtumiseen. Laiha, laiha, laiha, laiha. Tämä kulttuuri saa muodokkaat ja ja normaalipainoisetkin ihmiset "näyttämään" lihavilta ja mikä pahinta tuntemaan heidät itsensä lihaviksi.

Sitten me ihmettelemme, miksi lapsemme sairastuvat syömishäiriöihin. Minä olen niin kaulaani myöten täynnä tätä "laihuuskaipausta"!!! Ja tytär, huom. minun 7-vuotias tytär tuli kotiin ja kysyi onko liian lihava. Naapurin neljäsluokkalainen laihduttaa ja pitää huolen, että kaikki muut tajuaisivat myös olevansa lihavia. :eek: Ja kun ylipainoa kukaan näistä lapsista ei ole nähnytkään!

Miksi muotoja ei arvosteta. Miksi naisellisuus on niin kammoksuttua ja pelottavaa? Pitääkö naisen oikeasti olla luuta ja nahkaa, jotta voi saada osakseen arvostusta ja ihannointia. Minusta ainakin pyöreämmät naiset ovat seksikkäämpiä kuin liian laihat ja anorektiset.
Olen samaa mieltä! Meillä myös ala-aste ikäiset tytöt pitävät itseänsä lihavana. Karseeta! Ja noi murrosikäiset... pyöritään peilin edes ja hohhaillaan... Ja mikä minua ottaa pattiin on se että kun lastenvaatteetkin tehdään todella ruipeloiden mittakaavalla!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 21:36 dumbo kirjoitti:
Pituus - 110

Jos olet 150cm painoindeksi on 17.8 ja jos olet 180cm indeksi on 21.6.

Pituus -105

150cm = 20 ja 180 = 23.1

Eli varsinkin lyhyillä nämä näyttää enemmin alipainoa.
Mä olen juurikin tuon 150cm pitkä, ja nuorena painoin 47kg. Olin jokseenkin ruman näkönen...
Mä itse pidän siitä, et on hiukan muotoja, eli semmonen 50-55kg ois hyvä, nyt painoa 58 ja se on liikaa.
On muuten raivostuttavaa, kun pienessä ihmisessä joka kilo suuntaan tai toiseen näkyy...
 
Normaalipainon arvioinnissa käytetään rasvaprosentin mittausta, terveen naisen rasvaprosentti on noin 25.
Sen kanssa yhdessä käytetään painoindeksin laskemista, normaalipainoindeksi on 20-25. Lisänä vielä vyötärönympäryksen mittausta, alle 80cm vyötärönympärys on suositeltava.

Nämä yhdessä kertovat sen, onko henkilö normaalipainoinen, alipainoinen vai ylipainoinen ja lisäksi antavat jonkun verran tietoa myös siitä millainen lihaskunto ihmisellä on.

Painoindeksiltään normaalilla tai jopa hoikalla ihmisellä voi olla rasvaprosentti reilusti päälle kolmessakymmenessä ja vyötärönympärys yli kymmenen senttiä yli suositusten, ja se kertoo sen että kyseinen henkilö on istunut liikaa palstailemassa kaksplussalla ja lenkkeillyt liian vähän( :ashamed: :LOL: ). Eli lihaskunto on huono.

 

Yhteistyössä