Mitä opeille lahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Pikka
  • Ensimmäinen viesti
Opettajana sanoisin, että älkää tuoko mitään. :) Ihan oikeesti. Kyllä ne lapset on se kiitos työstä ja se palkka. ;)

Jos ihan pakko on, tuokaa jotain tosi pientä, itse tehty kortti, leivonnaista, kesäkukkanen tms.

Mä olen sitä mieltä, että ne lahjukset voisi lailla kieltää. Eriarvoistaa lapsia (siis heidän omissa ympyröissään) ja ovat turhia, opettajat saa niitä paljon ja ei haluaisi poiskaan heittää, joten nurkat täyttyy roinasta ja siksipä nuo käyttöesineet on sitten parhaita.

Kaikkein paras on kun ei tuo mitään. B)
 
Pipari
No höh, kiireessä aattelin hyödyntää vinkkejä, mutta eipä täällä mitään uutta tullut esille... Itse kyllä haluan viedä aina kevät- ja joulujuhliin pienet kiitokset lahjan muodossa, mutta periaatteena käytän sitä, että mitä itse arvostaisin.. mitään krääsää en kanna, enkä myöskään niitä itse tehtyjä rävellyksiä, joita näkevät työnsä puolesta riittämiin. Kuka ihme niitä jaksaa nurkissaan säilytellä!

Viime vuonna taisin ostaa Sara la Fountainin kippoja, sai edullisestikin kun osti neljän paketin ja sitten kääräisi sellofaaniin. Yhden tarjoiluastianhan voi helpommin yhdistää muuhun astiastoon tai vaikka antaa sitten jollekin pois jos ei miellytä. Marimekolta ja Pentikiltä löytyy kanssa kivaa pikkusälää, joka ei kuitenkaan ole krääsää.

En usko että pieni 5-10? lahja on kenellekään mahdotonta varallisuutensa takia hankkia, itsekin persaukisena yh:na pystyn moiseen. Että eriarvoisuuteen uskon vaan viitseliäisyyden määrässä, on helpompi toki olla viemättä mitään.

Palkka toki tulee työstä, mutta onko se edes mistään kotoisin hoiva-alalla, joten kyllä jonkun mieltä voi oikeesti lämmittää se pienikin extra edes kahdesti vuodessa.
 

Yhteistyössä