Mitä ostit tänään Alkosta?

  • Viestiketjun aloittaja "leeli"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mä ostin viinit eilen. Ruuan kanssa punaviinin ystäville argentiinalainen luomuviini Trapiche Zaphy Malbec Syrah Cabernet Sauvignon



Valkkarin ystäville Miguel Torresin luomuviini Torres Las Mulas Viognier



Ruuanlaittoon ja kokin marinoimiseksi kolmen litran pönikkä argentiinalaista luomupunkkua Las Moras Organic Shirazia

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28261752:
Mä ostin viinit eilen. Ruuan kanssa punaviinin ystäville argentiinalainen luomuviini Trapiche Zaphy Malbec Syrah Cabernet Sauvignon



Valkkarin ystäville Miguel Torresin luomuviini Torres Las Mulas Viognier



Ruuanlaittoon ja kokin marinoimiseksi kolmen litran pönikkä argentiinalaista luomupunkkua Las Moras Organic Shirazia

Pitää itsekin muistaa kokin marinointiliemi:whistle:
 
"Kiskis"
2 pulloa punaista luomuviiniä. Nimiä en muista. Valvoviini olisi todin sopinut ruoan kanssa paremmin, mutku ei tykkää.. (Syödään parsaa, tuorepastaa ja kalaa)Niin ja kaksi tuplahunaloitua karhua. Saunajuomaksi ja iltapala chorizoleipien kanssa.
 
"jaa-a"
En juo alkoholia, joten en käy alkossakaan. Muutenkaan en ymmärrä tätä juomakulttuuria, miksi aina pitää juoda on sit joulu, pääsiäinen, vappu tai juhannus. Tai ihan melkein mikä pikkupyhä tahansa.
 
"vieras"
GatoNegro Cabernet Sauvignon 25 cl ja J.P. Chenet Cabernet-Syrah 25 cl. Muut ei juo viiniä enkä mä viitsi ostaa itselleni isoa pulloa. Sitäpaitsi nuo pikkupullot on söpöjä :)
 
"yx vaan"
Ihanaa kun noitten "ei kuulu meidän jouluun / pääsiäiseen / jne"-tyyppien pitää tulla kiillottamaan sädekehäänsä ketjuun jossa sitä ei kysytty :D

Mutta mutta, ei en käynyt alkossa, itseasiassa käyn tosi harvoin, sillä mies on siellä töissä niin hoitaa meillä noi juoma hommat ;) Mukaan tais tarttua pari punkkua ja valkkaria, yksi jälkkäriviini ja kuohari. Ja ennen kun tuomitaan niin todettakoon et noi riittää koko pääsiäiseksi porukalle jossa on 10 aikuista, eli ei mikään ryyppyjuhla tiedossa :)

Kuohari tosin korkataan tänään kun alkoi talviloma :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna80
[QUOTE="jaa-a";28261908]En juo alkoholia, joten en käy alkossakaan. Muutenkaan en ymmärrä tätä juomakulttuuria, miksi aina pitää juoda on sit joulu, pääsiäinen, vappu tai juhannus. Tai ihan melkein mikä pikkupyhä tahansa.[/QUOTE]

Meillä ruokajuoma on viini. Eikä sitä juomalla juoda vaan pöydässä on muitakin juomia esimerkiksi sitä maitoa, vettä, viiniä, kivennäisvettä, limpparia yms.
 
"vieras"
Ostin kaksi punkkua, toisen nautittavaksii (Juno Shiraz Mourvèdre Viognier), toisen ruoanlaittoon (Painter's Cove Shiraz Cabernet). Valkkarina Rocca del Dragone Falanghina, on yks parhaista valkkareista mitä olen maistanut. Pääsiäisen aikana nautiskelen yhden tai kaksi lasia valkkaria jonain iltana kun lapset ovat menneet nukkumaan, enkä tavoittele humaloitumista.
 
sama vieras
[QUOTE="vieras";28261972]Ostin kaksi punkkua, toisen nautittavaksii (Juno Shiraz Mourvèdre Viognier), toisen ruoanlaittoon (Painter's Cove Shiraz Cabernet). Valkkarina Rocca del Dragone Falanghina, on yks parhaista valkkareista mitä olen maistanut. Pääsiäisen aikana nautiskelen yhden tai kaksi lasia valkkaria jonain iltana kun lapset ovat menneet nukkumaan, enkä tavoittele humaloitumista.[/QUOTE]

Niin ja punkku siis ruoan kanssa useammalle henkilölle.
 
Suorastaan huvittavaa, että tullaan tällääseen ketjuun kertomaan ettei ostanu mitää, alkoholi ei kuulu meidän pyhiin jne. No eihän ap sitä kysynykkää. :whistle: Olis eri asia kysyä ostitko pääsiääseksi mitää alkoholipitoosta.

Itte ostin pullon jotaki halpaa valkkaria. En ny muista sen nimeä enkä jaksa mennä kattomaan. Pääasia, että halpaa ja puolimakiaa.
 
Kyllä meillä ainakin otetaan joskus viikollakin, illalla saunan jälkeen tai ihan ruuan kanssa. Joskus jopa juodaan kännit, mutta lapset ei tokikaan silloin ole paikalla. Tänään en käynyt Alkossa koska a) olin töissä koko päivän, b) meillä on laivatulijaisia vielä varmaan juhannukseen asti juoda ja c) olen Easy Diet-dieetillä joten 3 viikkoon en aio nauttia pisaraakaan alkoholia enkä mitään muutakaan kuin pussikeittoja, vettä ja teetä.
 

Yhteistyössä