Mitä on rakkaus?

Siis parisuhteessa, miten käsitätte rakkauden?
Miten se ilmenee tai pitäisi ilmetä?
Mitä on rakkaus?

Jäin pohtimaan tätä ystävän kanssa käydyn pitkän keskustelun jälkeen, puhuimme siitä käsittävätkö kaikki ihmiset rakkauden samalla tavalla.
 
Parisuhderakkaus mulle on sitä etten halua koskaan luopua tosta miehestä.. En edes syvimmissä mietteissäni. Kaikista entisistä halusin aina luopua ( ja luovuin ) vaikka olisin tykännyt. Koskaan ei ole kaihertanut jälkeenpäin.
 
Kyy
Mitä rakkaus on? Sen kun tietäis.. Ehkä se itselle on sitä, että välittää toisesta eikä halua toista loukata. Kunnioitus on myös suuri osa rakkautta. Kuin myös viha. En nimittäin usko, että todellista vihaa voisi olla ilman rakkautta. Vain rakkaus pystyy herättään niin suuria tunteita.

Parisuhteessa kuitenkin, ehkä rakkauttakin enemmän, on kyse halusta. Siitä, haluaako olla toisen kanssa. Haluaako panostaa suhteeseen.
 
mamii
* Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. (1 Kor. 13:1)
* Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. (1 Kor. 13:4-7)
* Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. (1 Kor. 13:13)
 
Rakkaus on sitä, että laittaa toisen aina itsensä edelle (ja niin toinenkin aina laittaa sinut ensimmäiseksi). Rakkaus on sitä, että osataan kinastella ja sopia. Se, että toinen on mielessä ja sydämessä koko ajan, vaikka oltaisiin lähekkäin, on jo merkki rakkaudesta. Rakkaus on ymmärrystä, anteeksi antoa ja luottamusta. Myös ystävyyttä ja rohkeutta.

Rakkauden osoittaminen, vaikea kysymys. Toiset osoittaa sanoilla tai teoilla. Toiset ostaa lahjoja, toiset ovat vain lähellä ja koskettavat rakkauden merkiksi. Toiset vain katsovat silmiin ja siitä jo huomaa rakkauden. :heart:
 
<3
Rakkaus on ihana tunne alkuun, mut arjessa tasoittuu mukavaksi yhdessäoloksi.
Ja rakkautta osoitetaan arjessa pienin teoin ja tavoin.
Eli toisen kanssa on hyvä olla kaikin puolin, näin ainakin minä tän aattelen.
 
Rokkimama
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Intohimo = vetovoima toisiamme kohtaan ;)
Jep, kyllä mä tän tiesin, mutta pohdiskelin että mitä ihmiset ovat mieltä, onko tää osa rakkautta vai ihan oma tuntemuksensa.
Jonkinlainen stereotypiahan kai on, että miehet osoittaisivat tunteitaan intohimolla (halulla) ja naiset sitten läheisyydellä. Jäimme ystävän kanssa pohtimaan, miten käy parin jossa puolisot eivät tiedosta millä tapaa kumppani rakkautta koittaa osoittaa jos käsitys siitä mitä rakkaus on, on kovin erilainen.

Lisää vaan omia mielipiteitä, mielenkiintoista kuulla millä tavalla erilaiset ihmiset rakkauden kokevat. =)
 

Yhteistyössä