Mitä olette tänään tehneet lasten kanssa? Lasten iät?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"Veera"
Eipä kummoisia. Piirretty, luettu kirjoja, tehty palapeliä, nauratettu vauvaa. 45min meni 3v:n päiväunihetkessä(ei nukahtanut) lapset flunssassa joten sisäleikeillä mennään.
 
Oon pitäny heistä huolta kun kipeänä ovat molemmat. Juottanu, syöttäny, silitelly, tehny siskonpetin lattialle, vaihtanut leffoja ja vahtinut unta. Ei kovin raskasta, oon juurtunut tähän sohvalle läppärin kanssa itsekin.
 
Lomaa vietellään kotosalla.
Nuorimmalla on vielä lämpöä, paranemaan päin onneksi jo.
Aamusella kateltiin lehvoja ja pelailtiin aliasta, nyt hakkaavat movea.:)
Pikku potilas läpäilee.

Kovasti odotellaan että päästään menemään, kaikkea kivaa on luvassa.:)
 
"Mea"
Lapset 2v, 4v ja 7v. Pienempien kanssa kyläilimme ystäväperheen luona koko aamupäivä. Sitten haettiin esikoinen koululta ja jäätiin pihalle ulkoilemaan. Nyt lapset katselevat lastenohjelmia ja minä teen ruokaa. Loppupäivä ollaan kotosalla, leikitään, siivoillaan, luetaan kirjoja. Mies tulee kotiin tänään vasta iltapala-aikaan.
 
"Mona"
AI niin ku jossain on lomaviikko. Minä siis kotiäiti lapset 4v ja vajaa 2v.

Isompi vietiin aamulla kerhoon, käytiin pienemmän kanssa ruokakaupassa ja jäätiin ulos hetkeksi. Sitten hengailin sisällä ja rakennettiin junarata, samalla yritin tehdä kotitöitä. Sitten isompi haettiin kerhosta, taas lapset halus olla vielä pihalla joten siinä sitten hetki vielä. Sitten syömään ja pienempi nukkumaan . Mummo ja pappa haki isomman elokuviin ja kaupungille, pienempi nukkuu vieläkin.
 
"vieras."
Pelattiin muurahaispeliä ja leikittiin niillä kootuilla muurahaisilla, käytiin toimittamassa rakennuslupa-asioita, syötiin Hesessä sekä käytiin Heureka tiedesirkuksessa. Nyt lapsi leikkii itsekseen, pian pitäisi lähteä ulkoilemaan. Lapsi on 4-vuotias.
 
Vienyt lapsen hoitoon ja hakenut sen kotiin... Nyt ruoanlaittoa, siivoillaan ja illalla kauppaan, pesulle..eipä tässä jouda juuri muuta. Iltasatu on päivän. Eka hetki kun ollaan vaan.. Ois kiva jättää vaikka siivoamatta, mutta en kestä koiran karvaa, ruuan murua ja muuta paskaa asunnossa..
 
vierass
Aamuhommat, esikoinen kerhoon, itse kotiin tekemään kotihommia ja syöttämään vauvaa, esikoinen kerhosta, lounas, leikkiä esikoisen kanssa (legoja ja lorukortteja), tuloksettomia yrityksiä saada lapset nukkumaan, puolen tusinaa kakkavaipanvaihtoa, esikoiselle kiukuttelua vauvan nukkuessa sylissä. Lapset 2,5v ja 5 viikkoa.
 
"vierailija"
1 ja 4v. Käytiin kävelyllä, aikaa meni
1, 5h kaiken tutkimisen ja lätäkössä hyppelyn ohella. Nyt kotona leikkivät ja myöhemmin viel ulos jotta isäntä saa valmistaa vohveleita mielle iltapalaks.
 

Yhteistyössä