Mitä puette pikkupojille päälle juhliin?

  • Viestiketjun aloittaja plop
  • Ensimmäinen viesti
plop
Ärsyttää kun tytöille on vaikka mitä ihania mekkoja ja hameita. Poikien juhlavammat paidat on yleensä tosi rumia tai tylsiä... Ja mitään tosi jäykkää en halua mukulalle laittaa, että sillä ois mukava olla.
Kyseessä siis ylppärit ja perään 50v-juhlat...
 
ei oo poikaa, mutta pukisin varmaan suorat houdut tai siistit sammarit ja sitten joko t-paita ja sen päälle kauluspaita tai sit kauluspaita ja slipoveri tai pikkutakki ja skraka. Tai sit vaalee puku.

Kyllä kauluspaitoja löytyy rennompiakin ja vaikka mitä väriä. =)
 
poitsuli
meil o ollu vaa vaaleet hosut ja kauluspaita+kraka =) riippuu tietty lasten iästäki?meil o poika ollu 3x60v synttäreil,rippijuhlis,70v synttäreil ym....aina samal vaatetuksel!mun mielest pienel lapsel riittää siistit vaatteet!
 
Parivuotiaalle rennot mutta siistit puuvillahousut ja lyhythihainen kauluspaita. Söpö ja siivo ratkaisu sukulakkiaisiin. Kengät ainoa ongelma, mutta päätynen siihen että voi olla sukkasiltaan. Ei liene tyylirikko lapsella? Ei viitsisi juhlakenkiä ostaa turhaan kun ei ole muuten käyttöä tiedossa.
 
hermione
Minusta pojille on kivoja kauluspaitoja. Varsinkin kesäjuhliin lyhythihaisia löytää ihanissa väreissä. Meillä pojan suosikkijuhlapaita on benettin turkoosi ohuin vaaleanpunaisin raidoin. Ohutta ja ilmavaa kangasta. Pikeepaidat ovat usien hiukan jäykempää kangasta, mutta ihan kivannäköisiä nekin ovat.
Viileämmällä ilmalla kauluspaidan päälle laitetaan slipoveri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Runko:
Parivuotiaalle rennot mutta siistit puuvillahousut ja lyhythihainen kauluspaita. Söpö ja siivo ratkaisu sukulakkiaisiin. Kengät ainoa ongelma, mutta päätynen siihen että voi olla sukkasiltaan. Ei liene tyylirikko lapsella? Ei viitsisi juhlakenkiä ostaa turhaan kun ei ole muuten käyttöä tiedossa.

mites kun näin lämmintä niin varmaan ollaan ulkona?? niin sukkasiltaan ei vamraan onnsitu..mä laittaisin sandaalit jalkaan..ne on varmaan vielä tässä vaiheessa ihan siistissä
kunnossakin!
 
Siisti ja nätti kauluspaita, suorat tummansiniset housut tai caprit säästä riippuen, valkoiset sukat ja sandaalit. Juhlakenkiä en raaskinut ostaa, vaikka aika monet juhlat tänä kesänä tiedossa onkin.
 
2 v poitsulla oli päiväkodin juhlissa valkoinen kauluspaita, vaaleansininen kravatti ja farkut. Ylioppilasjuhliin laittaa rusehtavat sammarit ja vaaleanbeigen kauluspaidan. Jalassa sandaalit (ei sporttisandaalit vaan fiinimmät).
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Runko:
Parivuotiaalle rennot mutta siistit puuvillahousut ja lyhythihainen kauluspaita. Söpö ja siivo ratkaisu sukulakkiaisiin. Kengät ainoa ongelma, mutta päätynen siihen että voi olla sukkasiltaan. Ei liene tyylirikko lapsella? Ei viitsisi juhlakenkiä ostaa turhaan kun ei ole muuten käyttöä tiedossa.

mites kun näin lämmintä niin varmaan ollaan ulkona?? niin sukkasiltaan ei vamraan onnsitu..mä laittaisin sandaalit jalkaan..ne on varmaan vielä tässä vaiheessa ihan siistissä
kunnossakin!
Totta puhut ja ylppäreissä on usein niin paljon porukkaa, että ulos joutuu (haluaa) pienen lapsen kanssa väkisinkin, jos vain kelejä piisaa. Sandaalit lienevät paras vaihtoehto tosiaan.

