Mitä pitää tehdä, että ehdollinen tuomio menee ehdottomaksi?

Kyseessä siis väkivaltainen narkkari, jolla ehdollista tuomiota ja nyt on taas pahoinpidellyt ja pöllinyt naisystävältään (sairauteen määrättyjä kipu-) lääkkeitä huumausainetarkoitukseen ja pahoinpidellyt tätä. Nainen (mun sisko) ei uskalla soittaa poliiseja, kun sanoo että ne päästää sen putkasta heti aamulla ulos riehumaan :(
 
Siis mun käsityksen mukaan mikä tahansa lain rikkominen muuttaa ehdollisen ehdottomaks...ääh vai oliko se että jos on päässy ehdonalaseen ni ei juuri kärsi lakia rikkoa kun joutuu takas...Mutta jos olen oikeassa, niin kyllä tuo pahoinpitely jo riittäis muuttamaan ehdollisen pidemmäksi reissuksi...
 
Jooh, yritin/yritän ympäri puhua että menis poliisille mutta ei, kun haluais viedä miehen maanantaina katkolle ettei joudu vankilaan ettei ukon elämä mene pilalle :headwall: :headwall: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 20:06 Vieras kirjoitti:
Valitettavasti suomessa harvoin oikeus toteutuu, jos ei oo ollu linnassa ikinä niin sinne ei helposti joudukaan, mielummin pistää esim yhdyskuntapalveluun :eek:
Niinpä, sitähän se siskokin sanoi että ei hyödytä soittaakaan poliiseja hakemaan sitä äijää pois, koska putkasta päästyään se vasta raivona olisikin. Nyt sitten vaan odotetaan milloin se ukko vetää siskon hengiltä, ajan kysymys taitaa näissä tapauksissa olla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 19:31 Tämätyttö kirjoitti:
Eiköhän se niin mene, että jos on ehdonalaisessa ja syyllistyy johonkin rikokseen, niin muuttuu ehdottomaksi. Ja tämä tapaushan on nyt sitten syyllistynyt pahoinpitelyyn.
ei välttämättä muutu ja tietenkin se edellyttää että uhri tekee rikosilmoituksen ja asiaa käsitellään oikeudessa jolloin jokainen lisätuomio kasvattaa ehdottoman tuomion mahdollisuutta!
 

Yhteistyössä