mitä outoja asioita SINÄ pelkäät ?

näähän on täällä jo lueteltukin:
ahtaita paikkoja
hämähäkkejä
ampiaisia
karvaisia isoja yöperhosia
minkä tahansa oven taakse jumiin jäämistä
koiria, ts en yhtään kestä haukkumista, korviin koskee ja tulee kylmät väreet
ukkosta tai oikeastaan salamaa
 
"vieras"
Pelkään niin paljon erilaisia asioita (sisäloisia, tulipaloja, hissejä, esiintymistä, pieniä koloja, ampaiaisia, punkkeja, klovneja, nukkeja, hulluksi tulemista jne), että oikeammin voidaan sanoa pelon määrän olevan liitoksissa hyvin voimakkaasti henkiseen tilaani. Voin huonosti, olen pelon riivaama. Voin paremmin, pystyn paremmin hallitsemaan pelkojani. Paremmin, vapautunut olen vain muutamista.
Minulla on sama. Nykyään en pelkää juurikaan mitään, mutta olen oppinut, että noin se menee.
 
"vieras"
No ei nää mun pelot kovin outoja ole. Pelkään kovakuoriaisia, matoja ja perhosia (en kuitenkaan hysteerisesti), pelkään tukehtumista hammaslääkärissä, sitä et joku katsoo ikkunasta sisään, pimeitä mettäteitä autolla ajaessakin (kiitos alibi!), talomme yläkerran rakentamatonta sivukomeroa josta käynti ullakolle, pimeällä ulkorakennuksia tai sitä et niiden takaa tulee joku eläin tai ihminen.
 
Sitä että sanon tai teen jotain tyhmää ja kerään sillä huomion ja pahimmassa tapauksessa myös naurut.

Ampiaisia.

Juoppoja, humalaisia, tai oisko kuitenki inho parempi sana kuvaamaan niitä tuntemuksia.
 
----
Suurimmalla osalla täällä oli hyvin tavallisia pelkoja, ei musta mitenkään outoja. Juurikin hyönteiset, pimeä, nuket, pellet, vesi, yksin metsässä liikkuminen jne. ovat ihan normaaleja pelkoa aiheuttavia juttuja, kuten tästäkin ketjusta on selvinnyt vastausten yleisyydestä.

Ilmapallot (tässä lienee taustalle jokin lapsena koettu ilmapallon vieressä puhkeamisen aiheuttama säikähtäminen) ja kaalikääryleet menevät hampaitten harjauksen kanssa jo astetta pidemmälle ja voidaan mielestäni jo luetella oudoiksi pelonaiheiksi :)

Minä pelkään monen muun tavoin esimerkiksi kastematoja ja muita limaisia toukkia (en voi sateen jälkeen liikkua normaalisti, koska pitää kytätä tiellä olevia kastematoja), sudenkorentoja, kaloja järvessä, yksin liikkumista yöpimeällä ja hammaslääkäriä.
 
Ulkona liikkumista
Hämähäkkejä ja muita, joilla on "liian monta jalkaa"
Ampiaisia ja muita lentäviä ötököitä
Ukkosta
Korkeita paikkoja
Hammaslääkäriä
Pimeää
Lentokoneen laskeutumista (siihen tosin on ihan järkevä syy, se sattuu niin pirusti)

Ja varmaan paljon muutakin mitä ei nyt tule mieleen.
 
g
buklee mattoja. :D
itse matot ei herätä kauhua jos ne on lattialla mutta jos niitä joutuu koskettamaan. sellaisen kopistelu on ihan kauheeta, tuntuu hirveelle sormissa!

"normi" peloista pahimmat on varmaan korkeet paikat ja vesi. eilen kun katottiin talentin avausjaksoa ja ne tytöt hyppäs tyyliin kymmenestä metristä altaaseen niin voi jessus, olisin varmaan kuollu kauhusta jos joutuisin ite moiseen.
 
"hömötintti"
Mä en koe että mun mikään pelko olis mitenkään erityisen outo. Kerron tähän nyt joitain pelkojani, mitkä mieleen ekana tulee :) ;

Ampiaiset, hämähäkit,

Yksin olemista muualla kun kotona, ja kotonakin pelkään olla yksin pimeellä.

Suihkussa silmien kiinni laittamista, ja viileää vettä naamalla. Naamaan ei saa osua kun reilusti yli ihonlämpöstä vettä. Pihasaunaa.

nukkumista ilman peittoa. Varsinkin nilkat ja ranteet pitää olla peitettynä.

Hämärässä peilejä, komeroita, sängyn alusia.

