Mitä pahaa minä olen tehnyt :(

  • Viestiketjun aloittaja cc
  • Ensimmäinen viesti
"aikuinen"
Mutta kun se vauva nyt ei vain sovi tähän tilanteeseen. Ollaan muutettu erillemme ja erinäisistä syistä yhteiselosta ei tule koskaan mitään :'(

Pää on ihan sekaisin :'(
No ei ilmeisesti ihan huonosti mene tai ole ainakaan mennyt kauaa kun petipuuhiinkin on vastikään päädytty. Kannattaisko nyt etsiä se VAKAA aikuinen itsestään ja elellä jonkun kaavan mukaan, huonossa parisuhteessa lapsiperheenä esim parisuhdeterapiassa käyden. Ei äiti-ihmisen kuulu joka tunteen -pahan tai hyvän- mukaan juosta. (Siis että kun parisuhde mene päin persettä päätetään yhtäkkiä tehdä abortti...Ja tolla mentaliteetilla ootte ennen joulua onnellisesti yhdessä ja vauvoja taas tekemässä).
 
cc
[QUOTE="vieras";22157934]Jotain mättää jos kondomia ja pillereitä käytetään mutta raskaaksi tullaan.[/QUOTE]

No niin mättää, luuletko etten sitä tiennyt? Todennäköisesti se on siis hajonnut, mutta sillähän ei ole taas mitään tekemistä oikein käyttämisen kanssa. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma
 
Narikka83: Mä en usko, että ap:ta kiinnostaa hyväksytkö sinä aborttia vai et? Tai kiinnostaako se ylipäätään ketään muutakaan. Kannattaa avartaa maailmankuvaa sen verran, että sinä et ole maailmannapa ja se mikä sinusta on/ei ole oikein, ei ole se ainut ja oikea vaihtoehto.
Ja hienoa, jos sulla menee helvetin hyvin, se varmaan kannustaa ap:täkin jaksamaan... Ja kohdunpoisto ei todellakaan ole terveellä ihmisellä edes mahdollista, jos perusteena on se, että nyt meidän lapsiluku on täynnä...
 
no eipä tuo kauhean vaikealta päätökseltä vaikutanu ap:lle. mutta onnea hälle valitsemallaan tiellä. tämähän on palsta jossa saa keroa omanmielipiteen ja sitähän ap halusi koska kirjotti tänne että on raskaana. pitäskö kaikkien voivotella ja hymistellä että joo, abortti on paras ratkasu, ei ole kyllä mitenkään hyvä juttu. en syylistä, ainakan omasta mielestäni, teen sen paljon raskaammilla sanoilla. kirjotin vain sen mitä mieltä olen asiasta.
 
cc
[QUOTE="aikuinen";22157947]No ei ilmeisesti ihan huonosti mene tai ole ainakaan mennyt kauaa kun petipuuhiinkin on vastikään päädytty. Kannattaisko nyt etsiä se VAKAA aikuinen itsestään ja elellä jonkun kaavan mukaan, huonossa parisuhteessa lapsiperheenä esim parisuhdeterapiassa käyden. Ei äiti-ihmisen kuulu joka tunteen -pahan tai hyvän- mukaan juosta. (Siis että kun parisuhde mene päin persettä päätetään yhtäkkiä tehdä abortti...Ja tolla mentaliteetilla ootte ennen joulua onnellisesti yhdessä ja vauvoja taas tekemässä).[/QUOTE]

No onneksi tässä ei tunteiden mukaan juostakaan. Omaa ja lasten turvallisuutta lähinnä olen ajatellut, mutta jos se ei teidän jeesustelijoiden mielestä käy laatuunsa, niin tokihan me mennään takaisin ottamaan selkäämme :'(
 
no eipä tuo kauhean vaikealta päätökseltä vaikutanu ap:lle. mutta onnea hälle valitsemallaan tiellä. tämähän on palsta jossa saa keroa omanmielipiteen ja sitähän ap halusi koska kirjotti tänne että on raskaana. pitäskö kaikkien voivotella ja hymistellä että joo, abortti on paras ratkasu, ei ole kyllä mitenkään hyvä juttu. en syylistä, ainakan omasta mielestäni, teen sen paljon raskaammilla sanoilla. kirjotin vain sen mitä mieltä olen asiasta.
Näytähän yksikin vastaus tästä ketjusta, jossa lukee abortin olevan paras ratkaisu...?????
 
cc
no eipä tuo kauhean vaikealta päätökseltä vaikutanu ap:lle. mutta onnea hälle valitsemallaan tiellä. tämähän on palsta jossa saa keroa omanmielipiteen ja sitähän ap halusi koska kirjotti tänne että on raskaana. pitäskö kaikkien voivotella ja hymistellä että joo, abortti on paras ratkasu, ei ole kyllä mitenkään hyvä juttu. en syylistä, ainakan omasta mielestäni, teen sen paljon raskaammilla sanoilla. kirjotin vain sen mitä mieltä olen asiasta.
En ole sitä päätöstä katsos vielä edes tehnyt :( Sitähän minä tässä juuri pähkäilen, kun lapsi ei tähän elämntilanteeseen sovi.
 