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Runko:
Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Runko:
Parivuotiaalle rennot mutta siistit puuvillahousut ja lyhythihainen kauluspaita. Söpö ja siivo ratkaisu sukulakkiaisiin. Kengät ainoa ongelma, mutta päätynen siihen että voi olla sukkasiltaan. Ei liene tyylirikko lapsella? Ei viitsisi juhlakenkiä ostaa turhaan kun ei ole muuten käyttöä tiedossa.

mites kun näin lämmintä niin varmaan ollaan ulkona?? niin sukkasiltaan ei vamraan onnsitu..mä laittaisin sandaalit jalkaan..ne on varmaan vielä tässä vaiheessa ihan siistissä
kunnossakin!
Totta puhut ja ylppäreissä on usein niin paljon porukkaa, että ulos joutuu (haluaa) pienen lapsen kanssa väkisinkin, jos vain kelejä piisaa. Sandaalit lienevät paras vaihtoehto tosiaan.
Mekin ostettiin eccon sandaalit, menee sitten muutenkin, mutta myös juhlissa. Ei ehkä ihan sporttisandaalit käy. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän pojille laitan vaaleat kesähousut ja toiselle paidaksi lyhythihainen ruutupaitapusero ja toiselle valkoinen lyhythihainen paita ja päälle slipooveri.
Meillä kanssa tähän tyyliin. En tykkää kravateista enkä ruseteista enkä mistään mustavalkoisista puku-tyylisistä.
 
meillä reilut puolitoistavuotiaalla rennompi lyhythihainen kauluspaita, (sukkahousut jos viileää) ja lappuhaalarit...pikkusiskolla sitten lappumekko. tuonikäinen touhuaa siihenmalliin ainakin meillä että hienommilla vaatteilla hirvittäisi ;)
tosin näillä käydään vain ylppärit, synttärit ym. häihin tarkoitus hommata syksymmäksi pellavacaprit tms.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja suvi-tuuli:
meillä reilut puolitoistavuotiaalla rennompi lyhythihainen kauluspaita, (sukkahousut jos viileää) ja lappuhaalarit...pikkusiskolla sitten lappumekko. tuonikäinen touhuaa siihenmalliin ainakin meillä että hienommilla vaatteilla hirvittäisi ;)
tosin näillä käydään vain ylppärit, synttärit ym. häihin tarkoitus hommata syksymmäksi pellavacaprit tms.
Onneks nykyään on hyviä tahranpoistoaineita :whistle: nimimerkillä suorista housuista ruohonvihreää poistellut :D
 
Minä inhoan niitä poikien pikkuvanhoja "suoria housuja", kauluspaitoja, liivejä, rusetteja, kravatteja ja pikkutakkeja. Minusta ne vaan on kauheita, sori. Minusta lapset näyttää niissä ihan naurettavilta.

Meillä juhliin laitetaan siistit sammarit ja maripaita (kaulukselleset MARIpaidat siis menettelevät). Olen myös ostanut sellaisia vanhanaikaisia haalareita (Riihipeikkoja ja muita), myös ne on kivoja 1-3-vuotiailla juhlissa.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Minä inhoan niitä poikien pikkuvanhoja "suoria housuja", kauluspaitoja, rusetteja, kravatteja ja pikkutakkeja. Minusta ne vaan on kauheita, sori.

Meillä juhliin laitetaan siistit sammarit ja maripaita (kaulukselleset MARIpaidat siis menettelevät). Olen myös ostanut sellaisia vanhanaikaisia haalareita (Riihipeikkoja ja muita), myös ne on kivoja 1-3-vuotiailla juhlissa.
Voi että..ja mä inhoon maripaitoja ;) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Minä inhoan niitä poikien pikkuvanhoja "suoria housuja", kauluspaitoja, rusetteja, kravatteja ja pikkutakkeja. Minusta ne vaan on kauheita, sori.

Meillä juhliin laitetaan siistit sammarit ja maripaita (kaulukselleset MARIpaidat siis menettelevät). Olen myös ostanut sellaisia vanhanaikaisia haalareita (Riihipeikkoja ja muita), myös ne on kivoja 1-3-vuotiailla juhlissa.
Voi että..ja mä inhoon maripaitoja ;) :D
Ja minä. :D
 
punaista ja sinistä
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Minä inhoan niitä poikien pikkuvanhoja "suoria housuja", kauluspaitoja, rusetteja, kravatteja ja pikkutakkeja. Minusta ne vaan on kauheita, sori.

Meillä juhliin laitetaan siistit sammarit ja maripaita (kaulukselleset MARIpaidat siis menettelevät). Olen myös ostanut sellaisia vanhanaikaisia haalareita (Riihipeikkoja ja muita), myös ne on kivoja 1-3-vuotiailla juhlissa.
Oho, taidan kerrankin olla samaa mieltä kanssasi. Inhoan myös kaikkea pikkuvanhaa, joskin myös kauluksellisia maripaitoa. Meillä kulkee lapset kirkkaissa ja "lapsellisissa" vaatteissa, ei aikuisten ihmisten beigeissä hirvityksissä.
 

Yhteistyössä