Mjaa... Muuta ei nyt tulekaan mieleen. Paitsi varashälyttimet, kun joku sen tohon oli sopivasti kirjottanut :D Varashälyttimen kytkeminen päälle tahi pois aiheuttaa paniikkikohtauksen, niinkun kassalla oleminenkin. Onneksi ei tarvii kassalla työskennellä kun muutaman kerran vuodessa... Mutta nekin kerrat on riittäviä.
 
Tönt
että menetän oman kropan kontrollin..eli että sanon jotain jollekin mitä en tarkoita, jos seison parveekkeella niin alkaa ahistaa että mitä jos otan jotain käteen ja heitän alas...jne. en tiedä mistä tää pelko on tullut koska en ole koskaan kokenut ettenkö haliitsisi omia tekoja/sanoja. :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24603588:
että menetän oman kropan kontrollin..eli että sanon jotain jollekin mitä en tarkoita, jos seison parveekkeella niin alkaa ahistaa että mitä jos otan jotain käteen ja heitän alas...jne. en tiedä mistä tää pelko on tullut koska en ole koskaan kokenut ettenkö haliitsisi omia tekoja/sanoja. :O
Mulla on ollu joskus noita samoja juttuja, on kyllä oikeastaan vieläki muttei ihan yhtä vahvasti ku ennen. Yhteen aikaan pelkäsin ihan hirveästi kynsisaksia, ku pelkäsin puhkasevani silmäni niillä.. ja vähän myöhemmin aloin pelätä, että mitä jos tumppaan tupakan jonku muun silmään. Aivan ihmeellisiä ja karmivia juttuja. Onneks ne on jo lieventyneet paljon! Nyt vaan lähinnä mietin, että mitä jos paiskaan jonku astian seinään tai lattialle niin, että se menee rikki.
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24603600:
Mulla on ollu joskus noita samoja juttuja, on kyllä oikeastaan vieläki muttei ihan yhtä vahvasti ku ennen. Yhteen aikaan pelkäsin ihan hirveästi kynsisaksia, ku pelkäsin puhkasevani silmäni niillä.. ja vähän myöhemmin aloin pelätä, että mitä jos tumppaan tupakan jonku muun silmään. Aivan ihmeellisiä ja karmivia juttuja. Onneks ne on jo lieventyneet paljon! Nyt vaan lähinnä mietin, että mitä jos paiskaan jonku astian seinään tai lattialle niin, että se menee rikki.
oi..huh..luulin olevani ainoo seko. noissa jutuissa kun ei oo mitään järkeä. esim. että huudan ventovieraalle ihmiselle jotain rumaa. miksi tekisin niin? ei oo mitään syytä. menikö se itestään lievempään suuntaan vai miten? mä haluun eroon tästä pelosta ja mun ajatuksista. |O :ashamed:
 
minä,
Minä en pelkää oikeastaan mitään muuta kuin että taivas putoaa niskaan. Jos naiset vie miehiä kotiinsa niin kannattaa pelätä ettei ne vie mitään:
ess:
Poliisi tapasi Lahden Hennalassa lauantaina entuudestaan tutun miehen, joka kantoi mukanaan esineitä, joita miehellä ei normaalisti ole mukanaan.
Tarkemmassa tutkimuksessa poliisille selvisi, että 70-luvulla syntynyt mies oli yöpynyt edellisenä iltana tapaamansa naisen luona naisen asunnolla.
Kun mies oli aamulla poistunut asunnosta, hän oli ottanut mukaansa muun muassa tietokoneen, pari puhelinta ja pankkikortin.
Tavarat kuuluivat naiselle, joka ei ollut miehen lähtiessä vielä herännyt. Poliisi otti miehen kiinni epäiltynä varkaudesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24603607:
oi..huh..luulin olevani ainoo seko. noissa jutuissa kun ei oo mitään järkeä. esim. että huudan ventovieraalle ihmiselle jotain rumaa. miksi tekisin niin? ei oo mitään syytä. menikö se itestään lievempään suuntaan vai miten? mä haluun eroon tästä pelosta ja mun ajatuksista. |O :ashamed:
Muistaakseni se ihan itestään lieveni, tosin muitten juttujen takia oon käyny psykologilla ja syöny lääkkeitä, niin ehkä niistäki on ollu apua? Jos haluat niistä ajatuksista eroon, niin varmaan kannattaa kysästä jos pääsisit juttelemaan jolleki ammatti-ihmiselle. Ei niitten ajatusten kanssa oo pakko elää. :hug:
 

Yhteistyössä