Mitä ovat nämä hilseilevät läikät ihossa?

Muistan, että mulla olisi joskus lapsenakin ollut silloin tällöin näitä läikkiä. Muutama siis vain kerrallaan ja yleensä vain talvella.

Tässä pari kuvaa. Tällä hetkellä mulla on siis kaksi näitä ja molemmat on samassa reidessä.

'



Diagnoosia? ;)

Karma kiittää!
 
!!
Ne ovat todennäköisimmin atooppiseen ihoon liittyviä leukodermaläisikiä. Punoittavat ensin ja sitten muuttuvat vaaleiksi ja ensi kesänä tuohon kohtaan ei tartu aurinko....!
 
Joo totta muuten ainakin se, että ensin punoittavat ja sitten rauhoittuvat. Muuttuvat jossakin vaiheessa vaaleiksi ja lopulta häviävät kokonaan.

Mut onko näistä jotakin haittaa? Ei kai. Kosmeettista vain?
 
Googlailin tuossa äsken, eikä mun mielestä tämä näytä samalta. Hmm. Ehkäpä tää johtuu vaan kuivasta ihosta?
Ehkä.
Mutta kuvasta päätellen mulla on ollut juuri samanlaisia läikkiä ihossa, ja ne on diagnosoitu psoriksi. Vaikea sanoa toki pelkän kuvan perusteella. Jos irrotat siitä läikästä tuota kuivaa karstaa, niin onko sen karstan alla ikään kuin nestettä?
 
"vieras"
Minulle tulee samanlaisia. Ajattelin, että ovat psoria tai A-vitamiinin puutetta, mutta ehkä vaan liittyvät atopiaan. Eivät ole ainakaan olleet lisääntymään päin, vaikka vasta aikuisiällä alkanut tulemaan.
 
!!
Joo totta muuten ainakin se, että ensin punoittavat ja sitten rauhoittuvat. Muuttuvat jossakin vaiheessa vaaleiksi ja lopulta häviävät kokonaan.

Mut onko näistä jotakin haittaa? Ei kai. Kosmeettista vain?
Googleta se leukoderma niin tiedät. Ei ole haittaa, kosmeettista vain. Mulla oli käsivarsissa ja rinnassa noita talvella ja kesällä otin aurinkoa paljon kun oli omat häät - tuloksena ruman läikikäs iho. Näytin ihan vitiligo-potilaalta. :/
 
"xxx"
[QUOTE="xxx";25105686]Mulle tulee muutamia tuollaisia joka talvi. Olen ajatellut vain kuiviksi kohdiksi... Paan kunnolla Bebanthenia ja laastarin päälle muutamien päivien ajan ja ne katoavat.[/QUOTE]

Laastarin laitan siis sen vuoksi, että bebanthen pysyy kunnolla
 
[QUOTE="Markku";25106055]Nuo ovat ns. synninpesiä. Pidä niitä silmällä ja jos näet Marian ilmestyksen niin soita Seiskan toimitukseen.[/QUOTE]

Joo, jos vaikka jeesuksen kuvaksi muodostuisi! Tulisi maailmanlaajuinen kohu!
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
"rellu"
Mulla on kans just samanlaisia kuivia läikkiä. Oon aatellu aina että ne johtuu vaan kuivuudesta. Kiinnostavaa oiskin tietää että jos kävit tohtorilla että mitä se sano niistä??? Onko normi kuivaa ihottumaa vai jotain muuta kenties???
 
sama taal
mulle tulee kans tommosii aina samaan paikkaan iholla. Kesällä ei oo mitään, mut sit talvea kohti alkaa tuleen?? onks kellään samaa ongelmaa? Lääkärikään ei oikein osannut sanoa että mitä toi on.
 

Yhteistyössä