cc
[QUOTE="Neith";22157982]mieti plussat ja miinukset molemmista puolista
oma jaksaminen, taloudellinen tilanne, huoltajuus asiat. olisiko mies mukana lapsen elämässä, eli olisiko lapsella isää[/QUOTE]

Omaa jaksamista tässä eniten pelkäänkin. Kakkosen syntymän jälkeen puhkesi paha masennus, jonka lääkitys on vasta lopeteltu :(
 
"vieras"
Tosiaan mikään ehkäsy ei sata varma,itse raskauduin kierukasta huolimatta ja oli kova paikka mulle sekä silloselle miehelle ja erottiinkin.
Olin sata varma abortista kunnes peräännyin viime hetkillä,muistan ajatelleeni että tämä lapsi tarkoitettu mulle kun tuli ehkäsystä huolimatta ja kasvatan sen vaikka yksin.
No meillä kaikki kävi hyvin,olin vauvan kanssa 8kk yksin kun mies tuli järkiinsä ja saatiin asiat keskenämme sovittua ja nyt ollaan siis yhdessä,tämä ns.vahinko lapsi nyt 5 vuotias ja en kadu päivääkään että hänet pidin,enemmän kadun omia ajatuksia että olisin toisesta luopunut.
Ja aivan yksinkin olisin lapseni kasvattanut mutta hienoa että meillä asiat kääntyi hyvin.
En missään nimessä tuomitse ap:tä mutta suosittelen miettimään kaikki vaihtoehdot hartaasti läpi,kun niitä ei saa muutettua ja syyllisyyden kanssa on kamalaa elää loppuelämänsä.
Tsemppiä ja jaksamista ap:lle.
 
Omaa jaksamista tässä eniten pelkäänkin. Kakkosen syntymän jälkeen puhkesi paha masennus, jonka lääkitys on vasta lopeteltu :(
Jos sinulla vaan on aikaa, mieti tarkkaan, koska päätöshän on loppuelämän kestävä, päädyit sitten kumpaan tahansa. Jos olet lapsen pitämisen kannalla, voithan myös neuvolasta tms. kysyä perhetyön tai muun vastaavan avun saamista kotiin?
Todella vaikeita asioita, mutta kaikesta selviää. Koita jaksaa :)
 
kiitos. ei terveeltä poisteta sitä mikä parantaa elämänlaatua. tuosta tulee ongelmia muutenki ku pelkkä leikkaus :/ ei mikäänehkäsy ole tosiaan 100% mutta minun maailma on mustavalkea, jos on valmis harrastaan seksiä on valmis kantaan vastuun siitä mitä se voi tua eteen on käytetty ehkäsyä tai ei. ap:lle tosiaanki voimia tehä paras ratkasu omalle kannalle, jo olevian lasten kannalta paras. mutta selkään ottaminen ei ole hyvä ratkasu... etenkään lasten kannalta
 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt;22157999:
Jos sinulla vaan on aikaa, mieti tarkkaan, koska päätöshän on loppuelämän kestävä, päädyit sitten kumpaan tahansa. Jos olet lapsen pitämisen kannalla, voithan myös neuvolasta tms. kysyä perhetyön tai muun vastaavan avun saamista kotiin?
Todella vaikeita asioita, mutta kaikesta selviää. Koita jaksaa :)
Onhan tässä melkein 7 viikkoa aikaa, tosin varoiksi lähete on laitettu jo menemään keskeytykseen. Mutta senhän voi perua
 
cc
Mutta minä nyt tässä vaiheessa kiittelen teitä sanoistanne :) Pitää lähteä vaavelille keittelemään aamupuuroa :)
Palailen vielä myöhemmin kurkkimaan, että sotako täällä on syttynyt
 
Omaa jaksamista tässä eniten pelkäänkin. Kakkosen syntymän jälkeen puhkesi paha masennus, jonka lääkitys on vasta lopeteltu :(
Mulla oli myös kakkosen jälkeen vakava masennus johon lääkitystä oli vuoden verran käytössä. Pelkäsin tämän kolmosen jälkeen masennuksen uudistuvat mutta olenkin ollut mielettömän onnellinen. Tällä haluan sanoa sitä että joskus asiat menevät paremmin kuin voisi ensin ajatella. Rohkeutta!
 
