Mitä pelkopolilla tehdään?

Lähinnä haluaisin kysyä kokemuksia mitä siellä ensimmäisellä kerralla tehdään? Onko se sellainen keskustelutuokio kätilön kanssa? Tuossa lapussa mikä kotia tuli, oli aika ympäripyöreästi laitettu että keskutelua kätilön ja mahd. lääkärin kanssa. Ultrausta?

Mulla on itsellä järetön käynnistetyn synnytyksen pelko:/ Tämä on jo 5. raskaus, mutta 4. oli kyllä nuista aikasemmista se kauhein. Syntymä käynnistettiin korkeiden lapsivedenmenojen takia rv 40+3, vaikka olin valvonut 2 edeltävää yötä kipeiden supistusten takia. Olin jo ennen synnytystä ihan poikki. Sairaalaan menin kun en saa nukuttua ja rentouduttua. Jouduinkin siellä heti käynnistykseen. SE käynnistyskään ei vain meinannut tehota. Tippaa laitettiin koko ajan suuria määriä, Olin 2-3 tuntiin 9 snettiä auki, mutta en jaksanut edes seisoa omilla jaloillani että synntys olisi edennyt loppuun asti. Ja mukana oli vauvan sydänääntenlaskua ym. Sain kohdunkaulanpuudutteen, joka ei auttanut. Vauva syntyi kyllä lopulta alakautta minuuteissa kun nousin seisomaan miehen tukemana.

Itseä siis uudelleensynnyttäjänäkin pelotti se "natsimeininki". Kukaan ei rohkaissut, kysynyt kuinka jaksan. Minulle tiuskittiin, että kun en jaksanut seisoa omilla jaloillani. Kätilöt olivat töykeitä. Ponnistusvaiheessa en jaksanut pidättää vauvaa -> josta sain moitteita myös. Ja nyt suoraansanottuna pelottaa järettömästi! Tämä raskaus ei ollut suunniteltu, nyt rv 27. Ja ikäeroa tulee näille vauvoille 1v1kk.
 

Yhteistyössä