Onhan tässä melkein 7 viikkoa aikaa, tosin varoiksi lähete on laitettu jo menemään keskeytykseen. Mutta senhän voi perua
Hyvä, että on aikaa miettiä. Joo ja sen voi kyllä perua, itse tulin kierukan kanssa raskaaksi, kun edelliset lapseni olivat 4kk ja reilu 2v. Varasin ajan keskeytykseen ja meninkin sinne, mutta siinä sitten tein kuitenkin päätöksen pitää lapsen ja lähdin kotiin :) Ja sulla on tosiaan aikaa vielä miettiä.
 
kiitos. ei terveeltä poisteta sitä mikä parantaa elämänlaatua. tuosta tulee ongelmia muutenki ku pelkkä leikkaus :/ ei mikäänehkäsy ole tosiaan 100% mutta minun maailma on mustavalkea, jos on valmis harrastaan seksiä on valmis kantaan vastuun siitä mitä se voi tua eteen on käytetty ehkäsyä tai ei. ap:lle tosiaanki voimia tehä paras ratkasu omalle kannalle, jo olevian lasten kannalta paras. mutta selkään ottaminen ei ole hyvä ratkasu... etenkään lasten kannalta
Minusta abortti voi olla myös vastuun kantamista. Maailma ei todellakaan ole niin mustavalkoinen.
 
Sinussa kasvaa pieni IHME, joka on valinnut juuri sinut omaksi äidikseen, ehkäisystä huolimatta.. Enempää en tähän asiaan puutu, olen vuosia sitten aborttikeskusteluja tällä palstalla käynyt ja teki pahaa lukea viestejä, jotka huusivat kilpaa äidin oikeuksien perään lapsen oikeuksista huolimatta, siksi jätin palstan pariksi vuodeksi... Kuitenkin siellä on pieni ihme, ottamassa ensiaskelia tässä fyysisessä maailmassa, henkisessä maailmassa hän on ollut aina ja tulee aina olemaan, hän on kuolematon, hän on osa Jumalaa. Se on juuri se syy, miksi Jeesuskin hymyili matkalla ristiinnaulittavaksi, hän tiesi olevansa osa Jumalaa ja hän tiesi, että kuolema on vain illuusio, Jumalaa kun ei voi tappaa... Päätös on toki sinun, toivon, että olet viisas päätöksessäsi ja kuulet oman ja lapsesi sielun äänen, ehkäpä siinä samalla löydät Jumalan myös omasta itsestäsi, koska kaikki on osa Jumalaa, niin myös sinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22158040:
Sinussa kasvaa pieni IHME, joka on valinnut juuri sinut omaksi äidikseen, ehkäisystä huolimatta.. Enempää en tähän asiaan puutu, olen vuosia sitten aborttikeskusteluja tällä palstalla käynyt ja teki pahaa lukea viestejä, jotka huusivat kilpaa äidin oikeuksien perään lapsen oikeuksista huolimatta, siksi jätin palstan pariksi vuodeksi... Kuitenkin siellä on pieni ihme, ottamassa ensiaskelia tässä fyysisessä maailmassa, henkisessä maailmassa hän on ollut aina ja tulee aina olemaan, hän on kuolematon, hän on osa Jumalaa. Se on juuri se syy, miksi Jeesuskin hymyili matkalla ristiinnaulittavaksi, hän tiesi olevansa osa Jumalaa ja hän tiesi, että kuolema on vain illuusio, Jumalaa kun ei voi tappaa... Päätös on toki sinun, toivon, että olet viisas päätöksessäsi ja kuulet oman ja lapsesi sielun äänen, ehkäpä siinä samalla löydät Jumalan myös omasta itsestäsi, koska kaikki on osa Jumalaa, niin myös sinä.
Huh huh.
 
mörjfa
[QUOTE="vieras";22157934]Jotain mättää jos kondomia ja pillereitä käytetään mutta raskaaksi tullaan.[/QUOTE]

Juuripa näin, en usko ollenkaan että tuplaehkäisy ollut!

En tajua miten aikuiset naiset tekee turhia keskeytyksiä, jos ei tiedossa sairasta vauvaa yms.

Teinit erikseen, lapsien ei kuulu saada lapsia.


T. Eräs jolla meni 1,5 vuotta raskautua.
 
"Neith"
Alkuperäinen kirjoittaja mörjfa;22158120:
Juuripa näin, en usko ollenkaan että tuplaehkäisy ollut!

En tajua miten aikuiset naiset tekee turhia keskeytyksiä, jos ei tiedossa sairasta vauvaa yms.

Teinit erikseen, lapsien ei kuulu saada lapsia.


T. Eräs jolla meni 1,5 vuotta raskautua.
hei, muiden ratkaisut ei ole sinulta pois
keskeytys ei ole turha jos lasta ei haluta
on niin monia tilanteita, ihmisiä joten ei voi sanoa että mikä on turha keskeytys ja mikä ei
josksu on ajateltava jo syntyneitä lapsia, perheen jaksamista, rahallista tilannetta jne
maailma ei ole mustavalkoinen
 

Yhteistyössä